MiniMoog probleem

bikkel

Everything is on the One
Hi guys,

Ik heb sinds kort een MiniMoog, maar ik heb toch nog wat problemen om bepaalde geluiden er uit te krijgen. Ik had hier voor een Waldorf MicroWave gehoord, en die kon van die lekkere kille rasperige digitale geluiden maken, en dat krijg zou out-of-the-box niet voor elkaar bij deze Moog.

Zijn er misschien effecten waarmee ik dat kan bereiken, zoiets als een bitcrusher?

haha, dat meen je toch niet :D

voor kille digitale geluiden moet je niet bij moog zijn :D

maar inderdaad, een gruizig digitaal effectendoosje zou wel helpen denk ik...

ik heb wel een goed idee, laten we ruilen, ik jouw mini, jij mijn kille digitale synth :D

Heb je nog tips voor dat soort dingen? De Bitrman ofzo?

Ik heb het op de PC geprobeerd met een opname, maar als ik daar een Bitcrusher pak dan euhh klinkt het zeg maar ook bij de hoge noten zo digitaal, terwijl dat bij de MicroWave alleen bij de basnoten en gedistorte middennote echt naar voren kwam.

Origineel geplaatst door elektrovolt
je kan ook de minimoog van arturia nemen, die is stukken goedkoper, polyfoon, midi EN digitaler ! (beter dus)

8)

Ja maar dat komt toch op het zelfde neer als dat ik mijn MiniMoog sample en door een plugin heen jakker? Of klinkt die Arturia toch significant digitaler?

Ik kreeg net op MSN nog de tip om de digitech bassdriver te gebruiken, iemand daar ervaring mee om zijn mix op te digitaliseren?

Uit mijn creamware minimax asb komen toch echte vette geluiden ala minimoog, maar daar zit al een effectprocessor ingebouwd.:D

Origineel geplaatst door ch9527
is 't alweer 1 april?

Zeg dat jij toevallig meer weet van dit soort dingen wil niet zeggen dat dit een grap is...

"Koop analoog als je analoog wil, en het hoeft zeker niet oud te zijn zoals die AKAI."

ik snap niet dat als je een minimoog koopt je een digitaal geluid zoekt. maar ik kan me vergissen...
niet slecht bedoeld hoor.

"Koop analoog als je analoog wil, en het hoeft zeker niet oud te zijn zoals die AKAI."

ik snap niet dat als je een minimoog koopt je een digitaal geluid zoekt. maar ik kan me vergissen...
niet slecht bedoeld hoor.

Ja maar dan kan ik die Moog toch alleen maar gebruiken voor Moog-geluiden?

ja maar,
een minimoog staat toch bekend om zijn dikke analoge sounds... 't is een soort van tegenstelling om alleen al maar te verwachten dat daar digitale sound uit zouden komen.
koop een evolver en je hebt een lekkere analoge sound + digitale oscillators, dus kans op een digitale sound.

bitrman is trouwens gewelig om ranzige sounds te maken, maar op een minimoog is 't een soort heilig schennis.

Ik geloof echt heilig dat dat heerlijke vieze digitale randje echt bijna in mijn bereik is. Met die bitcrusher plugin kwam ik al best ver, maar vond ik hem in het hoog niet zo overtuigend.....:(

En ik weet niet wat jullie voor jullie MiniMoogs betaald hebben, maar als je net grof geld hebt neergelegd voor de Meest Ultieme Synthesizer Aller Tijden hoor je toch niet graag dat je beter een andere kunt kopen???

Ik denk dat ik eens op zoek ga naar een S-950, daar hoor ik goede verhalen over.

check dan ook de emu emax... heb je lekkere ssm filters.

Volgens mij is dat inderdaad de gulden middenweg. 8 (?) bit / 22 (?) Khz, lekker crunchy dus. En dan nog dat filteren.

Ik hoorde wel eens dat bepaalde types Fairlights bijna als synthesizers konden fungeren, kan deze dat ook?

Back