mix-cd knippen - wie kan me helpen?

divinio

Starting Up...
Hey mensen

Ik heb vorige week een cd gemixd in 1 groot mp3 bestand.

Ik wil deze graag opsplitsen om eventueel naar andere nummers te kunnen gaan luisteren en niet altijd de hele mix.

Ik had hem in Audition opgeknipt en dan met Nero opgenomen met als optie "geen pauze tussen tracks"

Helaas is er nog steeds een fractie van een seconde pauze tussen.

Ik heb al genoeg mix cd's gehoord waar dit niet het geval is.

Bestaat er een programma dat dit doet?

Let me know cowboy!!!! :mexico:

Mp3tjes achter elkaar afspelen is een functie van je afspeelsoftware, niet van het mp3tje zelf :). Wat jij zoekt heet "gapless playback". Winamp, Foobar2000 en iTunes ondersteunen dit volgens mij allemaal, je moet alleen de optie even vinden.

misschien kun je ook eens deze feurio proberen (schreeuwlelijke site, maar heb al goeie dingen gehoord over het (bij mijn weten gratis te gebruiken) programma, al is het misschien niet zo nieuw meer)

handig hierbij is dat je gewoon 1 groot audiobestand kunt inladen in de track editor en dan met markers kunt aangeven waar een nieuwe cd-track moet beginnen

alvast toch eens het proberen waard misschien:)

@yoozer: kende ik nog niet, dat van die gapless playback... maar omdat hij zei dat hij al cd's gehoord had waarbij alles perfect in elkaar overliep denk ik niet dat het hier echt aan de player ligt:)

misschien waren in de cd's die hij had gehoord de losse tracks geen mp3's.

Als je de grote mp3 in stukken knipt, en de stukken opslaat als wav, en die brandt op audio cd zonder pauzes, vermoed ik dat het beter zal gaan.

Je kan in Nero toch indices zetten in één grote wav?
Daar start dan gewoon een nieuwe track.
Gewoon zonder pauzes branden, werkt feilloos.

edit: Wat Pocketzip zei dus :)

Ik zit nu niet op m'n muziekpc maar..

Als je de tracks moet inladen om een audio cd te schrijven, kan je rechts op je track klikken -> eigenschappen.. en ergens in die tabbladen leest hij de hele wave in waarna je indices kan plaatsen en ook effectief opdelen in cdtracks..

Nadat je dat gedaan hebt, kan je iedere track zelfs nog een aparte naam geven etc.

Rechts moet je dan niet vergeten aan te vinken dat je geen pauze wilt tussen de tracks.

That's all.

Wavelab.

Origineel geplaatst door mrt
Je kan in Nero toch indices zetten in één grote wav?
Daar start dan gewoon een nieuwe track.
Gewoon zonder pauzes branden, werkt feilloos.

edit: Wat Pocketzip zei dus :)

Aha dat kende ik dus nog niet in Nero!

Dat is wel supercool, ga ik zeker proberen.

Ik dacht echt dat je aparte mp3 of wav bestanden moest maken en die bij mekaar zetten.

Bedankt alvast!

Zaterdag probeer ik het even uit

:biertje:

Back