tr909 clap ruis!

20hz

..to the beat of the drum
Ik heb al eerder een post gezien van mensen die handig zijn op het gebied van
synths en vooral met een TR909.

Sinds 5 minuten heeft mijn 909 een ruis op de clap-output. ;{
Ik heb het idee dat er een condensator/transistor o.i.d. niet helemaal
meer lekker werkt.

kan iemand mij hierin adviseren of mocht er reparatie nodig zijn een helpende hand
in bieden.

909 clap ruis.

909 clap ruis.

Mocht je een reparatie zelf niet aandurven, dan is hem op (laten) sturen naar Roland echt wel een optie..
Had ook ooit een kapotte 909 (knoppen kapot).. hebben ze daar gerepareerd, en meteen de laatste software erin gezet...
Was niet duur ook.

Dus ehh..

Succes!

Martijn oh nee.....Tactic

Het is eigenlijk niet echt ruis (mijn fout) het is noise. Het lijkt erop nadat de 909 warm is
er 1 (of meerdere) componenten niet goed werken en de release van de noise open
blijft staan (om een beeld te schetsen)

Koud, doet hij het goed, maar da's een minuutje of 2.
Dit is ook pas sinds gisteren. Hiervoor was ie goed, dus vind ik aan potmeters
gaan draaien niet verstandig.

Ik ga hem wel doormeten, en aandurven...eigenlijk niet, maar ik moet
wat. Ik overweeg sowieso om roland even te bellen.

Dank all tot zover.

Ja dat is wel zo Roel, maar ik kreg al verschillende keren de vraag of het niet gewoon
standaard normale ruis was.
En aangezien het van het noise-circuit afkomt
heb ik het maar zo omschreven.

Ik heb er inmiddels 1 andere weerstand zelf ingezet, maar ik denk dat het
euvel toch een transistor/condensator o.i.d. is.

Maar ik wil hem niet te lang kwijt en alles en iedereen die repareert is druk
*zucht*

Waarom dan niet gewoon even een belletje of mailtje naar Roland? Ik zou dat niet eens overwegen als ik jou was, maar direct doen. Dan weet je in ieder geval gelijk waar je aan toe bent wat Roland betreft.

Snap ik, maar ik heb hem net, heb er 19 dagen op moeten wachten en sta nu niet
echt te springen om weer een week of 2 te gaan wachten.

Tja... daar los je het probleem ook niet mee op volgens mij, maar goed... dat is je eigen beslissing ;)

Origineel geplaatst door BCA303
Waarom dan niet gewoon even een belletje of mailtje naar Roland? Ik zou dat niet eens overwegen als ik jou was, maar direct doen. Dan weet je in ieder geval gelijk waar je aan toe bent wat Roland betreft.

Das volgens mij wel de laatste plek waar ik met kapotte Roland bakken heen zou gaan. Die gasten draaien je een geweldige poot uit.

Heb je nou Bertje nog gebeld 20hz?

Origineel geplaatst door omiel

Das volgens mij wel de laatste plek waar ik met kapotte Roland bakken heen zou gaan. Die gasten draaien je een geweldige poot uit.

Is dat zo Tactic? Heb jij toch ook gedaan?

Ik geloof niet dat Roland het voor een paar tientjes doet. Maar ik heb daar zelf nooit niets heen gebracht omdat andere me altijd vertelden dat ze schreeuwend duur zijn.

Omiel: ik bel Bert morgen en dan hoop ik dat hij me verder kan helpen.

Spuiten ze nooit eens "koude-spray" op bepaalde componenten om te checken of ze daadwerkelijk kapot/slecht werkend zijn?

Met koude spray kun je simuleren dat het apparaat koud is. Als de storing alleen optreed als het apparaat net aan staat.
Anders moet je als monteur steeds wachten met testen totdat het apparaat weer afgekoeld is als die aan heeft gestaan met het testen.

Dan zou dat dus kunnen werken, gezien het derde bericht van 20Hz.

Mischien wel, maar ik ga niet in mijn 909 zitten sprayen.
Ik zal het er zo even mee moeten doen tot hij gemaakt kan worden.

Het is niet overdreven storend, maar wel storend genoeg dat ik het wil laten maken.

Back