Te koop gevraagd: Yamaha RM1x

Status
Please reply by conversation.

Sly Dog

Tweak, Sample, Loop.
Jaja, nadat ProtoHuman mij had uitgekocht van ons gezamenlijke exemplaar zoek ik er eentje voor mijzelf. :L

Bij voorkeur in het noorden des lands maar als het iets verder weg is en de koffie of het bier klaar staat, ben ik wellicht bereid om dat ook in overweging te nemen. :D

Over de prijs worden we het vast wel eens.

Greetz,

Marcel

ik heb nog wel een rm1x voor je staan, beetje viezig (vochtig doekje eroverheen en klaar) koffer eromheen ook nog

in groningen, heel veel noordelijker dan dat wordt het niet

lijkt het je wat?

Schop!

Ik ben op zoek naar een exemplaar met OS V1.13 en eentje waarbij alle druk- en draaiknoppen goed functioneren.

he marcel, ik heb hem zojuist gechecked. Alles perfect in orde. Ik ben nou opnieuw weer een beetje verlief op het apperaat :)

update van de OS moet je gewoon via yamaha support doen, moet geen moeite kosten

nog interesse?

Origineel geplaatst door bastardsunited
he marcel, ik heb hem zojuist gechecked. Alles perfect in orde. Ik ben nou opnieuw weer een beetje verlief op het apperaat :)

update van de OS moet je gewoon via yamaha support doen, moet geen moeite kosten

nog interesse?
De goede staat klinkt positief. :)

De OS-versie 1.13 is echter heel belangrijk voor mij aangezien ik de RM1x puur als sequencer wil gaan gebruiken voor externe apparatuur. Jouw exemplaar heeft dus nog de oude OS erop die met vrij veel moeite en extra uitgaven misschien nog zou kunnen worden geupgrade (waar ik zelf niet veel voor voel om te doen).

Een citaat uit deze deze thread:
"My RM1x came with version 1.12 of the OS. Since my intent for this box was to use it as my main sequencer, the free upgrade to v1.13 is a must. If you don't get this upgrade, everytime you press a transport button, it sends a program change. Also engaging the 'filter program change on MIDI out' doesn't work. I'm using an external rack-mount intelligent midi-merger to filter the program changes until my upgrades come in."

Vandaar dat ik dus zo gefocussed ben op de laatste OS-versie.

Origineel geplaatst door rickrock
is die upgrade nou gratis of niet?
Een RM1x upgraden is geen vrolijke bedoeling. Het is geen sysex patch die je in kan laden, er moet een nieuwe chip in. Officieel is dat gratis, maar vaak vragen ze er al snel 100 euro (!) voor. En met een beetje pech je je RM1x dan ook nog een aantal weken kwijt. Zoek maar eens op RM1x + update op dit forum, je komt heel wat vrolijke verhalen tegen.

Als je de RM1x alleen gebruikt voor interne geluiden, zou ik lekker op 1.12 blijven. Wil je andere MIDI-apparatuur aansturen, dan is v1.13 wel wenselijk.

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Een RM1x upgraden is geen vrolijke bedoeling. Het is geen sysex patch die je in kan laden, er moet een nieuwe chip in. Officieel is dat gratis, maar vaak vragen ze er al snel 100 euro (!) voor. En met een beetje pech je je RM1x dan ook nog een aantal weken kwijt. Zoek maar eens op RM1x + update op dit forum, je komt heel wat vrolijke verhalen tegen.

Als je de RM1x alleen gebruikt voor interne geluiden, zou ik lekker op 1.12 blijven. Wil je andere MIDI-apparatuur aansturen, dan is v1.13 wel wenselijk.

Mijn ervaringen zijn vergelijkbaar met wat hier wordt neergezet.

hmmm verhelderend ant woord thnx zet me weeeeer aant denken,..kwilde dat ook gaan doen met een sampler eraan ,..maarja dan wordt een rm1x200eu ofso toch weer ietsje duurder,..
en is altyd nog cheaper dan mpc of zoiets
ik heb toch eg avonden erhalen zitten lezen hoe geweldig en onontdekt de sequencer van de rm1x eiegnlijk is ,..
lastig wat ister eigenlijk beter dan strakheid/timing of ,..uhh compatibeliteit met andere machines ?
thnx
:okdan:

Versie 1.13 is absoluut niet nodig om externe apparaten aan te kunnen sturen. Ik doe dat al tijden met versie 1.12 en heb er totaal geen problemen mee. Van www.rm1x.co.uk:
The only difference in the latest ROM that I am aware of is that a reset command is not sent from the midi out when the stop or rewind buttons are pressed on the RM. This is helpful if you are using external midi gear but can also be avoided by having the voice of the channel the outboard gear is on set to anything except "phrase".

Dus waarom zou je mijn versie 1.12 nie kopen???

Ik heb m nog steeds te koop!!!!

Status
Please reply by conversation.
Back