[Yamaha] A3000 %$& knopjes

NorthernLightX

Prutser
Mijn A3000 doet alles prima, behalve de rotary-encoders (eindloze potmeters) op het front, want wat ik ook probeer, er komt geen voorspelbare actie uit tijdens het draaien.

Op het web vind ik wel eens iets over schoonmaken van de encoders, maar het spul dat ze daarvoor gebruiken (Caig Deox-It) is in Nederland maar op 1 plek te koop en dat bedrijf reageert niet op email...iemand tips?

Als je bij een winkel gekocht hebt, daar even contact mee opnemen. Anders even bellen of mailen met yamaha nederland denk ik zo.

Veel suc6

k*t knoppuh

k*t knoppuh

Wat je dus absoluut niet moet doen is contactspray gebruiken. Ik heb het zelf geprobeerd op m'n A3000, in het begin werkt het perfect maar na een week word het nog erger dan daarvoor.
Ik heb een tijd geleden voor een vriend al zijn knoppen vervangen. Ze zijn van het merk ALPS. Je kunt ze alleen bestellen door bij Yamaha Nederland het telefoonnummer te vragen voor hun repairservice. Je kunt ze daar bestellen.

Oh ja, als je nog winkelgarantie hebt kun je als je een beetje zeurt hem gratis laten repareren (heeft een andere vriend van me gedaan).

Het vervangen zelf is bijna te makkelijk want het is een klein pcb'tje waar alleen de knoppen op zitten. (zelfs met 2 linker handen)

laterzz, Robbert

Kontaktspray mag, maar niet zo maar alle soorten of merken!
Kontakt 600. Die wel. Anderen zijn schadelijk voor componenten.
Kontaktspray is natuurlijk geen oplossing als je pot's zijn versleten...

Back