Welke synth moet ik kiezen?

ik ontdekte recent dat als je korte noten sequences vuurt naar 90's rack synths, dx7's, kurzweil k2000 of wat ander onverwacht spul de zaak al snel t goeie (industrial) pad opgaat :maffia: - met gewoon de preset shizzle

voor industrial zou je eens naar tonepusher op youtube moeten kijken zijn hele channel is daar op gericht met behoorlijk veel verschillende synths met onder andere de mantis, B-pro1 en ms20 bijvoorbeeld

naast synths heeft hij ook regelmatig wel goeie tips en deep dives in wat voor gear die bands als NiN en ministry enzo gebruiken

voor industrial zou je eens naar tonepusher op youtube moeten kijken zijn hele channel is daar op gericht met behoorlijk veel verschillende synths met onder andere de mantis, B-pro1 en ms20 bijvoorbeeld.

Grappige gast, leuk dialect. Mooie voorliefde ook voor jaren-80 en vroege-90 EBM en industrial.

Voor wat courantetere industrial kan je terecht bij Joey van Blush Response, die van op het oog brave synths als de Protein en zojuist de Leviasynth noisemonsters maakt. Doet ook vaak modulair spul.

Met beperkt budget kan je beter niet naar Joey kijken :)

Iemand heeft de PWM Malevolent te koop op SF sinds vandaag. maar dan moet je wel houden van patchen op een Synth.

dus in febr de laatste post, zal wel meevallen dan denk - ik zou anders onmiddellijk MIJN frustratie uiten en ze de hel in vervloeken, maar ik ben die schrijver niet natuurlijk.

Re: Behringer K-2 MKII

Post by Bypass106 » Fri Feb 27, 2026 10:28 am

Ok so i bought a mk2

The pots are better. Smooth and less resistance than the original which felt very stiff.

I was worried about this filter resonance problem people have mentioned. Yet ive had it on over 2 hours and havent noticed a loss in resonance on rev 1 filter (switch in lower position)

Osc 2 tuning goes much further than before.

I feel like they've changed the VCO gain staging a little as the original k2 went harder into the filter. But could be wrong as its been a while since owning original

Back