DSM-1 / fz10m / s900 / ensoniq-mirage / 12 bitz+@nalog-filters

Status
Please reply by conversation.
Origineel geplaatst door Hilltree
Een monogrome, of zoals ik heb, zo'n groene philips monitor is wel erg makkelijk bij een s550.
Je hebt een monitor nodig met tulp aansluiting.

En eigenlijk moet je bij deze ook een msx muis gebruiken.
Dat is elke keer bij het opstarten die knop niet in te houden dat je de toetsen gebrikt .i.p.v de muis.
En editen gaat supermakkelijk met zo'n muis.
Wel een msx muis gebruiken,dus niet een comodore of een gewone p.c muis.
Je hebt dan de mogelijkheid dat je die poort opblaast.
leuke progjes voor de s550 zijn.
wav2s550
s550lb
samdisk

ok dan thnx
ik heb wel atari screenz hebbie niks aan he ....?

en commodore 64 screen past ook niet?
welke screen hebben nou ??? een tulp ???
muis had ik al een adres voo r gezien !

Jawel...de commodore doet het op de s550.

details.asp

Dit is dus een tulp stekker :)

volgens mij [kweet het niet zeker] heeft de atari ook zo'n ding

istockphoto_90240_yellow_cinch_end.jpg

ik ga checken ,..weet r hier en daar nog wat te staan

lolhoor heb ff zitten searchen ,...en de s5550 is een redelijk beesie hoor ,..1.5mb
goede time variant filters
:engel:

library is groot en garatis te verkrijgen op t net

@ kiam ??? je bedoel dat ik dsm 1 zeg tegen een dss-1 aaaah
das de rack versie ,...want wie wil dr nou een slagschip van 2 meter en 80 cm diep ,.....
en 1mb on board ???
ik niet racken die handel!!!

Origineel geplaatst door R-ond
ik ga checken ,..weet r hier en daar nog wat te staan

lolhoor heb ff zitten searchen ,...en de s5550 is een redelijk beesie hoor ,..1.5mb
goede time variant filters
:engel:

library is groot en garatis te verkrijgen op t net

@ kiam ??? je bedoel dat ik dsm 1 zeg tegen een dss-1 aaaah
das de rack versie ,...want wie wil dr nou een slagschip van 2 meter en 80 cm diep ,.....
en 1mb on board ???
ik niet racken die handel!!!

Ow zo. De rack versie heeft alleen niet die VCF helaas.

Origineel geplaatst door KiaM
De maten die jij doorgeeft kloppen voor geen meter trouwens :)
Maar hij is niet klein :)

43x115cm :)

weet ik wel een vd grootste boards diek ken ,..op masterkeys na

de dsm is goed te scoren voor 100.- ongeveer
leuke bak betere os sneller iets meer geheugen d8 ik ...
en idd niet reso filters ,..
maar ach
zolang je maar kan crossfade met samples fattt,..en 12 outs
alleen je ziet ze erg weinig
wist er eerst eentje is verwijderd van mp
grrrrr

Ja! 12-bitpower! Hier wordt deze week ook een s550 opgehaald en het bijhorende tekentablet, daar ben ik vooral heel benieuwd naar.

Wie heeft ervaring met de rgb-poort? Ik vond een site waar de pinbezettingen van allerlei monitoren op staan. Dus ook die van de S550. Kan ik gewoon dmv. 2 stekkers (als ik die van die roland vinden kan) aan elkaar knopen en daarna een vga-monitor aan de Roland hangen? Of moet ik toch weer zo'n monochroom bakbeest er naast zetten?

Ow ja, die bovengenoemde programma's als WAV2S550, kunnen die ook Roland disk op een PC lezen en schrijven?

Wie heeft ervaring met de rgb-poort? Ik vond een site waar de pinbezettingen van allerlei monitoren op staan. Dus ook die van de S550. Kan ik gewoon dmv. 2 stekkers (als ik die van die roland vinden kan) aan elkaar knopen en daarna een vga-monitor aan de Roland hangen? Of moet ik toch weer zo'n monochroom bakbeest er naast zetten?

Op oudere systemen zat er vaak een gecombineerd sync signaal in een van de rgb (meestal in groen), dat snapt een vga-monitor niet (die verwacht losse sync). Weet niet of dat bij de Roland ook zo is, maar het zou zomaar kunnen. Daarnaast heb je kans dat de h-sync lager is dan wat een moderne monitor nog kan weergeven. Dat is bijvoorbeeld ook het geval bij vertikale resolutie van 256 pixels PAL van een Amiga. Dat is een hsync van ongeveer 13 kHz. Mijn oude Iiyama gaat al niet lager dan 27 kHz.

Dat wordt dus zoeken naar een heel kleine monochroom monitor. Hopelijk iets als zo'n oud monitortje die vroeger wel eens op kassa's zaten. Dat zou wel gunstig zijn.

Hopelijk iets als zo'n oud monitortje die vroeger wel eens op kassa's zaten. Dat zou wel gunstig zijn

Ik heb hier zo'n 10-inch kassascherm staan, maar die is ook gewoon VGA.

Als de Roland inderdaad zo'n oude "home computer" aansluiting heeft, zou ik het eerder zoeken in de oude MSX-monitoren van Philips o.i.d. Ik kocht laatst nog een kleurenexemplaar voor 10 euro.

Origineel geplaatst door Kraan
Ja! 12-bitpower! Hier wordt deze week ook een s550 opgehaald en het bijhorende tekentablet, daar ben ik vooral heel benieuwd naar.

Rgb poort op een s550 ?
Op de mijne zit alleen maar een composit.

En de Roland Dt100 digitizer tablet is volgens mij alleen te gebruiken op de s550 in combinatie met een dt100

yooh kraan heb jijdie uit amstelveen nou opgehaald ....?
ik hoorde niuks meer van die gast ...
was ook een s550
zonder tablet digimod had tr nog wel een
of heb je t hele setje van ...m?
ben ff confused:confused:
:hallelua

en @ kiam thnx mail weg naar m vindt t ook net iets te ...veel
is een 1 mb-er nonreso filrters ...mmm denk nog
liever een s550 +...

Rgb poort op een s550 ?
Op de mijne zit alleen maar een composit.

En de Roland Dt100 digitizer tablet is volgens mij alleen te gebruiken op de s550 in combinatie met een dt100

Mijn S550 heeft (standaard geloof ik) een RGB poort in de vorm van een vreemde DIN-plug. Dit staat ook in de handleiding beschreven.

En een DT100 in combinatie met een DT100 gebruiken? :biertje: ???

@R-Ond:

Ik heb die van Marktplaats inderdaad, had hem ook al tijdje gereserveerd hoor, misschien dat hij daarom niet reageerde. Was verder vet oke gast hoor! Vanavond haal ik de DT100 op.

Nu nog een monitor vinden, anders lijkt met het een onhandelbaar apparaat.

Mijn S550 heeft (standaard geloof ik) een RGB poort in de vorm van een vreemde DIN-plug.

Zo eentje als hieronder? Die foto is van een Philips VG8020 MSX computer. Op het Philips scherm heet ie "TTL RGB".

Attachments

• msxrgb.jpg
    msxrgb.jpg
    60,7 KB · Bekeken: 94
Mijn S550 heeft (standaard geloof ik) een RGB poort in de vorm van een vreemde DIN-plug. Dit staat ook in de handleiding beschreven.

En een DT100 in combinatie met een DT100 gebruiken? :biertje: ???

@R-Ond:

Ik heb die van Marktplaats inderdaad, had hem ook al tijdje gereserveerd hoor, misschien dat hij daarom niet reageerde. Was verder vet oke gast hoor! Vanavond haal ik de DT100 op.

Nu nog een monitor vinden, anders lijkt met het een onhandelbaar apparaat.

dt 100 x2 met zn tween muisen
maar
vreemd idd ik had zelfs een amiltje gstuurd dat ik m afg. zaterdag zou ophalen ,..terwijl ik de week daarvoor al dat wilde doen noggeen vervoer maar kwam verhuizing tussen ...niet van mij!...
maar goed hij by een ok huisje terecht gekomen ,...leek me een goed vervanger van mn w30
is een w30
hoeveel OUTS heeft s550 ...eiegnlijk
er is iig veel te vinden opt net bergen met librarys ,...

iig sc6 ermee en keep dem samples comming
heb me w30 nog = misschien houik m nog wel ......voor die schamele meier niemand wil een w30 eg raaaaaaaar ! asnieuw die bak nog!
:halleluja :okdan:

t leek me lol om eens met screen te proberen

Status
Please reply by conversation.
Back