motu ultra lite of toch gewoon de phones ouput macbook

jack metallic

Ingeburgerd
koop ik beter de motu ultra lite of gebruik ik toch gewoon de phones ouput macbook.
Ik twijfel dus zoals jullie merken. Opzich neem ik geen externe apparaten meer op en werk ik digitaal. Maar heb het idee dat wanneer ik zo een goede geluidskaart koop mijn headroom en geluidskwaliteit verbeter.
Toch hoor ik ook mensen die zeggen: neem je niks op, dan volstaat je geluidskaart in je macbook pro..

Wie geeft me goede raad!

Jack

omdat alles in het digitale domein gebeurt en dus ook headroom etc. word bepaald door de software en niet zozeer de hardware maakt het dus niets uit en kan je dus makkelijk de outputs van je macbook gebruiken.

Ik kan bijvoorbeeld in digital performer de boel gewoon goed hebben en dan clipped het nog over mijn monitoring. Ligt eerder aan mijn audio interface instellingen (die m-audio staat vrij hard ingesteld van nature) dan aan digital performer en mijn mix. Zet ik de audio faders van mijn geluidskaart zelf gewoon zachter dan is het wel goed.
Dus het is eerder je software die je headroom bepaald dan je geluidskaart.

Ik zal je volgende week het antwoord geven,
Heb vanmiddag de bovengenoemde motu besteld, heb tevens een macbook pro. Ik ben erg benieuwd naar het effect/ de toegevoegde waarden.

Groeten,

Bob

Back