[Oberheim] OB-12

Origineel geplaatst door analogmaarten
Ik zou de ob 12 zeker een aanrader noemen:okdan: , en ik weet dan ook niet waarom hij zo afgekraakt wordt.

Maar veel mensen gaan op de presets af, helaas.... Als je zelf wat gaat draaien aan de knopjes komen er hele brute geluiden uit. Hij is alleen wel qua polyfony niet helemaal lekker als je met de unison werkt (die trouwens wel heel erg lekker klinkt .:{).

Ik ben afgelopen zaterdag nog even wezen klieren met de ob-12 bij feedback in rotterdam.
Het bedieningsgemak valt mij wat tegen, maar wat een prachtige strings in deze bak zitten.
Het voelde meteen weer alsof ik voor de 1e keer verliefd was op een meisje, (en zij ook op mij natuurlijk:D ) toen ik de strings hoorde.
Bij Feedback in Rotterdam kost ie momenteel 899 pleuro.
Maar ik vind wel dat dit bakbeest onterrecht wordt ondergewaardeerd, maar om nu meteen als de wiedeweerga naar de winkel te hollen om hem te kopen, dat ook weer niet.

dat wilde ik even kwijt
vriendelijke groet Analogmaarten

Origineel geplaatst door Blinx
Maar veel mensen gaan op de presets af, helaas.... Als je zelf wat gaat draaien aan de knopjes komen er hele brute geluiden uit.
Zou de producent er dan niet betere presets in moeten zetten?

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Zou de producent er dan niet betere presets in moeten zetten?

Ik heb zelf het vermoeden dat viscount niks meer gaat doen met de OB12....

maar tis wel iets wat je vaker hoort over synths. Zijn ze te bang om experimentele presets te maken?

ik had er 1.
En was geabonneerd op friendsOfOB12 van yahoo groups. En daar werd beweerd dat Viscount nog wel degelijk te kennen gaf bezig te zijn met een nieuwe OS. (Welke overigens gewoon via MIDI up te daten is).

Weet het, het is niet de juiste plek....

Maar die van mij is (nog steeds) te koop...

Het is niet mijn 'grote liefde' geworden zoals ik had gehoopt...

Origineel geplaatst door analogmaarten

Het voelde meteen weer alsof ik voor de 1e keer verliefd was op een meisje, (en zij ook op mij natuurlijk:D ) toen ik de strings hoorde.

Een meisje met een string aan daar wordt je natuurlijk meteen verliefd op.:D

..als ze 2e hands voor dumpprijzen verkocht worden koop ik er misschien wel 1...

op 2ehands.nl staat er een, staat alleen geen prijs bij. De gemiddelde prijs is 550 - 650 euro en dat is een hele nette prijs voor deze bak!

Back