Syntecno TeeBee mkI mkIII verschillen?

the perculator

buurman
Ik wil een Syntecno TeeBee kopen omdat ik dan 4 cv/gate uitgangen heb met een synth erbij als bonus.

Weet iemand of wat betreft cv/gate er veel verschillen zijn tussen de Syntecno TeeBee mkI en III.
En of je tegelijkertijd een ms10 en sh101 kan aansturen.

Ook natuurlijk, is er veel verschil in sound?

Ik had de site al bekeken en het was me niet helemaal duidelijk wat de verschillen waren tussen I II III

"Free selectable Volt/Oct or Volt/Hz for each CV output.
Free selectable polarity for each Gate output."
Ok dit is antwoord op m'n andere vraag.

Dan nog steeds vind ik het interesant wat of mensen ervaring hebben met het verschil tussen I II en III

qua sound verschillen alle apparaten onderling (analoog etc.)

qua mogelijkheden en betrouwbaarheid kun je het beste voor III kiezen. (heeft ringmod extra + geloof ik extra mogelijkheid voor aansturen Moog standaard CV)

zelf heb ik de I en erg blij mee... stuurt probleemloos m'n synths aan (korg en roland). aangezien ik ook een echte 303 heb + meer synths, gebruik ik'm eigenlijk nooit meer voor de sound maar ben daar ook best tevreden over.

als je zou kunnen kiezen is de III dus aantrekkelijker maar ook normaal gesproken duurder. het is maar net wat je tegenkomt op de tweedehandsmarkt en hoeveel geld ervoor gevraagd wordt.

2 en 3 verschilt niet zoveel, die hebben allebei een ringmodulator die 1 niet heeft, 3 heeft ook 10 volt cv (moog) naast 5 volt + midi merger.

van 1 naar 2 heeft een VCA update (?) gehad , van 2 naar 3 een accent update (?) , die zijn echter ook op versie 1 eenvoudig zelf toe te voegen.

ik zoek zelf ook een III maar daar is moeilijk aan te komen, een 1 is altijd wel ergens te vinden. Als het te lang duurt dan koop ik wel een 1 of 2 want qua sound maakt het niet uit. Versie 2 is in zwart en geel verkrijgbaar. Dus geel is niet altijd 3 en zwart is niet altijd 1.

Van daag heb ik een MK1 voor 164,50 @ eBay weggaan gezien. =(
Ik heb niet geweten dat de CV Interface is geschikt voor de CV-characteristiek van de CS-5.
Nu ben ik ook op de zoek naar een Syntecno.;)

idd alles = terug tevinden op de site
robert doet ook nog upgrades en evt rep. eraan ,..service [1 mans bedrijfje]
levertniet meer

de 3 heeft een ring mod ...die ik nooit gebruik,...???
waarom tsjaa ring mod,...hij is ms20

je kan heel makkelijk zelf upgrades doen ,..ik heb bv te outs gate van 5 naar 10 volt getild ,..voor moog

en opje vraag mbt v/hz en v/oct en de polariteit ieder output ie teconfigureren ,..gewoon een kwestie van boekie op schoot ,..15 bladen ofso = niet te moeilijk en knoppen draaien

oja en asje bv een beetje harder acid maakt met distortion & fx is een erg goede clone ook nog
dus t verschil tussen 1/2/3 is ter eigenlijk niet eg [ring mod...]

Back