waarschuwing: ua726 op ebay

wouw

Ouwe rot
Is dit toegestaan op het forum ?

Voordat anderen in dezelfde kuil vallen:
Ik kocht een maand of twee geleden aan aantal ua726's als veiligheidsvoorraad voor mijn jp4 van ebaylid hongkongsuperseller. Nadat ik er één geinstalleerd had bleek deze niet te werken. Ik heb ze door een kundige door laten meten en ze blijken geen van allen te werken.
Vreemd is dat andere onderdelen welke ik daar kocht wel in orde lijken.
Ik heb hongkongsuperseller benaderd maar nog geen reaktie gekregen.

Mijn advies: geen ua726 van deze verkoper kopen.

Die 'hongkongsuperseller' schijnt nogal berucht te zijn. Pas geleden had ik ook bijna overwogen een aantal BBD (delay) chips op ebay te kopen voor een zeer lage prijs. Z'n ebayprofiel vond ik niet betrouwbaar genoeg over komen (teveel zelfde mensen die een stem brachten ipv steeds weer verschillende).

Op google gezocht... en het blijkt dat veel mensen onderdelen ontvangen van 'hongkongsuperseller' die niet werken. De kans dat onderdelen, die bij hem goedkoop zijn maar normaal duur zijn bij andere winkels, nep zijn is groot. Het schijnt dus dat deze onderdelen geplukt worden uit oude afgedankte apparatuur zoals wasmachines, televisies enz. en vervolgens met een andere opdruk (BBD delay IC MN-nogwat) worden verkocht.

Bij ontvangst blijken ze dus niet te werken... logisch want het zijn in weze hele andere IC's die je krijgt.

Met andere woorden oplichterij.

Ik kocht er ook een 20-tal 3080 ic's. Ik heb er een paar in een Oberheim OB-X getest en deze deden het goed.
Op analogue heaven las ik een weekje terug ook een bericht over deze verkoper. Ik citeer:

Avoid HongKongSuperSeller on ebay. They have chips that are fakes. They also frequently change their name and have hidden feedback (I think). Bad stuff!

én:

The opinion on HongKongSuperSeller over at the Stompbox builders board is that they
were themselves victim of the "wrongly labelled BBDs" scam. They have refunded customers.
At their prices, I don't see how they could actually test the chips!

Ik hoop dat ik reaktie krijg op mijn klacht en m'n geld terug krijg. En als ze me goede (geteste !) exemplaren kunnen geven koop ik er gelijk meer...

Ik kocht er ook een 20-tal 3080 ic's. Ik heb er een paar in een Oberheim OB-X getest en deze deden het goed.
Op analogue heaven las ik een weekje terug ook een bericht over deze verkoper. Ik citeer:

Avoid HongKongSuperSeller on ebay. They have chips that are fakes. They also frequently change their name and have hidden feedback (I think). Bad stuff!

én:

The opinion on HongKongSuperSeller over at the Stompbox builders board is that they
were themselves victim of the "wrongly labelled BBDs" scam. They have refunded customers.
At their prices, I don't see how they could actually test the chips!

Ik hoop dat ik reaktie krijg op mijn klacht en m'n geld terug krijg. En als ze me goede (geteste !) exemplaren kunnen geven koop ik er gelijk meer...

Ik kreeg net een mailtje dat ik de onderdelen terug kon sturen. Zodra ze in ontvangst genomen zijn krijg ik m'n geld terug. Even nadenken of dat slim is. Kost me verzendkosten en ik weet niet of ik ooit m'n geld terug zie...

Ben wel benieuwd wat inmiddels je ervaringen zijn met deze ebay aanbieder. Heb je de onderdelen nog teruggestuurd? inmiddels al iets vergoed gekregen?

ik heb besloten ze niet terug te sturen, kost me alleen maar weer centen. Gelukkig doen de 3080's het wel dus de schade is te overzien. Desondank even in het engels voor de wereldwijde googlers:

don't buy from ebay hongkongsuperseller

Ja en met dit soort maffia praktijken verdienen ze dus 100en per dag.
Paar tientjes per persoon maar met zo veel transacties tikt het toch wel lekker aan.
Jammer dat de mods mijn andere tread er over gewist hebben maar goed deze is er ook nog.

helaas zijn er legio voorbeelden van internetoplichting via muziek gerelateerde objecten :(

Eigenlijk heel erg jammer dat er niet een informatiebron waar je muziek gerelateerde object internetoplichting database, internetpagina en/of een subforum hebt.

In mijn bescheiden optiekje blijkt dat behalve muziekmaken, discussieren over muziek gerelateerde dingen/objecten ook internetoplichting een onderwerp van de dag van orde is of kan zijn. Maar dat zijn slechts mijn 2 cents ;)

chips en transistoren overstempelen gebeurd al sinds ze bestaan,. daarvoor deden sommige onverlaten cq boeven dat al met buizen.
dit is dus een van de grote nadelen van ebay.

ik ben ook al meerde fakes tegengekomen.
de ergste was een 14 pin ttl die was overgestempeld als een bbd sad1024
(die dus 16 pin is)
de koper had hem toch in zijn effectpedaal gezet, was toen helemaal stuk.
en dit is al 10 jaar geleden.

blijft dus oppassen.
en geef niet teveel geld uit op ebay, beter een schade van 5 euro als een van10
ik test , voorzover ik nog koop op ebay, verkopers uit.
ik koop eerst iets goedkoop, daarna wat duurder, enz. etc.
en ik ben benieuwd of de verkoper verstand heeft van wat hij verkoopt, daar is door gewoon wat gerichte vragen te stellen achter te komen.
ik handel ook niet met mensen die in een zin van 10 woorden 20 spelfouten maken, die krijgen nooit een pakje juist geadresseerd.
/\

Het schijnt dus dat deze onderdelen geplukt worden uit oude afgedankte apparatuur zoals wasmachines, televisies enz.

had ik dat maar geweten. onze wasmachine was pas kapot, had ik dus gewoon even bij Wouw moeten aankloppen. gemiste kans.

als je 726 wil weet ik wel een goed betrouwbare gast waar ikzelf al gekocht heb,en de prijs valt mee

ik heb nog twee originele ua726 liggen.
maar vintage planet heeft ze volgens mij ook, en goedkoper.
de fetjes moet ik even kijken bij de verzameling.
:koffie:

Ik heb ooit bij hem 30 BA6110's gekocht. Pak em beet de helft werkt vlekkeloos. Enkele werken slecht (kraken) en de overige stuk (alles met dezelfde date/productiecode). Nu is het wel zo dat de prijs dusdanig laag was dat nu maar de helft blijkt te werken het nog steeds geen slechte prijs was. Reclameren had ik natuurlijk wel moeten doen, maar dat was me teveel moeite. Ik zal me zeker nog een groot aantal keren bedenken voordat ik daar nog eens een voorraadje denk te kopen.

Ik heb ooit bij hem 30 BA6110's gekocht. Pak em beet de helft werkt vlekkeloos. Enkele werken slecht (kraken) en de overige stuk (alles met dezelfde date/productiecode). Nu is het wel zo dat de prijs dusdanig laag was dat nu maar de helft blijkt te werken het nog steeds geen slechte prijs was. Reclameren had ik natuurlijk wel moeten doen, maar dat was me teveel moeite. Ik zal me zeker nog een groot aantal keren bedenken voordat ik daar nog eens een voorraadje denk te kopen.

bij die hongkong superseller?

volgens mij verkocht die afgekeurde chips, dus dat kan wel kloppen dat de helft het niet deed.
alles goed daar in het zuiden?

:mega:

bij die hongkong superseller?

volgens mij verkocht die afgekeurde chips, dus dat kan wel kloppen dat de helft het niet deed.
alles goed daar in het zuiden?

:mega:

Bij die hongkong superseller idd.
Alles rustig aan hier in het zuiden :biertje:.

Back