zipkabel

ytrugg

Nieuwkomer
ik wil deze zip aansluiten op mijn yamaha rs 7000 alleen die kabel die bij de zipdrive zat die past niet in de rs. ik heb in de winkel gevraagd voor een kabel die wel in alle twee de apparaten past maar ze zeggen dat die gewoon niet bestaat. heb ik nou de verkeerde zipdrive gekocht? 't is wel scsi. :confused:

Attachments

• zip.jpg
    zip.jpg
    20,9 KB · Bekeken: 132
Kun je een duidelijkere omschrijving geven van de kabels? Welke aansluitingen zitten erop? Hoeveel pins?

Als het goed is zal er zowel in de specificatie van de zipdrive als in de specificatie van je rs7000 moeten staan wat voor type aansluiting erop zit.

De kabel van je Zip zal 25-pins zijn, maar is die van je scanner toevallig 50 of 68 pins? Dat zijn namelijk ook SCSI-standaarden, alhoewel die meestal niet worden gebruikt voor externe aansluitingen....

er staat in de handleiding van de rs7000 dat de aansluiting van het 50 pins met halve pitch-type is. de kabel van de zip is inderdaad 25-pins..

Je kan het beste naar een goede pc shop gaan. Heb ik destijds ook gedaan, er zijn zoveel verschillende scsi aansluitingen.

[edit] ik heb de kabel voor mijn sampler dus ook bij informatique gekocht. :)

Origineel geplaatst door BCA303
Is dit niet iets voor je? http://shop.informatique.nl/cgi-win/i.exe?A=551055

Ik denk dat je daar de verkeerde hebt, aangezien die 50-pin aansluiting een oud type is (ik ben de precieze naam even kwijt, ik dacht dat het een zg. centronics-stekker heet).

Ik denk eerder dat het deze moet zijn:
http://shop.informatique.nl/cgi-win/i.exe?A=551020
De 50p stekker die hier op zit is een zg. hp50 stekker.

Maar voor bijna alle typen scsi stekkers zijn kabeladapters verkrijgbaar naar 25-pins....

Pciesss ..... Deze zip moet gewoon werken en er zijn gewoon kabels voor te krijgen.
Kosten ongeveer €25,- (maar dan wel bij de betere compu-zaak)

Klopt, en ik weet niet of je wel es in delft komt, maar dan kan ik je a-tembo aanraden. Veel succes!

Origineel geplaatst door BDeep
Klopt, en ik weet niet of je wel es in delft komt, maar dan kan ik je a-tembo aanraden. Veel succes!

je bedoelt Goris :)

haha nee ik bedoel a-tembo, goris ken ik niet haha alleen van naam, werk je daar of zo? ;)

[edit] ik ken goris wel, en daar hebben ze het ook idd, op de binnen-nog-wat (ben al een tijdje geleden verhuisd ;) ) [/edit]

Origineel geplaatst door bambamstudio
Tis toch een gewone SCSI kabel of heb ik het bij het verkeerde eind (van de kabel)

Gewone scsi kabels bestaan niet... Echt ik heb al minimaal 10 verschillende scsi pluggen voorbij zien komen in de loop der tijd...

Back