Hoe kan ik .wav naar akai-sample format converteren?

Bass

Gepokt en gemazeld
Ik heb een Akai S2800i en ik heb bijv. een aantal drumsounds in Soundforge 6.0 bewerkt en nu wil ik die converteren van .wav naar akai sample format zodat ik ze in mijn sampler kan lezen...

Mn PC is niet MIDI aangesloten dus ik wil ze naar floppy schrijven en inlezen in de Akai...

Weet iemand hoe en of dit kan???

Thanxx..

Het kan zekers .... maar hoe precies weet ik niet ?
Heb zelf altijd of via midi of via scsi data verstuurd ..... heb je geen scsi kaart ?? Dat zou het nog makkelijker maken.

je zou cd-xtract eens kunnen proberen misschien.. kweetniet zeker of dat gaat lukken...

je moet je akai floppen [misschien] wel in akai formaat formatteren

lekkere antwoorden jongens...
als je het niet weet, dan hoef je niet per se te reageren :)

het kan zeker, met een programmaatje genaamd Akaidisk
http://www.abel.co.uk/~maxim/akai/

kan je gewoon een hele diskette volplempen met wavs, die dan worden geconverteerd naar akai-programs.

zoals ik al zei... maar waarschijnlijk werkten we tegelijkertijd aan hetzelfde antwoord :)

Origineel geplaatst door BCA303
zoals ik al zei... maar waarschijnlijk werkten we tegelijkertijd aan hetzelfde antwoord :)

psies!
:peukie:

amai fantastisch tooltje en het werkt subliem! ik wist alvast niet dat het bestond en heb eht direct uitgebropeerd. Moet ik voor enkele prutswav'kes niet steeds cd's liggen branden enzo.

:okdan: :okdan: :biertje: :biertje: :biertje: :biertje:

...shit ik heb akaidisk geprobeerd...

Ik krijg steeds write error als ik van wav naar floppy wil schrijven!!!

Kudzooi!

Koop anders gewoon een scsi kaartje (adaptec ofzo) voor 25 euro. Kan je rechtstreeks je bewerkte sample vanuit soundforge naar je sampler sturen.
Hetgeen glenn dus ook al zei.

akaidisk is nogal bugy. Op mijn ene pc werkt het wel, op de andere niet ........... :(

Paul.

he..op mn werk doet ie het wel...

Zou ik anders thuis met ctrl alt del programma's moeten beeindigen voordat ik akaidisk gebruik???

Back