akai ax80 trots draad! - pics info

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid
ok past wel in vintage
tenslotte ist een cem bak 8 voices polyfoon geweld ,..valtmee met drie lfo en ok sounding env.
kweet niet hoe ik fotoosin een post moet plakken dus komtie eesrt de box
ik heb een flightcase gekocht haha eesrte van mn leven
moest wel kwil mn axie netjes hier delivered at my door hebben ,...dat lukte
mooie flight case dus ,..met truk-quasy-silver purple pluche ,..van dat saxo foon koffer spul inside
geen mis koop dus de koffer
nu dus de synth ,..
looks very cool
zelfs zonder de stekkert erin ,..mooi stark minder groot as expected ,..wel netjes geen krassen
cee pic
bimboo likes analogue,...

deze foto noem ik THE PACKAGE

Attachments

• s4021182_edited.jpg
    s4021182_edited.jpg
    853,5 KB · Bekeken: 184
dees noem ik de " DER INHALT "

MOOIE DOOS MAN

Attachments

• s4021184.jpg
    s4021184.jpg
    637,3 KB · Bekeken: 121
WIE ZEI DAT ZE ALLEEN BY ROLAND OEPS mooie colors hadden ,..leestr/dep
incl liniaal 30cm istoch nie soo grootdei ax80,...in cm dan

Attachments

• s4021185_edited.jpg
    s4021185_edited.jpg
    852,7 KB · Bekeken: 132
jammer zie net de osc dispaly niet werkt eg ok ,...
waarom altyd die moeilijke sub menus zijn displays [toen] zo duur ?
:{ :{ :{
vettuh bakk kortom erg blij zie dat ebay duitsland veel moois in petto heeft en t niet altyd om""fake "gaat !
goed communiceren ,..en afspraken ,...maken!

Attachments

• s4021189.jpg
    s4021189.jpg
    638,8 KB · Bekeken: 129
soo that s all 4 to-day :{ :geslaagd: weer wat geleerd
post uit duitsland ister in een dag gister avond verzonden vandaag an deur ,...!

.

.

Gefeliciteerd.. ben benieuwd ...

mijn soundcard werkt niet wel afspelen niet opnemen, dus kan jammer genoeg nog geen samples plaatsen van de ax60, ik wil hem wel even jouwn kant mee opnemen dat we het bij jou doen..

ben ook wel benieuwd naar de sound van de ax80,..

ziet er goed uit

Ik ben op zoek naar de service manual van de Akai AX-80. Omdat ik die nodig heb om er een paar te repareren.
Deze heb ik al besteld op www.schematicconnection.com ongeveer een dikke maand geleden, maar nog niks ontvangen.
Wel betaald via paypal. Op al mijn e-mails wordt niet gereageerd. Niet echt netjes dus. :(

Dus wie er 1 heeft of een link naar een digitale versie ervan. Laat het me a.u.b. weten.

ik zal speuren ik moet er ook eentje hebben vast weltevinden ,..service manual of gebruikers handleiding

en dat w8 heet - email incubatie tyd:D
@rombrazj; ik heb dat ook full duplex heet dat geloofik ,..ikdoeteweinig met opnemen ,..editten en so ,..anders had ik mn ouwe yamaha kaartje allang keertje helemaal geintstalled
[ik zalt maar toegeven ask soms stukje muziek [ lees gefreak] wil terug luisteren ,..zet ik gerust mn ouwe casette deck aan ,..2track haha

Origineel geplaatst door R-ond
ik zal speuren ik moet er ook eentje hebben vast weltevinden ,..service manual of gebruikers handleiding

en dat w8 heet - email incubatie tyd:D
@rombrazj; ik heb dat ook full duplex heet dat geloofik ,..ikdoeteweinig met opnemen ,..editten en so ,..anders had ik mn ouwe yamaha kaartje allang keertje helemaal geintstalled
[ik zalt maar toegeven ask soms stukje muziek [ lees gefreak] wil terug luisteren ,..zet ik gerust mn ouwe casette deck aan ,..2track haha

ik ook,ik heb vandaag een tdk sa bandje gehaald..type2 die zijn echt oke:D

Origineel geplaatst door lil'markie
Ik ben op zoek naar de service manual van de Akai AX-80. Omdat ik die nodig heb om er een paar te repareren.
Deze heb ik al besteld op www.schematicconnection.com ongeveer een dikke maand geleden, maar nog niks ontvangen.
Wel betaald via paypal. Op al mijn e-mails wordt niet gereageerd. Niet echt netjes dus. :(

Dus wie er 1 heeft of een link naar een digitale versie ervan. Laat het me a.u.b. weten.

ik heb de schema's voor een ax60 bij Mark Glinsky gekocht.... keurig op 8 dagen in de bus.

http://www.markglinsky.com/ManualManor.html

grtz

Origineel geplaatst door René
Martijn van Music House weet dit wel te repareren. Ik had het probleem met de mijne in 2001 en hij heeft het toen voor me gemaakt.

:D Dat is niet Martijn geweest, maar dat ben ik zelf geweest. In die tijd deed ik de reparaties bij Music House. Ik kan me die AX-80 vaag nog wel herinneren. Was er niet iets met de voeding ofzo toen? :confused: Hoe dan ook, destijds heb ik dat zonder schema's gedaan, maar nu heb ik ze wel nodig.

@Icasei: Bij Mark Glinksy kan ik geen servicemanual van de AX-80 in zijn lijst vinden. Mocht ik niks meer horen van schematicconnection dan zal ik hem eens benaderen via e-mail.

:D Dat is niet Martijn geweest, maar dat ben ik zelf geweest. In die tijd deed ik de reparaties bij Music House. Ik kan me die AX-80 vaag nog wel herinneren. Was er niet iets met de voeding ofzo toen? :confused: Hoe dan ook, destijds heb ik dat zonder schema's gedaan, maar nu heb ik ze wel nodig.

@Icasei: Bij Mark Glinksy kan ik geen servicemanual van de AX-80 in zijn lijst vinden. Mocht ik niks meer horen van schematicconnection dan zal ik hem eens benaderen via e-mail.
dus we hebben nog een synthdoctor te pakken ,...see pb
ik ben aant zoeken ,..

Hoe dan ook, het ding deed het weer. Kan inderdaad de voeding zijn geweest, ik weet het niet meer. Maar wel veel dank nogmaals !!!!!!!!

ben wel benieuwd naar ervaringen met ander ax80 owners
ook mbrt ofter iemand een template heft met controllers via sysex /cc s ofso
dan komt dit beesie wel tot leven

eerste prests en sounds die ik hoorde eg heerlijk controlled zelfs beetje dun ,..wel erg precies
vraag me af de ax 80 nou ook vcos had ,..denkt nie ,..?
de ax60 d8 weer wel ...?

kaan aan sounds zelf liggen maar klinkt verder eg erg netjes ,...beetje matrix 6 achtige sounds niet soo wollig
[onzin ,..want je kan met deze bak natuurlijk van low/high van alles eruit halle ,..3lfos/3env]
tis iig geen juno ,..en geen schreeuw bak !
heb t een ander ge-editted - & t speelt iiig lekker
[nou benik niet eg en spelert ,..met toetsen maar deze nodigt uit ,...
goede toetsen ,..dynamish

mn laatste leuek analoge poly was bv de jx8p ,..heb deze eg 10 nee 5 x liever
nog mar wat pics
:halleluja

Attachments

• s4021213_edited.jpg
    s4021213_edited.jpg
    812,1 KB · Bekeken: 132
van rechts
kale plekjes vallen op zeg ,..denk dat ik ,..t hout maar blank maak [of ist weer heilig schennis]

:D

t werk erg snel iig editten relexed overzicht ,..over parameters
nordl3/ xpander oberheim die hebben geloofk ook 3 lcd ,s ,..

Attachments

• s4021212_edited.jpg
    s4021212_edited.jpg
    902,8 KB · Bekeken: 126
note the brushed wheel,..
nou houik op
gnagna

Attachments

• s4021211_edited.jpg
    s4021211_edited.jpg
    885,1 KB · Bekeken: 123
Mijn AX-80 heeft een zwarte dial-knop en iets van tolex op de zijpanelen, ziet er bij mij uit of dat origineel hoort, maar aan andere google-plaatjes te zien hoort de tolex in ieder geval niet en de knop wel.
Ik vind 't verder wel een lekkere synth, maar je moet wel goed zoeken wat je moet editten als je 'm wil laten schreeuwen (of dat ligt aan mij...). 8~

Dat tolex hoort er inderdaad op.

Schreeuwen hoeft die niet want het is helemaal geen schreeuwbak maar een wollige diepe wolkensynth. En ja dat ligt aan jouw want zo moeilijk is die niet te ediiten ;) :D

Back