akai ax80 trots draad! - pics info

pix laatste reserving 4 aanstaande woensdag
*D

nee filmpie let niet op hoe en wat ...heb [buget foto/camera ] naast de ax aan een lampje geplakt en gewoon aangezet en de out van de ax80 direct door de genelec laten bralen ...
en door presets gescrolled meer niet
[ikkan net pas spelen haha]

:z :engel:

bad filmpie net eg representive,..
maar kunje na gaan ,...
*D http://www.youtube.com/profile?user=rondroyd

Laatst gewijzigd:
mooie ervaring
gelukkig geen aan varing
de axis nu weg
weer wat geleerd tis geen [poormans] prophet [600] - eiegnlijk veel breder ... klankpallet
asje der een sysex controller aanhangt iig - een erg ondergewaardeerde synth
en dat ga je zien aa. die andere die staat voor 275.- [
eenskijken hoelang hy dr over doet om te salen ? ]

:z

hierby schrijf ik me officieel uit mbt de ax80 juno ...contest
:D
scuseme

Ik heb gisteren de AX80 van R-ond gekocht dus ik ben nu de gelukkige eigenaar. Ik had al een AX73 maar ik wilde er een met wat meer mogelijkheden. Thuis gekomen heb ik hem eerst schoongemaakt; niet omdat ie nou zo vies was R-ond ;) , maar dat doe ik altijd als ik een 2e hands gekocht heb. Ook van binnen schoongemaakt. Hij is makkelijk open te maken. Ook de LED displays schoon gemaakt want die waren wat aangeslagen.

Mijn eerste indruk is dat de DCO's van de AX80 toch iets minder 'organisch' zijn dan de VCO's van de AX73. Maar de AX80 heeft wel veel meer mogelijkheden. Ik ben er alleen nog niet achter wat de 'Chord Memory' button zou moeten doen; iemand?

Heeft iemand trouwens een manual van het apparaat? Ik zou daar graag een kopietje van hebben; eventueel tegen vergoeding. Of als iemand een manual in pdf of iets dergelijks heeft of weet te vinden?

Attachments

• ax80_leds.jpg
    ax80_leds.jpg
    82,3 KB · Bekeken: 121
Origineel geplaatst door Martin Peters
Ik heb gisteren de AX80 van R-ond gekocht dus ik ben nu de gelukkige eigenaar. Ik had al een AX73 maar ik wilde er een met wat meer mogelijkheden. Thuis gekomen heb ik hem eerst schoongemaakt; niet omdat ie nou zo vies was R-ond ;) , maar dat doe ik altijd als ik een 2e hands gekocht heb. Ook van binnen schoongemaakt. Hij is makkelijk open te maken. Ook de LED displays schoon gemaakt want die waren wat aangeslagen.

Mijn eerste indruk is dat de DCO's van de AX80 toch iets minder 'organisch' zijn dan de VCO's van de AX73. Maar de AX80 heeft wel veel meer mogelijkheden. Ik ben er alleen nog niet achter wat de 'Chord Memory' button zou moeten doen; iemand?

Heeft iemand trouwens een manual van het apparaat? Ik zou daar graag een kopietje van hebben; eventueel tegen vergoeding. Of als iemand een manual in pdf of iets dergelijks heeft of weet te vinden?

yoooh mr peters ,...een chord memory ...as ook op de korg monopoly en vast ook op de polysix
[ uwe zouden dat moeten weten ,...] die onthoud je ingedrukte toetsen combi ,...
[sustained noten ]

op een bv juno 60 / polysix noodzakelijk anders konje handen te kort ,..
is wel handig asje aan t editten bent
..
dan ben ik wel benieuwd naar de ax73 = vx90 toch een 6 voice vco ,... met unison modeus ...wel vetjes gewoon in unison laten staan en ...elkkere ge detunde patches player van maken ,..
zie je ook niet vaak de vx90..
soort sixtrak ook dachtik
door die functies

sc6termee!!

mn kamer is een stukleger ineens haha
[ week geleden werdt ,..tie nog voor "rotzooi"uitgemaakt,...en nu staat ie weer te stralen by
de volgende liefhebbert!
>sorry vinnie @,.....ik kon geen nee zeggen tegen MR peters [ kheb nog wel intresse inuwe poly6 ...]

pbje wel !
woordt wel .....tydje later en minder verop vakantie haha
daaaaaag axboehoe

:doei:

Origineel geplaatst door R-ond
die onthoud je ingedrukte toetsen combi ,...[sustained noten ]

Ja R-ond, het kwartje is gevallen. Had niet in de gaten dat je de Chord Memory knop in moest druk om het laatst gespeelde accoord onder 1 toets te krijgen; dacht dat je eerst de Chord Memory in moest drukken en daarna het accoord moest vormen :stupid

Ik heb maar meteen een probeerseltje gemaakt met 8 tracks AX80, waarvan 2 tracks met Chord Memory (eerste geluid en lead) en spaarzaam wat effecten: Enjoy.

Attachments

• ax80_1.mp3
    985,2 KB · Bekeken: 129
Ik heb maar meteen een probeerseltje gemaakt met 8 tracks AX80, waarvan 2 tracks met Chord Memory (eerste geluid en lead) en spaarzaam wat effecten: Enjoy. [/B]

Cool ....

dat je uit Dordt komt

O enne prima demootje, scherpe, attacky sound die AX80; ik wil niet hele tijd dezelfde vergelijking maken maar qua "short decay sounds" niet eens zo heel ver weg van de poly61 (ook chord memory trouwens). Die snijdende bended lead op het einde is echt top.

kan niet luisrteren nu ,..oooo o o nu wordt ik nog nieuws gierig ook ...naar mn ouwe ax
o o o o :stupid :{ =( :Z
zondag een s550 ophalen en ms2000onderweg - ook lekker
[maark ben enigskind ...kwil alles lieft allemaal tegelijk !}

kzal zondag

en wat dezelfde loops qa noten maken met dk700 bitt 99 & de ax8 wilde ik byna zeggen
haha de esq
voor in de "battle "draad
we zullen die juno dco,s er eens uit brallen ,...

ben wel beniewd asje een juno 60/polysix naast elkaar zet en je gaat t zelfde triggeren ,..
hoe lekker /veel zijdig isde een tov de ander kan maar geen lkeuze maken
kmoet nog keertje een leuke analoge poly....met knoppen .........!
hmmmm mn siel repareren en snel ook

[ @smack8D s ; mochtje dit lezen ,......laatste woord /
nee ben dr byna uit ,..kan nu de bitt testen - dus antwoord asap]
:walker: :walker: ,...

mr peters uwe hebben ook de kawai 5000 toch ..schynt lekker / mega pad/dronme sounds te hebben ; hoe verhoudt de ax zich tov die synth qa niet mogelijkheden ...maar is de kawai ook lekker analogue sounding
[ = soort rompler toch?]
:geslaagd:

Origineel geplaatst door R-ond
mr peters uwe hebben ook de kawai 5000 toch ..schynt lekker / mega pad/dronme sounds te hebben ; hoe verhoudt de ax zich tov die synth qa niet mogelijkheden ...maar is de kawai ook lekker analogue sounding
[ = soort rompler toch?]

AX80 staat tot K5000R = Appel staat tot Peer :geslaagd:

M.a.w. het zijn 2 totaal verschillende synths. De K5000R werkt op basis van Additieve Synthese. Je hebt de beschikking over 64 harmonischen per source en per voice kan je weer 4 sources hebben. De K5000R is echt een juweeltje. Wat gegevens:
Code:
Polyphony: 32 voices 
Oscillators: Digital Additive Synthesis plus PCM samples; Harmonics: 64 per source; 
Effects: 4 effects algorithms with 32 different effects 
Filter: 128-band formant filter, 24dB/oct low-pass and high-pass
LFO : 2 (one for formant filter, one can be freely routed to other destinations)
1 ASDR per part, with key scale and velocity
Arpeggiator: 40 patterns, 8 user; 
Memory: 200 patches, 64 performances ;
Date: 1996
Hij kan heel analoog klinken maar ook heel digitaal; moddervet maar ook glashelder; van out-of-space tot een orgeltje. Hij is wel lastig te programmeren, daar heb je wel een SoundDiver o.i.d. voor nodig. Hij staat momenteel ingepakt omdat er in huis een kamerverhuizing plaats vindt die al menig maandje gaande is. Ik zal kijken of ik binnenkort wat geluiden kan laten horen; dat zegt meer dan woorden.

Maar als je voor een paar honderd euro een K5000R of K5000S kan krijgen: DOEN. Je zal er geen spijt van krijgen.

Is dat een voordeel of een nadeel :confused:

nou ik heb er zelf in ieder geval nooit last van gehad
dat kan ik van Katwijk niet zeggen trouwens

Wat zijn jullie een stelletje synthfreaks zeg :bekdicht:

Leuk om te lezen hoe jullie hier mee bezig zijn,

Druid

AX80 in 1 take met MXR chorus erachter. Het geluid met de LFO op het filter deed mij aan Chariots of Fire denken, dus vandaar. Ik speel het uit geheugen dus ik weet niet of het ook klopt, maar daar gaat het niet om.

Attachments

• cof.mp3
    1.008,2 KB · Bekeken: 120
Back