Novation Drumstation

deniax

[x][ ][ ][ ][x][ ][ ][ ]
Hey luitjes,

Even een klein vraagje waar ik zo 123 niet snel een antwoord op kon vinden. Jullie zullen het vast wel wete.

Wat is het verschil tussen de v1 en v2 versie van de drumstation?

tnx alvast

De V1 is zwart met gele accenten, de V2 is zwart met oranje accenten.
De V2 heeft een hardere output en een betere voeding.
Je kunt de V1 opwaarderen tot een V2, het enige wat je daarmee behaald is die hardere output.

tnx :okdan:

admin mag op :slotje:

Volgens mij is Drumstation V2 veel en veel stabieler dan V1 qua vastlopers. Maar het blijven slechte machines die hoe dan ook stuk gaan binnen afzienbare tijd... en ze zijn al zo lang op de markt.

Alles gaat wel op een gegeven moment kapot.. Zeker de wat meer budget-bakkies.

Zelf nog tevreden gebruiker van versie V1(.3), die tot nu toe geen problemen heeft. :)

Origineel geplaatst door Martune
Je kunt de V1 opwaarderen tot een V2, het enige wat je daarmee behaald is die hardere output.

Hoe doe je zoiets dan? Volgens mij kan je die software niet zelf wijzigen, maar hardere outputs zou niet slecht zijn.

Wat is eigenlijk het verschil tussen de D-Station (=nieuwe versie uit 2002) en de V2?

Origineel geplaatst door The Poisoner
Wat is eigenlijk het verschil tussen de D-Station (=nieuwe versie uit 2002) en de V2?

Alleen de kleur.
What is the difference between the "V1" , "V2" Drumstations and the D-Station?
Older V1 Drumstations can have older software. The latest OS is 1.3. Most older Drumstations will have this fitted. All D-Stations will automatically have this fitted. Check this by powering the Drumstation up while holding down the Audition button. The display will show the OS version. (13 = OS version 1.3).
If the OS version of a V1 Drumstation is 1.3 then the only difference between the V1 & V2 Drumstation is THE BOX. That's it. Electronically and operationally these units are identical.
http://88.208.201.18/answerbase/article.php?id=108

Weet je dit zeker? Meen namelijk ergens gelezen te hebben dat de polyfonie van de D-Station hoger is.

Weet je dit zeker? Meen namelijk ergens gelezen te hebben dat de polyfonie van de D-Station hoger is.

Ik heb de Drumstation na een dag teruggebracht, met name door het gebrek aan polyfonie, dus dat zou wel een verbetering zijn.

Hebben ze ook iets aan de ruis gedaan?

Ik hoop het, dat is namelijk voor mij ook het punt waaarom ik misschien mijn V2 wil verruilen voor een D-Station.

Uhh,

tsja als je de linkt bekijkt... da's de officiele Novation site.

ben ik ook wel benieuwd naar
v1 + v2 ,..en nu de d versie
???
iig kwamdie ouwde versie dik poly tekort
dus geen standalone drumamodule ist
verder wel leuk bakkie hoor
sound en mogelijk heden redelijk ! meer niet :D

Origineel geplaatst door R-ond
sound redelijk !

Klopt, maar als k m hier eenmaal door een compounder heb gehaald klinkt ie toch best dik :D

Klopt, maar als k m hier eenmaal door een compounder heb gehaald klinkt ie toch best dik :D

tis voornamelijk tof om losse sound te bewerken bv tune / decay rides editten terwijl je opneemt
doet ie goed
zodat je van die typical 909 moveable/swingable rides krijg [ snappie ....]
daar zit geloofk denk ook een stukkie t polt probleem
de ouderedrumstation zekers die kon denk niet midi bufferen ofso
ask meerder dingen opnam ...rides hihats crashes [langes sounds ]
ging de d station wel clippen en hikken

maast een goed sample setje / jomox ofso ist best et doen

en idd door een tube app.... klinkis gelijkstuk minder iel

:halleluja

Krijg net te horen dat de ruis verholpen zou zijn in de D Station. Als ik het met de verkoper eens wordt over de prijs ga ik het testen.

Hou jullie op de hoogte.

Ik heb 4 jaar geleden een drumstation v1 2dehands gekocht. Niks geen problemen met voeding of ruis. Doet het nog prima en hopelijk gaat hij nog een paar jaar mee.

Qua prijs en functionaliteit is het wel een klasse apart en klinkt ook nog eens goed (ik weet het, het is niet 'the real thing').

Heb nu de D station hier net in t rack geschroefd, meteen een stuk minder herrie :)

Polyfonie is trouwens idd hoger: 8 tegen de 5 van de V2.

Heb nu de D station hier net in t rack geschroefd, meteen een stuk minder herrie :)

Polyfonie is trouwens idd hoger: 8 tegen de 5 van de V2.

Hoe kom je hier nu bij? Novation zegt toch zelf dat er tussen de V1 (1.3), V2 en D-station geeen verschillen zitten!?!

Als je het bericht van de novation site goed leest gaan ze eigenljk alleen in op de V1-V2 verschillen, en wordt de D station verder niet genoemd:

If the OS version of a V1 Drumstation is 1.3 then the only difference between the V1 & V2 Drumstation is THE BOX. That's it. Electronically and operationally these units are identical.

De handleiding van de D-Station vermeld een polyfonie van 8, en vintagesynth geeft een polyfonie van 5 voor de oude stations. Handleidng van de ouwe station zal k er vanavond ook ff bijpakken, weten we t zeker.

Back