Reverb

Jr-Sound

SOUNDFREAK
Hallo forummembers,

Ik ben al een tijdje opzoek naar de juiste Reverbs & Delays, ik heb hier en daar wat geinformeerd maar ben nog steeds niet echt de reverb tegen gekomen die ik hebben wil.

Ik zoek een diepe/warme/heldere galm/reverb, nu heb ik een x aantal apparaten uitgeprobeerd maar het zijn toch niet de klanken en diepte die ik wil horen.

Ik heb nu heel veel verhalen gehoord over de pcm 81 en 91 en ik heb hier ook hier en daar over geinformeerd maar nu ken ik de specificaties etc wel maar ik weet nog steeds niet welke de juiste is, nu weet ik dat de pcm 81 een multibak is en die pcm 91 een reverberator maar daar schiet ik ook niet echt iets mee op.

Ik gebruik nu zelf de volgende effecten:

Reverb:
Roland SRV 330

Delay:
Roland SDE 2500
Tc Fireworx

Nu ben ik hier zeer te vreden mee maar ik wil toch nog die diepe/warme/heldere reverb, ik zelf zit nog te twijfelen tussen de pcm 81 en 91 hebben jullie wat tips of ervaring die jullie kunnen delen met mij of kennen jullie wat bakken die een diepe en warme reverb heeft?

Nu weet ik ook dat je kan pitchen etc maar daar ben ik nog niet zo een expert in dus vandaar deze vraag.

Ik zal een sampletje uploaden van de soort reverb die ik zoek, nu heb ik gehoord dat dit de lexicon m480l is maar er zou een reverb moeten zijn die dit ook kan:

Attachments

• sample.mp3
    677,4 KB · Bekeken: 113
go pcm91, je begint er zelf over dus dan kan je m vast ook betalen ;) ik ben zelf op zoek naar een 90, schijnt de bom te zijn , 300 moet nog vetter zijn maar ook duurder

Origineel geplaatst door dennisb
go pcm91, je begint er zelf over dus dan kan je m vast ook betalen ;) ik ben zelf op zoek naar een 90, schijnt de bom te zijn , 300 moet nog vetter zijn maar ook duurder

ja ik kan wel voor een pcm91 gaan maar dan moet ik ook zeker weten dat wat ik horen wil in die bak zit, nu heb ik er veel over gehoord en ik heb er ook 2 x mee gewerkt en hij is wel helder etc maar heeft deze ook die diepte?? 300?? die ken ik niet

Origineel geplaatst door Jr-Sound
ja ik kan wel voor een pcm91 gaan maar dan moet ik ook zeker weten dat wat ik horen wil in die bak zit, nu heb ik er veel over gehoord en ik heb er ook 2 x mee gewerkt en hij is wel helder etc maar heeft deze ook die diepte?? 300?? die ken ik niet

ik kende m ook niet maar degene van wie ik een 90 wou kopen was op zoek naar de 300 dus dat zal wel een reden hebben, dit heb ik er over kunnen vinden http://reviews.harmony-central.com/reviews/Effects/product/Lexicon/300L/10/1. Hier staat er 1 te koop http://schmitronicshop.de/index.php?main_page=product_info&products_id=334&language=en. mij te duur

ik denk dat je met je Fireworx ook wel een eind komt...kwestie van een beetje editten...

en anders inderdaad een PCM 90/91...de PCM 80/81 moet je niet echt als een dedicated reverb zien,is meer een multi-fx,maar hij heeft wel ook mooie reverbs aan boord,alhoewel ik 'm beter vind in de rooms ed...

je zou in een winkel toch wel even een uitgebreide test mogen doen als je zo'n apparaat wil kopen die in die prijsklasse ligt.

Origineel geplaatst door dione
ik denk dat je met je Fireworx ook wel een eind komt...kwestie van een beetje editten...

een eind komen is niet helemaal daar, als het gewoon strikt om de reverb gaat vind je de 90 dan beter als de fireworks of zijn ze gewoon anders tov elkaar? Gevoelsmatig neig ik naar lexicon maar ik heb ze nog niet naast elkaar gehoord of uberhaupt gehoord.

een eind komen is niet helemaal daar, als het gewoon strikt om de reverb gaat vind je de 90 dan beter als de fireworks of zijn ze gewoon anders tov elkaar? Gevoelsmatig neig ik naar lexicon maar ik heb ze nog niet naast elkaar gehoord of uberhaupt gehoord.

In het fragment wat ie liet horen hoor ik meer de soort reverb die hij met een Fireworx ook zou kunnen maken...maar ook met een goeie convolutie plug-in...
De PCM 90 heeft een vollere,warmere reverb...de Fireworx is wat cleaner en minder vol,maar wel uitermate geschikt voor langere reverbs,ambience en zo...alleen is de Fireworx natuurlijk het vetst als het gaat om de freaky fx,je moet een Fireworx niet kopen voor z'n reverbs...

Over het algemeen is de PCM 90/91 gewoon de bom qua reverbs,is erg goed met geluiden in een ruimte plaatsen...

De PCM 90 heeft een vollere,warmere reverb...de Fireworx is wat cleaner en minder vol,maar wel uitermate geschikt voor langere reverbs,ambience en zo...alleen is de Fireworx natuurlijk het vetst als het gaat om de freaky fx,je moet een Fireworx niet kopen voor z'n reverbs...

Over het algemeen is de PCM 90/91 gewoon de bom qua reverbs,is erg goed met geluiden in een ruimte plaatsen... [/B]

thnks nu ben ik nog meer overtuigd om de 90 te gaan aanschaffen. Die Fireworx komt ook wel een keer maar ik wil eerst me galm goed hebben, geluid kan zo mooi worden met een goeie galm.

Klein zijsprongentje, H3000 of Fireworx voor freaky stuff? Of liggen deze te ver uit elkaar om ze te kunnen vergelijken.

thnks nu ben ik nog meer overtuigd om de 90 te gaan aanschaffen. Die Fireworx komt ook wel een keer maar ik wil eerst me galm goed hebben, geluid kan zo mooi worden met een goeie galm.

Klein zijsprongentje, H3000 of Fireworx voor freaky stuff? Of liggen deze te ver uit elkaar om ze te kunnen vergelijken.

De PCM 90/91 is zeker een aanrader ja...

De H3000 moet je meer vergelijken met een PCM 81 maar dan met meer presets...qua klank zou ik voor een H3000 gaan,qua freaky dingen voor de Fireworx.....het ligt er helemaal aan wat voor muziek je maakt en hoe ver je wilt gaan met editten en zo...

Tegenwoordig gebruik ik de H8000 erg veel,maar voor de standaard reverbs is de PCM 90 nog steeds favoriet...m'n Fireworx gebruik ik vooral voor de distortions en extreme fx...m'n PCM 80 (met cards,dus eigenlijk PCM 81) is heerlijk om bepaalde geluiden net wat extra te geven....maar bij mij nu eigenlijk overbodige luxe...

De H3000 moet je meer vergelijken met een PCM 81 maar dan met meer presets...qua klank zou ik voor een H3000 gaan,qua freaky dingen voor de Fireworx.....het ligt er helemaal aan wat voor muziek je maakt en hoe ver je wilt gaan met editten en zo...

ik vind editten wel ok maar het kost me zoveel tijd, ik heb liever een bak waar zo snel mogelijk iets moois uitkomt. Het geniet ook mijn voorkeur als het originele karakter van de sound zoveel mogelijk overeind blijft, uit je woorden maak ik op dat de H3000 meer mijn ding zal zijn dan de fireworks.

ik gebruik de fireworx meer voor andere freaky effecten of delays, het klopt ja maar zoals ik al zij ik heb het niet zo op editten, het klopt ook, de fireworx is een goeie en heldere bak maar het geeft niet de reverb die ik horen wil, ik wil een volle diepe warme reverb hebben, een mooie en juiste galm is voor mij het belangrijkst, ik gebruik geen plugins etc ik hou meer van hardware componenten. Want deze neem ik live soms ook mee vandaar.

Maar ik heb een oog op de pcm91 maar ik zit nu alleen te twijfelen tussen de pcm81 en pcm91 want de 81 is een multie bak hier kan je meer mee, en die 91 is een reverborator met alleen maar reverbs etc ik heb deze 2 bakken ook met elkaar vergeleken maar ik kan gewoon niet kiezen:S

als je reverb het belangrijkst vind dan zou ik de 90/91 nemen die is totally dedicated voor galm, er zitten 2 chips in die volledig worden ingezet voor galm, bij de 80/81 is maar 1 van die 2 chips beschikbaar voor galm, zo heb ik het begrepen iig

ja precies, daarom twijfel ik ook, ik heb ook gehoord dat jemet de 81 meer kunt dan met de 91, en weet jij misschien het verschil tusse de 80/81 en 90/91? voor dat ik een besluit neem om zo een duur appaaraat te kopen wil ik wel het een en ander weten:P

ja precies, daarom twijfel ik ook, ik heb ook gehoord dat jemet de 81 meer kunt dan met de 91, en weet jij misschien het verschil tusse de 80/81 en 90/91? voor dat ik een besluit neem om zo een duur appaaraat te kopen wil ik wel het een en ander weten:P

Zoals Dennisb ook al zei : De 90/91 is een dedicated reverb bak...die mooie warme reverbs haal je uit de 90/91...

De 80/81 is ook mooi,vooral door de combinatie met de pitch algo's...maar puur qua reverb laat ie wel wat liggen tov de 90/91....zeker als je veel sounds voorziet van een laagje reverb blijft de 90/91 veel mooier klinken,smeert de 80 toch wat meer dicht...

Overigens zit er een groot verschil tussen de 80 en 81 : bij de 80 moet je kaarten kopen om de dual en pitch fx te gebruiken,in de 81 zitten die er gewoon standaard in...(ik heb zelf een 80 met twee kaarten)...

Puristen claimen ook nog dat de oudere 90 beter klinkt dan de 91...ik zou het niet weten,volgens Lexicon zelf is er geen verschil...(alleen meer presets en iets uitgebreidere i/o mogelijkheden dacht ik)...

Met de 80/81 kun je meer,maar de 90/91 heeft betere reverbs...vooral die reverbs die jij zoekt (zoals in dat voorbeeldje)...de PCM 90/91 is gewoon standaard-uitrusting qua studio reverbs...

als je geld niet voor het oprapen hebt en je wil toch meer dan strikt galm dan kun je beter een 80 en een 90 kopen dan eenmaal een 91, je bent dan hetzelfde kwijt en hebt dezelfde sound of volgens sommigen zelfs een betere maar dat kan ik niet beoordelen. Ik hoop alleen niet dat we tegenelkaar gaan opbieden bij de eerstvolgende beschikbare 90 ;)

hahah nou dat zal toch niet 80 en 90 mag jij hebben, ik hou het wel op de 81/91 ik heb ergens nog voor goedkoop een 90 gezien 850 euro volgens mij ik zal het linkje zoeken en naar je toe pben als ik het kan vinden

hahah nou dat zal toch niet 80 en 90 mag jij hebben, ik hou het wel op de 81/91 ik heb ergens nog voor goedkoop een 90 gezien 850 euro volgens mij ik zal het linkje zoeken en naar je toe pben als ik het kan vinden

top, 850 is een mooie prijs, laten we hopen dat ie er nog is, ze worden niet erg veel aangeboden

top, 850 is een mooie prijs, laten we hopen dat ie er nog is, ze worden niet erg veel aangeboden

ja vond ik ook, maar omdat ik nogal kieskeurig en moeilijk ben in het kopen van die apparaten heb ik het niet genomen, hij vroeg er 850 voor dus ik denk misschien dat als hij er nog is dat je het voor 650/700 kan meenemen ik zal even kijken voor je.

Back