emulatorX 1.5 gekraak

Derjano

Ouwe rot
Eindelijk binnen samen met emu 1212 kaart(Die aanbieding van Thomas Deutsland)
ter vervanging van mijn hardware smapler. Gelijk al teleurstelling. Een en al gekraak bij het geluid. Dacht eerst dat het overstuurd was wat ook een beetje was lager gezet maar nog steeds buffer size verhoogd ook nog steeds.
Boel aangesloten via adat ingang van mij digitale mengtafel. Zie ik iets over het hoofd waar moet ik nog meer op letten?

Zou het echt daar aan liggen het lijkt als ik harder aansla grote akoorden dat ik gekraak krijg sla ik zachter aan dan zo nu en dan een tik.

als het gekraak als dit klinkt, kan t opgelost zijn door m in een ander pci slot te steken..
heb t zelf ook eens gehad

Attachments

• emu1212m.mp3
    303,8 KB · Bekeken: 114
Re: emulatorX 1.5 gekraak

Origineel geplaatst door Exzit
Eindelijk binnen samen met emu 1212 kaart(Die aanbieding van Thomas Deutsland)
ter vervanging van mijn hardware smapler. Gelijk al teleurstelling. Een en al gekraak bij het geluid. Dacht eerst dat het overstuurd was wat ook een beetje was lager gezet maar nog steeds buffer size verhoogd ook nog steeds.
Boel aangesloten via adat ingang van mij digitale mengtafel. Zie ik iets over het hoofd waar moet ik nog meer op letten?

je digitale clock...adat naar je digitale mixer,dus digitale verbinding,dus moet je zorgen dat beide apparaten in sync lopen...1 van de twee als slave en 1 als master instellen...

waarschijnlijk zijn de ingestelde sample-rates van beide apparaten zo verschillend dat ze dat gekraak veroorzaken...met je clock voorkom je dat...

Origineel geplaatst door resonance
als het gekraak als dit klinkt, kan t opgelost zijn door m in een ander pci slot te steken..
heb t zelf ook eens gehad
Kint toch iets anders bij dit geludi is nauwelijks nog geluid.Bij is er dus terdege geluid maar bij hard aanslaan gigantisch gekraak ook bij zacht maar dan lijkt het zich minder te profileren.

Re: Re: emulatorX 1.5 gekraak

Re: Re: emulatorX 1.5 gekraak

Origineel geplaatst door dione
je digitale clock...adat naar je digitale mixer,dus digitale verbinding,dus moet je zorgen dat beide apparaten in sync lopen...1 van de twee als slave en 1 als master instellen...

waarschijnlijk zijn de ingestelde sample-rates van beide apparaten zo verschillend dat ze dat gekraak veroorzaken...met je clock voorkom je dat...

Ik dacht dat bij adat zich juist automatische synct?

check ff achterop de adat zit een sync knop die je in verschillende standen kan schuiven..
probeer eens wat verschillende standen?

trouwens er is laatst ook een topic geweest van iemand die last had van gekraak.. ik geloof dat zn ada 8000 verrot was dus misschien kan t daar ook nog aan liggen.. tenmisnte ik zie dat je een ddx heb, zal wel in combi met een ada 8000 zijn?

gebruik ff de zoek funktie (kan zelf de thread zo gauw niet weer vinden)

Re: Re: Re: emulatorX 1.5 gekraak

Re: Re: Re: emulatorX 1.5 gekraak

Ik dacht dat bij adat zich juist automatische synct?

Als je digi mixer op slave staat wel ja (external clock)...maar meestal staan dat soort apparaten standaard op interne clock (ik heb geen ervaring met die Behringer verder,maar daar zal vast wel een menuutje voor zijn)....zowel Behringer als E-Mu spullen hebben niet echt een stabiele clock,maar probeer beide eens als master en luister zelf wat het beste klinkt...

Al je digitale spullen die op elkaar aangesloten zijn moeten op 1 clock lopen...anders krijg je tikken,ruis en andere vage verschijnselen...

Re: Re: Re: Re: emulatorX 1.5 gekraak

Re: Re: Re: Re: emulatorX 1.5 gekraak

Origineel geplaatst door dione
Als je digi mixer op slave staat wel ja (external clock)...maar meestal staan dat soort apparaten standaard op interne clock (ik heb geen ervaring met die Behringer verder,maar daar zal vast wel een menuutje voor zijn)....zowel Behringer als E-Mu spullen hebben niet echt een stabiele clock,maar probeer beide eens als master en luister zelf wat het beste klinkt...

Al je digitale spullen die op elkaar aangesloten zijn moeten op 1 clock lopen...anders krijg je tikken,ruis en andere vage verschijnselen...

Mijn mixer staat volgens mij op master wat ik eigenlijk ook zo wil laten. maar dan zou de emu op slacve moeten. Die optie heb ik nog niet gevonden.

Re: Re: Re: Re: Re: emulatorX 1.5 gekraak

Re: Re: Re: Re: Re: emulatorX 1.5 gekraak

Mijn mixer staat volgens mij op master wat ik eigenlijk ook zo wil laten. maar dan zou de emu op slacve moeten. Die optie heb ik nog niet gevonden.

In patchmix,bij je session settings...onder de tab "system"...

Oplossing was in een andere PC zettten. Geen probleem meer.Zal wel iets met de slots te maken hebben gehad.

Ander vraag ik wil opnemen in wavelab die er bij geleverd is of een andere wave editor echter krijg daar geen signaal.
Wel in die patch mix daar komt een signaal binnen op adat 3/4
Maar niet in wavelab of andere wave editor. Iemand een idee?
Het enige dat ik daar kan kiezen is een driver EDSP EMU DCC00. Maar ik wil als input het signaal van de adat 3/4.

Oplossing was in een andere PC zettten. Geen probleem meer.Zal wel iets met de slots te maken hebben gehad.

Lijkt er idd op dat t dus een irq conflict was

het kan ook nog zo zijn dat je moederboard uit die pc niet lekker overweg kon met je kaart..
wat je evt. nog zou kunnen proberen is de cmos resetten terwijl je andere slots probeerd, je moederboard deelt dan je hardware weer opnieuw in.. dit kan soms helpen conflicten te verwijderen.. meestal zit er wel een jumpertje op je moederboard die je dan ff een paar seconde in een andere stand moet zetten.. ik weet niet wat je verder nog aan hardware heb in je pc, maar misschien dat je je pc hiervoor ook nog wel kan gebruiken als je gewoon verschillende combinaties probeerd, waarbij je niet alleen je emu kaart in andere sloten stopt maar ook je andere hardware op andere plekken probeert.. kan soms erg tijdrovend zijn, maar in 9 van de 10 gevallen levert t wat op :)

denk er wel om dat als je je cmos gaat resetten al je bios settings in default worden gezet.. niet een aanrader als je niet bekend bent met bios settings dus .. als je niet bekend bent met bios settings kun je dus beter eerst ff t een en ander noteren voor de zekerheid

Ander vraag ik wil opnemen in wavelab die er bij geleverd is of een andere wave editor echter krijg daar geen signaal.
Wel in die patch mix daar komt een signaal binnen op adat 3/4
Maar niet in wavelab of andere wave editor. Iemand een idee? Het enige dat ik daar kan kiezen is een driver EDSP EMU DCC00. Maar ik wil als input het signaal van de adat 3/4.

je kan via je patchmix je signaal doorsturen, sends maken op de channel strip en naar de gewenste outputs doorsturen..

Origineel geplaatst door resonance

je kan via je patchmix je signaal doorsturen, sends maken op de channel strip en naar de gewenste outputs doorsturen..

Ja maar wat kies ik dan in mijn wave editor als in?

Ik zie daar alleen maar een of ander wazige emu driver keuze staan emu-dCCC0 of zo.

Back