[techno]

bikkel

Everything is on the One
Het wordt misschien maar eens tijd dat ik hier een trackje voor de leeuwen ga gooien. Niet mijn origineelste track (did somebody say Vince Watson?) maar ik ben sowieso wel benieuwd naar mixtechnische kritieken.

http://www.jeroenverhoeff.com/upload/vw.wma

Het is een beetje van die trancy techno, ik heb hem rond de drie minuten nu met ongeveer alle elementen er in die ik ga gebruiken, ongeveer zo gemixed als ik hem wil hebben. Ik ga hem waarschijnlijk nog wel langer maken.

Laatst gewijzigd:
OK jullie zijn waarschijnlijk allemaal een beetje luistermoe, morgen weer een dag :D

Tja, mixtechnisch... ehm... wat kan ik daar nou over zeggen. Er gebeurt niet echt veel vind ik en er zijn zo weinig geluiden dat er weinig te mixen valt, ff heel flauw gezegd. Kan er niks mooiers op zeggen ben ik bang. Maar misschien is iemand anders dat niet met me eens.

In 1990 had je dit zo uit kunnen brengen trouwens, de sound van those days heeft het wel. ;)

OK jullie zijn waarschijnlijk allemaal een beetje luistermoe, morgen weer een dag

Dat viel me laatst ook al op, weinig reacties op trackjes... beetje jammer.

Feedback:

Zoals je zelf al aangeeft staat je track nog een beetje in de grond verf, wat opvalt en ook al door Ferric wordt aangegeven heeft je track een sterk retro gevoel. Je mix vind ik behoorlijk, hij is stereo en niet dof/schel etc.

Puntjes die je mee kan nemen als je verder gaat met de track:

- Zitten alle noten op de juiste plaats, luister kritisch naar welke rol de verschillende geluiden spelen.
- De geluiden die je gebruikt zijn (heel) erg vaak eerder gebruikt waardoor je een retro sound krijgt, wil je dat?
- 1:49 min wat je er door heen speelt klinkt niet zo goed
- 2:17 min er zit (te)veel reverb op dat acid/bass geluid

Veel plezier met het afmaken van je track, post je hem weer als hij af is?

Druid

Thnx voor de feedback!

Origineel geplaatst door druid
- Zitten alle noten op de juiste plaats, luister kritisch naar welke rol de verschillende geluiden spelen.

Je bedoelt in ritmische zin, of in melodieuze zin?

- De geluiden die je gebruikt zijn (heel) erg vaak eerder gebruikt waardoor je een retro sound krijgt, wil je dat?

Nee vind ik zeker niet erg, ik had ook gewoon ff zin om wat te maken en niet de bedoeling om cutting edge te zijn. Af en toe ff loslaten en gewoon lekker muziek maken. En ik hou ook gewoon erg van oudere electro/techno.

Qua klank of melodie?

- 2:17 min er zit (te)veel reverb op dat acid/bass geluid

Er zit altijd even veel reverb op, maar als je hem solo hoort hoor je het natuurlijk wel duidelijker. Ik zit zelf ook een beetje te twijfelen, chorus daarvoor zit er soms te veel bas in, reverb maakt het weer wat kil, en droog werkt het ook niet.....

Ferric -> om de een of andere reden gebruik ik toch wel alle mono sporen op mijn mixer (16), waarvan bijna de helft voor percussie, maar toch.

Laatst gewijzigd:
ik vind het wel aardig! misschien die filtersweep op de strings iets meer varieren, nu is het de hele tijd constant, misschien moet je die maar heel kort erin doen en de sweep niet zo diep maken ofzo. er zit volgens mij ook een 2e laag strings in die wel mooier en meer retro zijn. ritme is ook wel koel.

Origineel geplaatst door GnarlyBarf
ik vind het wel aardig! misschien die filtersweep op de strings iets meer varieren, nu is het de hele tijd constant, misschien moet je die maar heel kort erin doen en de sweep niet zo diep maken ofzo. er zit volgens mij ook een 2e laag strings in die wel mooier en meer retro zijn. ritme is ook wel koel.

Er komt rond een minuutje of 1:23 een choirpatch er bij in het zelfde accoord. Ik zit er aan te denken om die te dubbelen nog een octaafje hoger meteen of na een paar maten.

Tja en die strings komen toch echt uit 1986, maar goed, er zijn inderdaad mooiere patches te maken met die machine, maar deze was redelijk constant qua volume en de rest had een te langzame attack of een swell. Misschien in de break een octaafje lager, wat met het filter doen inderdaad, het blijft zo net ff te lang op dezlfde manier doorgaan, heb ik al van meer mensen gehoord.

@bikkel

In ritmische zin (bij de drum parts)

Qua melodie

Groeten,

Druid

Hey Bikkel,

om te beginnen, vind ik dit echt een teaser, zo'n eerste intro- track op een album..

Je sounds zijn echt okee, maar da's ook mijn smaak maar, ik hou van uitgekauwde geluiden ;)

Qua mix vind ik het niet slecht, lekker open, zonder punch te verliezen ofzo... ik moet zelf altijd moeite doen om het geheel niet dicht te smeren.... lukt niet altijd.

Lekker stereo, juiste galmpjes op de juiste instrumenten.

Ben benieuwd naar je andere mzuziek.

Diego

Origineel geplaatst door GnarlyBarf

Ik zit nog even te denken over die filtersweep. Over de strings zit geen filtersweep, dat is gewoon een blokkig stringachtig geluid, maar er komt op het zelfde moment als dat de diepe bas er bij komt nog een geluidje bij met een filtersweep, bedoel je dat niet?

Druid-> Ik ga er eens aan werken, ik denk dat ik wel snap wat je bedoelt....
DjGo -> Thnx :)

ja, misschien bedoel ik dat wel... iig. het geluidje dat dezelfde tonen heeft als de strings, komt op 0.55 ofzo. die blokstrings zijn gewoon goed en passen d'r prima bij.

Ik vind je kick niet lekker. Weet niet of dat aan de mix ligt of aan de kick zelf. Verder voelt het als of je track een soort lang intro vormt voor een andere track. Wat dat betreft deel ik de opmerking van DjGo wel.

Back