Hoe Connecten machinedrum/geluidskaart naar laptop?

phreak

Nieuwkomer
Hey

ik ben nieuw in dit wereldje en vraag me af hoe nou een drum machine word geconnect naar je laptop met ertussen een externe geluidskaart (audiophile ?) Is hier een PA mixer voor nodig?

Ben ik verkeerd of is het van de machinedrum output links/rechts naar je audiophile input ,

en van je audiophile output naar je PA mixer en de usb naar de laptop of hoe??

Bedankt op voorhand

Hopelijk kunnen jullie mij helpen want ik verwacht deze setup binnekort binnen..

kan allebei
je stuurt midiclock vanuit je sequencer/laptop via je midi/geluidskaart naar machinedrum
van daar 2 mogelijkheden
1 audio via inputs van geluidskaart weer in je sequencer; en dan al je audio (output sequencer/laptop) via outputs geluidskaart naar of monitors of versterker, of
2 audio direct naar hardware mixer , en dan ook de audio van je laptop/sequencer via outputs geluidskaart naar de hardware mixer, en daar de 2 geluidbronnen samen laten komen
(die je dan weer via je inputs van je geluidskaart als totaal weer kan opnemen in je sequencer)

er zijn een hoop verschillende wegen naar rome.
vraag je af of je echt een hardware mixer nodig hebt.
ik heb dat wel; want ik heb een hoop hardwarespul, maar met alleen een machinedrum zou ik t waarschijnlijk zonder doen.

suc6

Fel bedankt voor de reply , maar sinds ik op dit gebied nog noob ben kan ik er niet direct zo goed uit.. Ik heb dus al geen PAmixer nodig maar ik snap ook niet wat u bedoeld met sequencer/laptop. Is dit dan sequencer OF laptop ??

Tot hiertoe kan ik aan uit .

Picture connection?

Hopelijk kan je mij even snel verderhelpen met de foto

als je alleen het geluid van je machinedrum wil opnemen op je laptop is het prima aangesloten zo.
je hebt geen speciale p.a. mixer nodig omdat je met je laptop het volume kunt regelen.

neem aan dat je dat wil doen?

Ik gebruik ableton voor mijn laptop ja ..

En idd roel ik wil gewoon alles wat ik op mijn machinedrum doe opnemen direct in ableton en geluid regel ik wel van daaruit..

Alleen dat de uitangen van de machinedrum Jacks zijn en die van de audiophile zijn van die rca tulpjes ...

Dus al bij al stuur de machindrum de geluiden door de audiophile en zo via usb naar de laptop?

bedankt alvast !

jep

de machinedrum levert analoog geluid via zijn uitgangen,
die sluit je weer aan op de interface zijn analoge ingangen.
de interface zorgt er met analoog naar digitaal conversie voor dat het geluid wordt omgezet in digitaal signaal,
dit gaat je computer in, wordt eventueel bewerkt, gaat digitaal weer naar je geluidkaart, deze zet het weer om in analoog geluid, en dat kun je weer in je speakers prikken.

de aansluitingen op de kabels maken niet uit.

je kunt drie dingen doen.

1. neem een jack <> rca (tulp) kabel
2. neem een jack <> jack kabel en neem een converterpluggetje van jack naar rca
3. neem een rca <> rca kabel en neem een converterpluggetje van rca naar jack ;)

Bedankt Roel! Nu kan ik er zo wel aan uit :)

Alleen vind ik niet direct die converter pluggetjes..

Weet je me ook te zeggen of ik niet gewoon machinedrum <> audiophile met midi kan connecten naar elkaar? Zoals MarkAugust al zei ... zooooveel mogelijkheden.

Alleen nog vinden hoe ik mijn alesis monitors kan connecten naar weet ik veel waar het moet :P

midi is voor de aansturing, ofwel welke noot wordt wanneer gespeeld. dat heeft niks met audio te maken.

je alesisjes kun je evt aan je audiophile out hangen

Back