srx-5 review

johanms1

Stamgast
Oh en fuse; hier is mijn review over de srx-05 Dance Supreme;
Geluiden zijn errrrrrug dance gericht. Valt verder weinig mee te doen. Heel veel hits en leads. Verder veel chord menu's enzo. Voor het snelle flans-een-techno-nummertje-in-elkaar-werk.

De drumkits (stuk of 20) zijn ehmmm inspirerend maar ik vind ze kwalitatief niet zo denderend. Wel lekker veel geluidjes!

Eigenlijk houd ik niet zo van die voorgebakken loopjes en akkoordjes; ik heb liever het basisgeluid waar ik zelf die dingetjes wel mee doe. Maar goed; de meeste basisgeluiden zitten al op de XV.

Ik zou zeggen, een 7.

Wat ik mis op de XV zijn uitgebreide patches van de wat meer klassieke instrumenten. Ga dus zeker de SRX Orchestra kopen.

Heb verder:
de JV techno kaart (onmisbaar voor moi)
de JV 60's en 70's keyboards (ga ik verkopen)
de JV orchestra (is al verkocht)

Johan

Gaaf! :)

Tsja Roland die bakt gewoon een zooi SRX'en en ze verkopen toch wel. Wel jammer dat ze hun oude JV dingen recyclen en dat als nieuw verkopen. Maar wel een commitment om nieuwe versies te blijven verkopen dat wel.

Ben er wel mee eens dat loops in ROM zetten behoorlijk dom is. Je gebruikt ze maximaal 2x en dan kom je erachter dat ze te duur zijn en je beter een Sample CD had kunnen kopen.
Ook al kom je zwaar in de problemen bij multilayered programs. Moet je zelf in performance alle lagen bij elkaar zetten.

Maar komen ze eigenlijk ook met CD's of zo met XV patches of zijn d'r alleen 3rd parties die dat verzorgen?

Ja, ze komen met CD's! Maar dat is naar mijn weten een unicum voor Roland. Bij sommige nieuwe SRX-boardjes zitten CD's met de originele JV-patches. Kun je die ouwe boards verkopen en op je SMM kaartje toch nog afspelen. Maar nogmaals; das uniek. Ik heb werkelijk zulke slechte ervaringen met Roland support wat dat betreft.

Ik moet dit gewoon ff kwijt; IEDEREEN die een XV of JV ofzo koopt heeft vroeg of laat een patchlist in digitale vorm nodig voor gebruik in een sequencer. Ik maak bv eigen scripts voor Cubase. Heb ik alleen een simpel tekst bestandje nodig met daarin de patch names. Niet te krijgen bij Roland. Je moet het doen met een PDF (waar je helemaal niks aan hebt).

Ik zie nu al tegen het gedonder met die nieuwe orchestra kaart op ;) Weer 300-zoveel namen inkloppen hahaha (boer met kiespijn).

Nee, ik zou het een enorme stap vinden als Roland producten voortaan gewoon met Cubase, Cakewalk en Logic bestanden worden geleverd.

Op de Yahoo XV5080 forum (www.yahoogroups.com) hebben ze wel van die cubase scripts voor SRX (1&2) expansions.

Maar die 'nieuwe' XV editor vind ik best wel strak hoor. Een erg handig programma (en dat is het).

Origineel geplaatst door johanms1

Ik moet dit gewoon ff kwijt; IEDEREEN die een XV of JV ofzo koopt heeft vroeg of laat een patchlist in digitale vorm nodig voor gebruik in een sequencer. Ik maak bv eigen scripts voor Cubase. Heb ik alleen een simpel tekst bestandje nodig met daarin de patch names. Niet te krijgen bij Roland. Je moet het doen met een PDF (waar je helemaal niks aan hebt).

Ik zie nu al tegen het gedonder met die nieuwe orchestra kaart op ;) Weer 300-zoveel namen inkloppen hahaha (boer met kiespijn).

Nee, ik zou het een enorme stap vinden als Roland producten voortaan gewoon met Cubase, Cakewalk en Logic bestanden worden geleverd.

kijk dan eens op http://www.synthzone.com , daar vind je zat links naar diverse sites waar je alles kant en klaar kunt downloaden. Voor Cakewalk en Cubase zijn er zeker weten lijsten die je zo kunt importeren, heb ik ook gedaan voor m'n JV onder Cakewalk

Ja, ik ken al die sites. Probleem is dat het ff duurt voordat de nieuwe patchlists er op staan (minstens een maand) en zeg nou zelf; als je thuis komt met een nieuw doosje vol geluidjes wil je die toch gelijk proberen huh? Overigens zijn een aantal van de patchlists in de yahoo gebruikersgroep van mijn hand ;)

Origineel geplaatst door johanms1

\

Dat gaat toch best goed. Open pdf, selecteer de kolom
met tekst (is een speciale functie voor in acrobat reader:
de text-select tool)
waar de namen in staan,
en paste de tekst in excel. Zet de nodige nummers
in andere kolommen (desnoods automatisch gegenereerd)
en je patchlist is in een kwartiertje klaar....

Back