uit welke synths komen deze sounds???

op zich kun je die sounds uit boerekool synths halen zoals een Nordlead ofzo (daar klinkt het erg naar), het zijn echt zwaar jaren 80 sounds....wellicht OBXA en moog en dat soort shit...is wel gaaf dat kavinsky echt helemaal over the top synth sounds.

Origineel geplaatst door smackos
op zich kun je die sounds uit boerekool synths halen zoals een Nordlead ofzo (daar klinkt het erg naar), het zijn echt zwaar jaren 80 sounds....wellicht OBXA en moog en dat soort shit...is wel gaaf dat kavinsky echt helemaal over the top synth sounds.

over de top ja.. maar erg vet..

maar jij denkt dus vooral aan synths in de hogere prijsklasse.. ik heb namelijk een beetje geld over om een tweede synth te kopen, en zoek vooral naar deze geluiden.
ook de bassen die in de nummers van mehdi te horen zijn vind ik erg cool..

ik loop al een tijdje met een nord lead in mn hoofd rond (jaja behoorlijk zwaar)
de goedkoopste is volgens mij de nord lead 1 rack.. weet iemand de richtprijs voor deze synth?

:engel:

Origineel geplaatst door smackos
Naja inderdaad de wat hogere prijsklasse deze sounds haal je niet uit een Siel DK80 of Korg Poly 800 ofzo.

ik denk het niet hoor .. ik hoor haast geen punch ... wat kan duiden op va's of softs .. alleen ghost transitor van kavinsky heeft punch in de basslijnen ..

Medhi klinkt erg computer achtig met die zware compressie .. alleen bij i'm somebody hoor ik een stevig laag .. maar dat kan je volgens mij ook met een novation bass station maken ..

vet is het wel ! :okdan:

Bij die Mehdi moest ik ook gelijk aan CS80 softsynth en Logic denken. Klonk echt als batterie samples met die logic compressor.

Ik hoor idd geen body en punch, Dit is prima te doen met softsynths in iig. Het zit trouwens ook niet echt goed in elkaar trouwens, er zitten gewoon valse noten tussen en de mix is nou ook niet echt goed.

Laatst gewijzigd:
ik meen er ook een minimoog te herkennen maar waarschijnlijk een softsyhnth a-la minimonsta of minimoog V.
uiteraard met een flinke bak eq en effecten er overheen.

Ik moet ook zeggen dat ik weinig spectaculairs/ duidelijk herkenbaars hoor waarbij ik gelijk aan een bepaalde synth moet denken zoals je soms wel eens hebt. Dit zou dus met meerdere synths geen probleem mogen zijn (vraag jij je natuurlijk alleen af welke? ;) ). Als je naar jaren '80 sounds zoekt zou je ook een goedkope gebruikte kunnen kopen uit die tijd die op het moment niet zo gevraagd is (anders zijn ze nl. wel weer duur). Voor €200-400 kun je al wel leuke bakjes kopen. Geen spectaculair spul maar toch kun je d'r best wel leuke dingen mee doen, vooral dankzij wat effecten te gebruiken. Mijn persoonlijke mening dan.
Hier vind je een paar verschillende synths waarvan je ook even kunt horen hoe ze klinken (onder 'workshops'). Geeft je even een idee.

Frank

PS. Oh ja. helemaal vergeten: Hallo allemaal, ik ben nieuw hier;) .

die testarossa autodrive vindt ik ook wel vet,... die baslijn klinkt bij mij een beetje alsof het uit een tracker komt, of uit een amiga ofzo .. een geloopte 8 bit sample of zoiets

ook dat nummer transistor klinkt heel erg tracker achtig vooral dat grapje met die gitaarsample.

verder zijn het vooral de effecten en de melodielijnen die het zo typisch maken,,,

Ik ben blij dat ook SF die nieuwe French sound gevonden heeft....:D

Origineel geplaatst door mansher
Ik ben blij dat ook SF die nieuwe French sound gevonden heeft....:D

ik volg ed banger al een tijdje.. frankrijk is terug als je het mij vraagt

Grappig om te zien dat iedereen het denkt te weten, maar allemaal iets anders zeggen. Oftewel you're all full of shit, behalve 1 dan.... :D

Back