ASQ-10 vs RM1x

ASQ-10 vs RM1x

• De RM1x!!!

Stemmen: 9 36,0%
  • De ASQ-10!!!

Stemmen: 8 32,0%
  • zou het niet weten...

Stemmen: 8 32,0%

• Totaal aantal stemmers
    25
Origineel geplaatst door pocketzip
wat ik nog wilde weten over de rm1x (en misschien ook handig is voor topicstarter):

- kun je zonder hapering switchen tussen pattern playback/realtime recording/step recording?
Nee helaas, je moet eerst op stop drukken.
Origineel geplaatst door pocketzip
- blijft je mute-status ongewijzigd bij het wisselen van pattern (tenzij je anders instelt eventueel) ?
Nee, mute's worden opgeslagen in het pattern, dus als je van pattern wisselt krijg je de mutes zoals die zijn opgeslagen. Maar als je binnen een pattern wisselt tussen verschillende sections (=een loop van een x aantal maten), dan worden mutes wel onthouden. Per pattern kun je 16 sections aanmaken.

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Nee helaas, je moet eerst op stop drukken.
hmm, spijtig... anders kon je makkelijk live nog het een en ander toevoegen aan je patterns

Nee, mute's worden opgeslagen in het pattern, dus als je van pattern wisselt krijg je de mutes zoals die zijn opgeslagen. Maar als je binnen een pattern wisselt tussen verschillende sections (=een loop van een x aantal maten), dan worden mutes wel onthouden. Per pattern kun je 16 sections aanmaken.
die sections zijn dan wel weer handig:)

het wisselen tussen record en play mode als de seq loopt, kan de rs7000 dat weer wel ? (ook boven budget maar goe toch even vragen).

heb zelf na een heleboel jaar prutsen een rm1x teruggekocht, kan m inmiddels zeker aanbevelen :)

Ik heb vandaag mijn ER-1mkII ingeruild tegen een bijna gloednieuwe RM1x (met displayfoils er nog op)

:okdan:

[edit]

Ik wil nog even duidelijk maken wat mij over de streep heeft getrokken naar de RM1x

- De draaiknoppen en tr-style sequencing.
- Groot duidelijk display
- Niet zo oud als die ASQ10 ivm reparaties en mankementen. Tijd maakt meer kapot dan je lief is :P
- Veel gebruikers, dus veel info, dus goede resources en ondersteuning.
- vele midifilters en Arp.

en als laatste dat ik ineens zo'n mooie ruildeal kreeg.
Ik heb gewoon iedereen die een RM1x te koop had staan op marktplaats.nl een mailtje gestuurd
met mijn ruilvoorsatel met de ER-1mkII in doos. Werkt blijkbaar goed

Laatst gewijzigd:
netjes ja :) , en hoe vindt je hem ?

ik dacht trouwens nog, als je wat langer doorspaart was een mpc1000 wel wat geweest, dan heb je meteen track mute die je kan recorden. dat vindt ik toch wel een grote misser op de asq-10, daardoor valt hij eigenlijk ook meteen af als live sequencer

Tja hoe vind ik hem... beetje lastig nog, heb tot heden beetje presets uitgeluisterd en aan het filter gedraaid (nou ja filter, mijn EQkiiler kan betere sweeps maken dan dit filter)

Ik ga hem zo in mijn midisetup gooien en dan de manual openen tergelijk met wat koffie want slapen doe ik niet voordat ik weet hoe ik alles aanstuur vanuit dit ding.

ps Wat een fijn groot scherm :)

de sequencer is echt van hoog niveau! op een paar lastigheden na dan ;) ik lees voor het slapengaan steeds een paar bladzijden manual :)

Rm1x is voor mij nog steeds nummertje een, het was het eerste apparaat wat ik haalde en ik heb er (na enkele reparaties ) nog steeds het meeste plezier van. De interne geluiden zijn idd niet om over naar huis te schrijven maar hang er wat effectjes achter en dan klinkt het gewoon goed en mooi. De sequence opties zijn enorm uitgebreid en werken zeer intuítief, ook voor live gebruik.
Het allerleukste vind ik nu nog steeds om drum arpeggios op te nemen en te bewerken met midi-delay enz. ;)

De ASQ-10 heb ik nog nooit gezien of gebruikt dus kan ik weinig over zeggen, maar overstappen is voor mij toch niet nodig. :biertje:

Verzoekje

Verzoekje

Ik begin langzaam warm te lopen maar doe toch even dit verzoekje plaatsen:

Is er misschien iemand die zich geroepen voelt om mij te laten zien hoe hij met de RM1x werkt bij mij thuis.
Ik heb zoiets al een x gevraagd over een Patchbay en toen is Fuse gekomen en heeft mij met een paar simpele wijzigingen wel zo enorm geholpen.

Heb jij echt te veel ervaring met de RM1x als HardwareSequencer (volume op mijn RM1x blijft op 0)
en heb je een Zondag een x niks te doen? zou jij me dan een demo willen geven.
Koffie en broodje staat er voor je klaar hier bij mij in het hartje van Gorinchem. :koffie:

graag reageren via PB-systeem

:doei:

(Ps ik gooi groene troep door mijn shag in 't weekend :peukie: )

ik wil nog even mijn lastigheden van de rm1x kwijt ...
1. de sequencer kan niet switchen tussen gewone en record modus terwijl ie loopt.
2. wanneer de sequencer in record modus staat, kun je niet van track switchen.

misschien dat iemand weet of dit met de rs7000 is opgelost? (hoe dan ook vraag ik me af dit ca 450 euro prijsverschil waard is). verder is het supergoede troep!

stel , ik koop een asq10 om nummertjes in te maken (ninjatune....dus vooral sampling van korte drums)
en een mmt8 om live te gaan
kan je dan makkelikjk je patterns overzetten naar de mmt8 ?

Greetz

Back