Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
een rm1x heb ik nooit gehad dus kan ik je weinig over vertellenOrigineel geplaatst door dennisb
...als je eenmaal de work-flow een beetje door hebt, wat al snel het geval is, dan kun je echt heel snel en initiutief werken.
Origineel geplaatst door anoniempje
en het beste vindt ik denk ik nog wel dat hij alle midi record wat je erin gooit, complete track er op maken, alle knoppen van de synths tweaken en de midi cc,s recorden geen probleem.

Origineel geplaatst door anoniempje
Het steppen gaat anders dan 909 style steppen. Je hebt een forward en backward knop waarmee je door de sequence stept, soms is het moeilijk te doorgronden waar je precies zit want je ziet op je scherm alleen maar wat er op die ene positie in de sequence aan events voorkomt.
Origineel geplaatst door pal
Verkoop je Korg Er-1 en je Microkorg, en koop beide sequencers!![]()
Naast de sequencer van Rm1x krijg je er ook sounds bij, en heb je de swing van akai, en de tr programming van de Yamaha.
Succes
en de sounds in de RM1x kunne me aan me (L)aars gelapt worden. Het gaat mij specifiek om de Sequencers. Maar toch bedankt pal.Persoonlijk vind ik de interne sounds van de RM1x niet bepaald uitblinken in kwaliteit. Sommige drumsamples hebben een piepje in hun geluid en de synthengine is ook matig (i.e.g. behoorlijk ondergeschikt aan de Microkorg).Origineel geplaatst door pal
Verkoop je Korg Er-1 en je Microkorg, en koop beide sequencers!![]()
Naast de sequencer van Rm1x krijg je er ook sounds bij, en heb je de swing van akai, en de tr programming van de Yamaha.
Succes
Origineel geplaatst door Sly Dog
Persoonlijk vind ik de interne sounds van de RM1x niet bepaald uitblinken in kwaliteit. Sommige drumsamples hebben een piepje in hun geluid en de synthengine is ook matig (i.e.g. behoorlijk ondergeschikt aan de Microkorg).
Waar de RM1x voor mij in uitblinkt, zijn de sequencing- en MIDI-opties. 8 knoppen om aan MIDI-controls toe te wijzen, MIDI-delay, etc. De verschillende programmingmogelijkheden zijn ook leuk (TR-style, Grid).
dat dat van die rette strakke sequencers zijn. Is dat ook of juist ook voor de ext. midi aparatuur die je eraan hangt :confused: [/B]
Met de ASQ10 heb ik geen ervaring maar wel met de RM1x en bijbehorende soundengine.Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Dat zeg ik![]()
Maar heb jij ook ervaring met de ASQ10 en zo ja, wat is dan het voordeel of nadeel van de RM1x.

Eens dat ze niet uitblinken. Maar met een beetje tweaken en externe fx valt het wel mee. Het kan natuurlijk niet op tegen een sampler of een echte synth(wat dat ook moge wezen :confused:, als het maar geen rompler is).Origineel geplaatst door Sly Dog
Persoonlijk vind ik de interne sounds van de RM1x niet bepaald uitblinken in kwaliteit. Sommige drumsamples hebben een piepje in hun geluid en de synthengine is ook matig (i.e.g. behoorlijk ondergeschikt aan de Microkorg).
Even een correctie: de Rm1x heeft 16 knoppen waaraan je CC kunt toewijzen; A en B stand zijn apart toe te wijzen.Origineel geplaatst door Sly Dog
Waar de RM1x voor mij in uitblinkt, zijn de sequencing- en MIDI-opties. 8 knoppen om aan MIDI-controls toe te wijzen, MIDI-delay, etc. De verschillende programmingmogelijkheden zijn ook leuk (TR-style, Grid).

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
ps het is vandaag precies 26jaar geleden dat ik het daglicht heb mogen zien![]()
Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Sorry maar, die Microkorg gaat nimmer nooit de deur uiten de sounds in de RM1x kunne me aan me (L)aars gelapt worden. Het gaat mij specifiek om de Sequencers. Maar toch bedankt pal.
. Geweldige sequencer voor zowel live als in de studio. Ik gebruik 'm voor beide, en wil niets anders meer.
, realtime beat-stretch, clock shift, gate -time aanpassen, velocity, octaver, enz enz)