in fruity loops zorgen dat het inkomde geluid niet naar de uitgang gaat

dennisb

Ouwe rot
Ik wil audio in me computer van effect voorzien maar het gaat rondzingen omdat ik niet weet hoe ik ervoor kan zorgen dat het inkomende signaal niet weer naar de uitgang gaat. Weet iemand hoe dat zit?

Mooi toch? dan hoef je 'em niet door je Delay effect te halen.
Anyways... vertel ff hoe je setup in elkaar zit.

Re: in fruity loops zorgen dat het inkomde geluid niet naar de uitgang gaat

Origineel geplaatst door dennisb
Ik wil audio in me computer van effect voorzien maar het gaat rondzingen omdat ik niet weet hoe ik ervoor kan zorgen dat het inkomende signaal niet weer naar de uitgang gaat. Weet iemand hoe dat zit?

monitoring van je inkomende signaal uitzetten of ff muten in je software van de geluidskaart.. maar wat koekebakker zegt.. ik zou t gewoon zo laten .. beetje feedback is lekker toch? zou t alleen niet te hard over je koptelefoon luisteren :)

Origineel geplaatst door koekebakker
Mooi toch? dan hoef je 'em niet door je Delay effect te halen.
Anyways... vertel ff hoe je setup in elkaar zit.

zonder ongein kan ik beamen dat het inderdaad niet eens verkeerd klinkt, lekker metalic soundje, maar omdat het altijd fijn is een keuze te hebben heb ik ook liever de mogelijkheid dit effect uit te zetten ;)

het gaat om een edirol ua-25 geluidskaart met 1 stereo in en 1 stereo uit. De uitgang van de geluidskaart gaat me mixer in, daar voeg ik wat effect toe, de uitgang van me mixer gaat dan weer de ingang van me geluidskaart in. Op het asio panel van de geluidskaart zet ik direct monitoring uit, meer dan dat en de buffer zetten kan ik op dat asio panel niet doen. In fruityloops gebruik ik spoor 1 van de mixer, voor dat kanaal kies ik als ingang de edirol. De uitgang van dat kanaal staat op none maar desondanks gaat het signaal alsnog naar de master en zodoende gaat het geluid rond.

met zo een gearlist zal je het toch zelf wel lukken?inkomende kanaal op je interne windows mixsert uitzetten. zet em in fl weer aan

Origineel geplaatst door plieuw
met zo een gearlist zal je het toch zelf wel lukken?inkomende kanaal op je interne windows mixsert uitzetten. zet em in fl weer aan

dit is de bloody limit nu gaat de gearlijst weg, elke keer als ik iets vraag dan krijg ik commentaar op me gear. Alsof je opeens meer weet als je een apparaat koopt.

Bedankt trouwens voor de tip, ga ik vanavond ff uitchecken, had ik nog niet aan gedacht. Snap niet helemaal hoe dat zou kunnen werken maar ik heb iig weer iets om te proberen.

met meer geluk dan wijsheid ben ik erachter hoe ik het rondzingen kan voorkomen, voor anderen die een keer zoeken ofzo zal ik het even uitleggen. Als je op het opname spoor klikt dan controleert het onderste knopje op het masterspoor de hoeveelheid send van het geselecteerde spoor naar de master, als je dat helemaal dichtdraait dan gaat het niet meer rond.

met meer geluk dan wijsheid ben ik erachter hoe ik het rondzingen kan voorkomen, voor anderen die een keer zoeken ofzo zal ik het even uitleggen. Als je op het opname spoor klikt dan controleert het onderste knopje op het masterspoor de hoeveelheid send van het geselecteerde spoor naar de master, als je dat helemaal dichtdraait dan gaat het niet meer rond.

Maar als je nu je master opneemt dan zit je audio ingang er niet meer bij.

Je moet, zoals anderen zeggen, zorgen dat je in de standaard Windows mixer, of in de mixer van je geluidskaart, het ingangsniveau voor afspelen dichtdraait (dat staat verder los van het ASIO gedeelte). Nu komt in Fruity netjes 1 geluid door de master bus.

Origineel geplaatst door [ZerO.hOur]
Maar als je nu je master opneemt dan zit je audio ingang er niet meer bij.

dat klopt maar dat vormt geen probleem want het binnenkomende signaal wordt wel opgenomen door bijv spoor 1 en ik tap mijn monitor van de mixer af dus ik hoor hoe het opgenomen wordt. Na het opnemen staat het opgenomen geluid als default ingesteld naar de master. Voor mij werkt dit goed.

Origineel geplaatst door [ZerO.hOur]
Je moet, zoals anderen zeggen, zorgen dat je in de standaard Windows mixer, of in de mixer van je geluidskaart, het ingangsniveau voor afspelen dichtdraait (dat staat verder los van het ASIO gedeelte). Nu komt in Fruity netjes 1 geluid door de master bus.

dat heb ik ook eerst geprobeerd maar dat interne windows mixer verhaal (bij sound settings ?) bracht geen soelaas, mischien dat ik niet bij de juiste mixer was maar ik ken geen andere dan die bij de soundsettings. Track muten in FL hielp ook niet want dan wordt er helemaal niks meer opgenomen. Me soundcard heeft geen andere instellingen dan het asio panel waarop je de buffer length en de direct monitor kan switchen (had ook geen effect).

dit is de bloody limit nu gaat de gearlijst weg, elke keer als ik iets vraag dan krijg ik commentaar op me gear. Alsof je opeens meer weet als je een apparaat koopt.

Bedankt trouwens voor de tip, ga ik vanavond ff uitchecken, had ik nog niet aan gedacht. Snap niet helemaal hoe dat zou kunnen werken maar ik heb iig weer iets om te proberen.

sorry man, dat was niet de bedoeling(een synth is ook geen computer).....daarom staat er bij mij alleen shareware (haha)

maar het is nu gelukt? je moet echt het volume in je windows/geluidskaart mixert uitzetten.

ik zal het even uitleggen: je gebruikt een asio driver in je fruity loops, deze is anders dan die je ziet staan bij je windows volume regeling dat is wdm. zet die van windows uit. en je zult merken die van je asio blijft gewoon aan, dus weg dubbel geluid.

met een mic/gitaar kan je te dicht bij je speakers staan, krijg je ook feedback!!

sorry man, dat was niet de bedoeling(een synth is ook geen computer).....daarom staat er bij mij alleen shareware (haha)

is Ok, ik begon het zelf ook een beetje opschepperig beginnen over te komen dus opgeruimd staat netjes

maar het is nu gelukt? je moet echt het volume in je windows/geluidskaart mixert uitzetten.

ik zal het even uitleggen: je gebruikt een asio driver in je fruity loops, deze is anders dan die je ziet staan bij je windows volume regeling dat is wdm. zet die van windows uit. en je zult merken die van je asio blijft gewoon aan, dus weg dubbel geluid.

met een mic/gitaar kan je te dicht bij je speakers staan, krijg je ook feedback!!

het is me gelukt maar niet met de windows mixer, het enige effect wat de windows mixer heeft is dat bijv real-audio geen geluidmeer geeft maar het rondzingen gaat gewoon door. De enige manier waarop dat niet gebeurd is als ik het opname kanaal wegroute van de master zonder het opnamespoor te muten of uit te zetten. Beetje verwarrend allemaal , er zijn 3 manieren om je track uit te zetten en alle drie hebben ze andere gevolgen. Als je mute dan zie je nog wel de lichtjes op en neer gaan maar dan wordt er geen signaal opgenomen. Als je de track volume dichtdraait dan zie je ook geen meter meer uitslaan en er komt ook niks binnen. Als ik het sendknopje op de master dichtdraai dan slaan de meters uit en wordt het geluid ook opgenomen, das wat ik nodig heb. ff voor de duideljkheid , ik had dubbel signaal omdat ik de uitgang van de kaart op de ingang aansluit niet omdat er ook nog geluid van andere drivers overheen zat.

Back