Monitorstandaards voor bureau

Flying Panther

Vliegend lid
Aangezien ik voor de kerst een mooie set monitoren op mijn bureau verwacht te zetten, ben ik ook eens gaan nadenken over de plaatsing ervan. Om ze op goede luisterhoogte te zetten, zal er iets onder moeten (iets van 15-20 cm). In de studio annex crib-threads heb ik al verschillende mogelijkheden voorbij zien komen, maar ik ben erg benieuwd naar ook de motivatie erachter.

Over het algemeen lijkt het zo te zijn dat zware voorwerpen beter zijn, omdat dit het meetrillen van de ondergrond voorkomt. Natuurlijk zou ik met wat hout een mooie verhoging kunnen maken die dan ook nog eens bij mn bureau past, maar ik heb zo het idee dat er ook nog wel andere handige dingen moeten zijn die ik eronder kan zetten.

Kortom, ik ben erg benieuwd naar hoe anderen dit opgelost hebben :)

Heb het zo opgelost. cd houder ofzo moet het voorstellen bij de Ikea. werkt uitstekend!!

Sorry maar hij is vrij groot de foto en op zijn zijkant..ben nog niet zo goed met die foto telefoon shizzle.

Afb002.jpg

tjezus doe wat aan die foto :P

Maar ik heb iig mijn speakers op 2 van die ijzeren poten van de Feedback.
Ze waren 25euro per paar en zijn een soort remakes van die van Quick-lok.
Ik kan nu mijn speakers overal kwijt waar ik ze maar wil. Tis alleen niet echt voor op je bureau maar mijn bureau stond toch altijd al een 1/2 meter vd muur ivm kabels en warmte.

plaatjekomt uit mijn 909 thread maar het aat dus even om de speakerstands.

Attachments

• tr909.jpg
    tr909.jpg
    317,7 KB · Bekeken: 122
@ Bjorn B:
iHandig opgelost! Maar Is dat niet onstabiel? De rekjes lijken mij namelijk een stuk kleiner dan je monitoren. Of valt t mee? (enneh, idd vrij grote foto ;))

@RockSteadyBeat®:
Ja dat zijn idd mooie stands! Helaas kan ik die alleen niet kwijt =( Mn bureau staat gewoon tegen de muur en is aan 1 kant ingesloten door een andere muur en aan de andere kant zit een soort draagbalk van de dakconstructie. Dat klinkt allemaal heel vervelend, maar dat valt mee hoor ;) Ik kan alleen geen vloerstandaards kwijt daardoor..

Denk er wel eens aan om zoiets te gebruiken:

1569_200.jpg

Ken je op de juiste hoogte zetten EN je kan ze makkelijk van richting veranderen.

Origineel geplaatst door Zoidsity
Denk er wel eens aan om zoiets te gebruiken:

1569_200.jpg

Ken je op de juiste hoogte zetten EN je kan ze makkelijk van richting veranderen.

Dit soort dingen zijn vaak erg gammel......Monitoren (vooral actief) zijn zwaar, dus je kan ze ook niet ff in een gipse wandje schroeven. En degene die niet gammel zijn zijn meestal vreselijk duur.

Als je ze echt op je bureau wilt zetten. Een paar zware stoepteggels eronder:

stevig en dempt als een dolle!

gr,
Marc

ik gebruik die piepschuime dingen die bij me monitoren in de doos zaten :eureka:

gaat prima

Origineel geplaatst door mavn
Dit soort dingen zijn vaak erg gammel......Monitoren (vooral actief) zijn zwaar, dus je kan ze ook niet ff in een gipse wandje schroeven. En degene die niet gammel zijn zijn meestal vreselijk duur.

Als je ze echt op je bureau wilt zetten. Een paar zware stoepteggels eronder:

stevig en dempt als een dolle!

gr,
Marc

gammel? die dingen (zeker van vogele) moeten vaak wel meer dragen aangewicht, dan een monitortje hoor.

Origineel geplaatst door MusiQmaN
gammel? die dingen (zeker van vogele) moeten vaak wel meer dragen aangewicht, dan een monitortje hoor.

Vogele is wel allejezus duur hoor.....

Zeker als je kijkt naar de alternatieven

gr,
Marc

Heb sinds vandaag 2 mooie vogel's standaards, die de luidsprekers zo'n 15cm hoger zetten, en waarvan de hoek waaronder de luidsprekers staan te verstellen is. Marktplaats was idd een goede tip ;)

Ben hier erg tevreden mee, monitoren staan nu exact op de goede hoogte, en t ziet dr gewoon strak uit met deze standaards. 8)
Voor foto's zie de Mijn studio annex crib-thread.

Origineel geplaatst door MusiQmaN

mavn heeft wel een punt: als je zoiets in een GIPSPLATENwandje probeert te schroeven, wordt 't tochwel een probleempje, denk ik.. :erm:

Origineel geplaatst door Zoidsity
mavn heeft wel een punt: als je zoiets in een GIPSPLATENwandje probeert te schroeven, wordt 't tochwel een probleempje, denk ik.. :erm:

Gipswandjes en speakers ophangen is denk ik inderdaad een garantie dat er stukken muur naar beneden gaan komen }:|

Ik heb voor een prikkie van die vogel speakersteunen gekocht die je speaker horizontaal en omhoog akn zetten, zon 10-15 cm hoog. Ik zal et morgne ff op de foto zettten:)

He Flying Panther, die standaard van jou ziet er echt lekker degelijk en goed uit.
Ben ook op zoek naar zoiets, zou je het type als je dat weet misschien even kunnen geven :)

Ziet er goed uit die Vogels' dingen.
Zit ik wel meteen met een bezwaar... je zal zien dat als je hiermee je monitors echt strak in de hoek zet, de basrespons behoorlijk toeneemt (zeker als je baspoort op de achterkant van je speakers zit). Soms leuk, grappig met schietspelletjes ook, maar in veel gevallen niet echt prettig voor de betere afmix frequentie response.
Het advies is (bij de meeste monitors, niet bij allemaal!) dan ook: ruime afstand van de muur houden. Zeg maar gerust: 30 tot 50 cm.

Ik heb een klein burotje en had weinig ruimte om mijn monitors daarop te plaatsen.
Wat ik gedaan heb,
2 Quiklok standaards gekocht en die strak achter mijn buro gezet.
Heb ruimte op het buro blad en me monitors staan op de goeie hoogte en de standaards op spikes.

Ideaal in mijn ogen.

Back