(stereo?) voorversterker voor de at825

2206

www.florisvanhoof.com
met mijn groep hebben we al een tijdje de audio-technica at 825 stereomicrofoon.
de voorversterking deden we tot nu toe via mengpanneeltjes, met soms agressieve ruis als resultaat.
daarom zoeken we nu een stereo voorversterker van rond de 200 euro.

hebben jullie tips? en wat zijn jullie ervaringen?

we zijn met z'n vijven en nemen liefst lange geïmproviseerde stukken in heel grote ruimtes op.
soms noisy met synths, gitaar/bas, orgels, tapes, zelfgemaakte dingen, maar ook akoestisch en zachter.

soms zijn 2 mono voorversterkers samen goedkoper dan één stereo, is 2 maal mono aan te raden?
er hoeft niks extra op te zitten en tweedehands is ok.

alvast bedankt voor de hulp!

zoek eens naar de art tube preamp die zelf te modden is!
kan de thread zo gauw niet vinden maar hij is er wel ergens op sf :P

2x mono Behringer buizen pre-amp. Per stuk rond E 50. Een allround pre-ampje voor bijv. microfoon of gitaar. Heel behoorlijk voor de prijs en zeker een stuk beter dan jullie mengpaneel als ik dat zo hoor. Succes.

bedankt!
zo'n beringer had ik al eens gezien (bij kohn!)
prijs valt in ieder geval mee.
zijn de anderen hoorbaar beterder?

natuurlijk zijn er betere (transparanter, warmer, meer regelmogelijkheden) maar dan lopen de prijzen wel snel op. Als je een kwaliteits pre-amp zoekt (klasse A oid) ben je gauw ettelijke honderden kwijt. Ik ben zelf wel content met de sound van de kleine behringers: clean, open en warm midden. Probeer ze anders gewoon een keer uit. Bevalt het niet, breng je ze terug naar de winkel, eventueel ruil je ze voor iets sjiekers.

is zo!

is zo!

ja, uitproberen maar. ik ben nog wat andere tegengekomen, wat duurder, maar benieuwd naar de klank.
ik vind zelf zo'n v.u. meter wel veel handiger om naar te kijken dan leds, dus kijk ik vooral uit naar zo'n types.

Back