help ik kan mijn vst niet bespelen

cns

sfm
Ik heb nu net mijn ion jaja hihihaha aangesloten met alle midikabels en noem maar op. Nu kan ik alles aansturen dus bespelen van mijn nordlead tot mijn sampler. Maar op 1 of andere manier als ik in Cubase een vsti synth selecteer dan kan ik rammen op mijn toetsen wat ik wil maar op de 1 of andere vage reden ziet cubase cq de softsynth het niet.

Terwjil met mijn vorige synth lukte het wel, vaag toch...

Zal wel in de ion zitten maar welke instelling moet ik hebben en hoe moet ik het instellen...

Neem aan dat je bij de softsynth wel de sofsynth output hebt gekozen?

yep dat heb ik dus ik snap het niet echt, waar kan dit nu aan liggen?

Met mijn andere hardware synth had ik dat probleem niet. De ION stuurt wel uit want dat zie ik op mijn scherm, dus...

Ligt iig aan de vst en niet aan de Ion lijkt me aangezien je ander spul wel kan aansturen. Misschien een optie in je vst?

Welke vst gebruik je trouwens?

ja maar das toch vaag of ik nu de fm7 gebruik of de aas stringsstudio, maakt niet uit gebeurd niets. Terwijl met mijn vorige mastersynth wel zeg maar. Terwijl ik niets anders doe of aan instellingen veranderd heb!

Maar is het niet midi local ofzo wat ik moet wijzigen in mijn ion?

het is misschien een enorm stomme vraag, maar hij moet gesteld worden: :D
Heb je de Ion zo ingesteld dat ie op midikanaal 1 uitzendt? of cubase zo ingesteld dat ie op een ander kanaal ontvangt?

yep de ion als ik kijk in het scherm zend hij uit op 1 dus.... maar als vst maakt het toch niets uit wel kanaal je aangeeft,

midi in ...
midi out: fm7
channel:1

dus denk toch dat het in de ion zit? of ben zie ik iets niet>?

ow sorry de ... moest zijn all midi inputs, het gekke is dat bij mijn midisport signaal binnenkomt als ik mijn toetsen van mijn alesis aansla, maar een vsti aansturen dat gebeurd niet das toch vaag?!

:( 8D :kont: :stupid

zo dit zegt waarschijnlijk wel genoeg de computer even aan en uitzetten doet wonderen!!!!!!!!!!!!

Back