welk programma voor welke user??

Dj Marko X

Ingeburgerd
Beste medeforumer`s

Is het niet mischien handig als er een lijstje komt met programma`s zoals reason cubase enz. en dan gewoon met moeilijkheidsgraad erbij enz.
Denk dat dit vooral voor beginnende producers handig is?

ach,ze zijn allemaal nodeloos ingewikkeld.....dus ligt het er maar net aan wat past bij jouw stijl van werken en muziek...

ik zelf ( probeer) hardstyle en jumpstyle te maken.
zelf werk k nu een tijdje met reason 2.5 maar aangezien die geen midi out heeft vind ik het opzich wel minder, heb ook geprobeert via cubase te rewiren maar dat lukt niet echt.

als je dan toch al Cubase hebt lijkt het mij niet moeilijk...Cubase gewoon gebruiken,handleiding lezen en je komt overal wel uit...

t is wel de le versie van cubase, kreeg k gratis bij me geluidskaart.
welke versie is dan het beste voor mij denk je ?

ik denk dat je daar al een heel eind mee komt....misschien kun je op dit forum ff zoeken,Rewire met Reason moet toch kunnen lijkt me....als je Cubase LE met Reason hebt zit het echt wel goed hoor,zowel qua sound als qua mogelijkheden.....;)

k moet eerlijk zeggen dat ik niet echt geluid krijg uit cubase.
kan ik die gebruiksaanwijziging nergends los krijgen van cubase?? zodat ik die eens rustig kan doorlezen.
trouwens dione dikke set heb je gedraait @ hellraiser vs. megarave :D respect :halleluja :halleluja

Moeilijkheidsgraad?

Da's toch hardstikke persoonlijk?

Reason is makkelijk over het algemeen; maar vergeet niet dat dat voornamelijk komt doordat dat al een hoop werk voor je uit handen neemt.
FL Studio - 't stikt van de tutorials. Ableton: genoeg video's. Cubase: naja, goed, lastig, ingewikkeld, maar je hebt instructieboeken en DVD's genoeg op de markt.

Bij ieder programma heeft een team aan mensen overlegd hoe zij muziek maken en hoe zij verwachten dat een programma werkt. Dat team mensen is nergens hetzelfde. Wat jij moet begrijpen als gebruiker zijnde is hoe het bedrijf je wilt laten denken. Als je dat doorhebt gaat het vaak al stukken makkelijker.

Origineel geplaatst door Dj Marko X
ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt geluid krijg uit cubase.
Als je weet hoe je softsynths moet inladen is een kwestie van "geluid er uit krijgen" nog maar van 2 dingen afhankelijk: 1) je MIDI poorten goed instellen en 2) er voor zorgen dat je geluidskaart goed in is gesteld. Er zal toch vast wel een demo-bestand er bij zitten?

Bij Reason maak je bijv. een Subtractor aan. Reason koppelt die automatisch aan de mixer en aan de MIDI interface.

Als jij een VST-plugin in Cubase inlaadt is dat hetzelfde als een synthesizer-module de studio in slepen en de stroom aansluiten. Cubase weet niet waar je het ding mee wil aansturen en waar het geluid naar toe moet. Dat moet je dus op spoor 1 erbij zetten, welke MIDI ins en outs je gebruikt.

kan ik die gebruiksaanwijziging nergends los krijgen van cubase?? zodat ik die eens rustig kan doorlezen.
Nee, dat gaat niet, want dan is voor een hoop gebruikers de hele reden om Cubase te kopen weg. Het nadeel van de minder legale versies van het programma is dat er vaak de handleiding niet bij zit.

Back