Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

) Ik heb het plaatje nog een keer bijgevoegd, dan is het sneller te zien dan via de zip.een korgje of misschien zelfs wel 1 Moog. daarbij 1 of 2 akaibandrecorders , misschien wel een Revox, met sound on sound functie natuurlijk. (zelfbouw) mixertje en een galmveer.

Met pijn in m'n hart lees ik dit topic door , pure nostalgie !
In de jaren 83 & 84 toen de New Wave aan de gang was kocht ik m'n eerste synth , een Juno 60 , prijs 68000 bfr. (ong. 1600 euro)
Een Polysix koste 63000 bfr. ( vondt hem niet zo goed destijds )
Maar ja , wat ben je met 1 klavier ?
Dus naar de muziekwinkel , en wat stond daar ?
De nieuwe Jupiter 6 , Prijs ( Rudy's music shop ) 128.000 bfr ( ong. een dikke 3000 euro) een pracht van een synth , maar wat stond ernaast , 2de hands Oberheim OBX , prijs 120.000 bfr. ( heb toen de Oberheim gekocht , ivm. de vette bas ( denk aan 99 luftballons )
Daar je als jonge muzikant elke zaterdag de muziekwinkels afliep , kwam je vanalles tegen , bij BoB's music store , kwam ik de Yamaha cs 40 M tegen voor 40.000 bfr , een koopje destijds.( ong. 1000 euro )( weer een synth bij )
Maar t'ja , zonder drums ? dus weer naar de shop , en daar stond de TR 808 , voor 38.000 bfr ( net geen 1000 euro) ( de drums waren dus ingevuld )
Jaren later heb ik alles voor een habbekrats verkocht vb. tr 808 ; 250 euro
M'n laatste synth ( en ook m'n eerste heb ik verkocht in 2004 voor ......250 euro . ( deze was in absolute nieuwstaat ! ( hadden ze nog nooit gezien in de muziekwinkel)
Nu heb ik enkele maanden geleden een nieuwe Yamaha MO6 gekocht en .........................noemen ze dit nog een synth ???
Dus ik eindig zoals ik ben begonnen ,
Met pijn in het hart
Heb ooit een Jup 4 weten verkopen voor 10.000 bfr. ( 250 euro ) omdat de piano en andere presets niet klonken zoals het hoorde.