[singer-songwriter] the end of something

Stage73

elektromechanisch lid
hier weer eens iets helemaal anders...ik heb laatst op een jamsessie een gozer ontmoet die ieder liedje zong alsof het het laatste was dat ooit z´n lippen zou verlaten...we hebben samen ´wish you were here´ gespeeld en afgesproken nog iets samen te ondernemen.

welnu...

je vindt het liedje ´the end of something´ op zijn myspace pagina

http://www.myspace.com/lennycortez

Ik heb nog nooit zoiets opgenomen. Dit is allemaal in 3 takes gedaan. De vocals hebben we gedubbeld. Verder niks. Geen effecten (heel klein beetje galm) en geen eq. Nada. Mooi he? Toen ik het de volgende dag terughoorde was ik er even stil van :D

Sound van de instrumenten vind ik :okdan:

De stem ( en wat ermee gadaan is)en het nummer zelf boeit me eerlijk gezegt niet zo heel erg.

Maar voor een eerste acoustische opnamen is deze, neem ik even mijn pet af. Ik zou zeggen ga zo door, maar dan met een andere vocalist.

Alles uiteraard IMHO,
E.

Het pure hoor je er wel in (heeft een beetje te veel mid-laag) maar klinkt verder mooi & spontaan.
Ben ook niet echt weg van de stem (vooral de uitspraak vind ik wat minder) maar wel een mooi bereik.

Ben jij dat op toetsen, nice!

Wel een mooi liedje opzich, maar ik stoor me wel aan een paar dingetjes.

Vocalen zou ik niet op deze manier dubben. Een echte lead met heel subtiel dubben geeft, imho, een mooier resultaat.
Persoonlijk gebruik ik dubben alleen op bepaalde momenten in een liedje, om het even aan te dikken. (2e stem effect zegmaar) De gitaar is helaas een tikkeltje vals en is jammer genoeg mono.. vind gitaar juist heel mooi als dat gedubbed wordt, infeite zoals je de stem gedubbed hebt.

Ik vind de zanger trouwens best wel een mooie sound hebben. Komt beter tot zijn recht in 't andere liedje "time".

my €0,02

nou ik snap wat je bedoelt, hij heeft iets.. iets.. iets... apocalyptisch ?

Maar ik had die track liever zonder of met subtielere dubbel gehoord om eerlijk te zijn.

klopt, de vocal dubbel is nogal wiebelig, daar gaan we nog wat aan doen. 2e gitaar track klinkt ook goed! Ik verbaas me over de kwaliteit, ik heb zo'n samson c01 van 40 euri...

dank voor het luisteren!

Back