Roland SH-101

Status
Please reply by conversation.
re

re

Boemtsjak kan een lithium plaatsen en dan onthoud de 202 zijn patterns wel.. net als een tb303df die heeft dat ook.

Origineel geplaatst door Sly Dog
Ik denk dat Mikemix erop doelt dat de 202 geen patterns kan opslaan en de 303 wel. Ik vond het gemis van een geheugen op de 202 ook nogal vervelend. Het nodigde niet uit om er patterns op te programmeren (dus stuurde hem meestal aan via cv/gate).

Daarnaast kon de sound van de 202 mij ook niet erg bekoren.

Dan moet -ie een 303 kopen en geen 101, dat schiet dan niet op. Maar daar ging het 'm ook niet om.

Een 202 klinkt krek eender aan een 101 dus een 101 zal jou ook niet bekoren. Dat maakt het wel overzichtelijk!

Origineel geplaatst door dsil
had ik niet ergens gehoord of gelezen dat je op een of andere manier wel een (1?) sequence in geheugen kon houden door een of andere functie.

En is er geen mogelijkheid de sequences extern op te slaan??
Je kunt je laatste sequence wel bewaren in de 202, ook als de stekker er uit is. Ik zal even opzoeken hoe dat knopje heet. Ligt niet direct voor de hand. Maar ja, om dat nou geheugen te noemen.

had ik niet ergens gehoord of gelezen dat je op een of andere manier wel een (1?) sequence in geheugen kon houden door een of andere functie.

En is er geen mogelijkheid de sequences extern op te slaan??

En je kunt je sequence op tape opslaan, er zit een tape i/o op. Kunje ook aan je sampler of PC hangen. Er is ook een programmatje dat 202 hack ofzo heet, dan kun je op je pPC sequences maken en die vervolgens inladen. Nooit geprobeerd maar lijkt me wel oneindig veel makkelijker. Aan de andere kant: net als met een 303 kun je met een 202 wat random inrammen en dan maar zien of het wat is las je de play knop indrukt. Veel leuker meestal dan wat je met je eigen beperkte muzikale kennis van tevoren bedenkt. En je kunt het ook editten, voor de liefhebbers.

Enne: Hoeveel sequences kan er dan in het geheugen blijven als onze waarde Boemtsjak er een batterijtje inzet? En wat kost dat grapje senor Boemtsjak?

1 sequence van max 2600 noten. Wie dat haalt is gek en krijgt de hoofdprijs. Lees ook eens dit artikel in de Sound On Sound:

http://www.soundonsound.com/sos/1995_articles/aug95/rolandmc202.html?print=yes

en onder andere hier voor de manual (als je wil lachen)

http://homepage.ntlworld.com/sealed/MC202Manual.pdf

En met de Power Save knop blijft je sequence bewaard. Echt waar ! Ik heb al maanden hetzelfde domme semi-random lijntje in m'n 202 zitten.

Status
Please reply by conversation.
Back