De Front 242 thread

voor de liefhebbers bekende samples :

op 7:27
op 7:58
op 8:10
op 10:56

en hier op 1:30

daarvoor moet je de 80's snappen en dat soort muziek op je slaapkamer radio-tape-pickup combo moeten hebben beluisterd nutuulk...
ik vind dat front maar een paar echt leuke heeft gemaakt en zelfs die hoef ik niet keer op keer te horen, dan ga ik eerder voor DM (maar da's ook zeldzaam) :D

Ik kende front 242 in de 80's ook maar vond er toen ook al weinig aan.

De vergissing van de Juno snap ik nog een beetje:

Juno sixty - Juno sixteen .. klinkt vrijwel 't zelfde als 't snel en niet al te goed gearticuleerd uitgesproken wordt tijdens 't interview.. Maar de Korg..? :erm: ff denken...

hebben ze speech to text gebruikt dan ofzo? :?

Z1 in 't Engels uitgesproken: "Zie wan" kan dan inderdaad als C 1 neergezet zijn..

't Interview staat op een Zweedse site, dus als de interviewer ook Zweeds is (of in ieder geval NIET Engels of USA's is..), geen kennis van gear en niet AL te goed Engels kan, is het nog niet eens zo'n heel gekke vergissing..

ach boeit ook niet, ik zie ook aan de reviews en advertenties dat ze zich alleen maar met "muziek"- software bezighouden dus dan snap ik het ook wel...

Ik ken front 242 vd vrije radio, die house programma hadden en ik nam dat op cassette. Walkman, elke dag naar school fietsen. Headhunter stond daar op. Ook ladyshave en underpass, vermoedelijk nog een boel gouden nummers leerde ik zo kennen. Ik had 2 kaarten voor front, niemand wou mee en ik brak mijn been, dus deze lente heb ik ze weer niet gezien :(
Kaarten voor de vuilbak. Als ik t gras afdoe tracteer ik mezelf vaak op front via spotify.
Ik vond de tijd dat samplen nog done was de beste tijd. Dat en scratchen. Heerlijke 80's

Ik ben zo gek van enkele nrs dat ik een dx7 overweeg, ik ken iemand met enkele patches van de mannen zelf...
Enkele nummers hun intro doen me onmiddellijk exploderen van energie. Insane.

heh, deze thread was me onopgemerkt voorbijgegaan.
front is top! al vaak gezien, in verschillende opstellingen.
ben het met bass eens dat pulse een fijne plaat is. anders dan de rest, maar wel gewoon heel goed.
indertijd nog op tv gezien, misschien leuk voor de geïnteresseerden:

interview Daniel over het project Nothing But Noise

interview met Daniel B :
ze hebben het over een Korg C1 en een Juno 16 dus veel verstand van synths hebben ze niet op die site

Kan natuurlijk ook een 0 zijn weggegevallen: Juno 106. De Korg zou de Z1 kunnen zijn?

Zal wel Juno-60 en Korg T1 zijn... De Z1 is nl pas uitgekomen na de hoogdagen van Front...

Zekers

Zekers

Front 242 is 1 van de bands waar nu vele ebm op door borduren trouwen live ook lekkers

Wordt tijd dat ik ze eindelijk eens live zie... Hopelijk in 2016

Back