De Front 242 thread

dat is een preset uit de Ensoniq VFX :)

huppeldepup strings ofzo heet ie

In de 80's werd er weinig ebm gedraaid in NL, het was meer een onderdeel van de post punk die hier (lees west brabant)gedraaid werd. In Belgie was er meer een scene van ebm destijds welke nog naadloos overging in de new beat die opkwam. In het begin had men net te weinig new beatplaten dus men speelde fad gadget front242 neon judgement etc. en ander elektronisch spul er tussendoor wat een beetje erop leek, tempo aanpassen en gaan. Achter de talloze new beat projectnamen zaten regelmatig mensen uit de BE ebm scene.
In NL is pas later op de new beat trein gesprongen en was het commercieler van opzet.
Ik denk dat daar ook een beetje de verklaring in ligt dat er in NL nooit echte ebm gemaakt is, te onbekend.

hmm zelfs de ogenschijnlijk simpele moldavia/neurobashing baslijn, drums en sound krijg ik niet voor elkaar :(

Attachments

• tochnietechtgoed.mp3
    3,2 MB · Bekeken: 106
is dat basje normaal gesproken wel volledig FM? ik hoor in het origineel veelal een subtractieve sound...
later gelayered met FM zo te horen

dat is een preset uit de Ensoniq VFX :)

huppeldepup strings ofzo heet ie
wel erg lo-fi, bijna amiga modfile quality :D

tja, waar zou die de mosterd gehaald hebben? 8)
inderdaad, hij begon 2 jaar later (na die bassline van front)...

Terence_Fixmer_B4.jpg

Ik heb Oliver ontmoet en even met hem gebabbeld toen ik in de US op een festival speelde. Das een enorme EBM fan, hoewel hij ook dikke acid techno uitgebracht heeft op Industrial Strength. Toen hij hoorde dat we uit NL kwamen kregen we verhalen van hem te horen over hoe hij pillen tikte in Amsterdam samen met DJ Dano als ik het goed heb. :) Hele aardige vent.

Hij heeft echt toevallig weer een nieuwe plaat uit. Vond hem erg vet, kon er alleen geen vinyl van vinden. Altijd een gast die lekker zijn eigen ding deed en doet.

heb wat sample sources uitgezocht zie volgende post :)

Back