[Akai] beste MPC gebruikers

Boost303

Mono-Amine
Wat ik me al een tijdje afvraag over deze sequenser is hoe het nu precies zit met het importeren van midifiles. Nu ga ik er vanuit dat je gewoon een standaard midifiletje kan importeren maar wat ik wil weten is hoe dit zit met midifiles met meer dan 16 kanalen. Waarom ik dit vraag is omdat ik nummers die ik met 2 intefaces met Logic op een pc gemaakt heb te volledig kunnen importeren in de mpc (aangezien deze ook genoeg sequensertracks heeft) alsmede ik nummers waarvan ik de basis op de mpc heb gemaakt op de pc verder uit wil kunnen werken

(De basis van mijn verwarring is dat volgens mij wanneer ik een nummer met meer dan 16 kanalen exporteer als midifile vanuit logic dit volgens mij per kanaal gemerged wordt. Dit lijkt me dan bijvoorbeeld in de mpc weer lastig weer uit elkaar te halen)

Wie heeft hier ervaring mee of kan er wat nuttigs over vertellen?

Tracks ontwarren...

Tracks ontwarren...

Bij drumtracks is het nog wel te doen.. het ontwarren cq. splitsen van een track, daar is een 'handigheidje voor' (range van nootnummers opgeven bij het copieren van een track).

Maar wat misschien veel handiger is.. is het stuk voor stuk importeren van tracks in je MPC sequence.. dat kan zonder problemen.

Als je in logic je werk in twee stukken kunt exporteren.. pleur je ze in de MPC op twee verschillende sequences.. en move je die tracks een voor een naar de juiste sequence toe.

Daarnaast kun je ook nog werken met de 2nd sequence functie.. waarbij je twee sequences parralel kunt laten lopen. Hoe dit precies werkt weet ik niet.. (die grens hebben we nog niet bereikt).

Als mijn hoofd t toelaat zou t top zijn.

nog even voor iedereen: Ik heb dit topic gestart om een manier te vinden om voor mij een goed efficient en vooral flexibele manier te vinden om hardware met softwaresequensing te kunnen combineren. Mijn software sequense ik met Logic maar ik ben nog op zoek naar een goede hardware partner om mijn probleem op te kunnen lossen en hoerdoor op een andere maier ideeen op te kunnen zetten en eindelijk eens een fatsoenlijke liveset neer te kunnen zetten

Ps, De rs7000 leek mij tijdelijk een erg goed alternatief maar nadat ik erachter kwam dat je ook niet vlekkeloos van 'style' kon wisselen bovenop dat er maar een 16 track sequenser inzit heeft deze een groot stuk interesse van me verloren

Dus,

Kom maar op met die ideeen etc.

kan de Rs niet vlekkeloos van style wisselen ?
wat gebeurt er dan ? ben benieuwd,

zit te denken aan een RS voor live gebruik, zou graag een paar midi kanalen appart erbij willen maargoed dat schijnt er niet in te zitten (of weten jullie hoe ik daar aan kan komen, bijv. door simpel midi sequencertje ofzo welke ik via de Rs kan aansturen !?! which one ?)

ik las wel dat de RS niet gemakkelijk van song kan wisselen en dat hierbij een hapering ontstaat, maar vraag me dan af waar de hapering zoal in zit, is dat in de audio, in de midi of beiden ?
kijk misschien kan ik een externe synth of drumbakkie doorlaten lopen tijdens het overswitchen van de song... of geeft hij ook een hapering in je midi out ?

groeten !

De MPC heeft 2 x 16 midi channels. (A en B)
Als je dus een midifile inlaad met meer dan 16 channels, moet je handmatig de tracks die gebruik maken van een midi kanaal boven de 16 naar de B kanalen verwijzen.

Ik heb geen idee of dit waar is, maar het lijkt me logisch.

Hij is relax voor live gebruik, maar daar gaat het hier nu niet om. Het gaat om sequences die met software gemaakt zijn in een hardware sequencer te duwen om zo live nog flexibel te kunnen werken. Persoonlijk lijkt mij een MPC2000xl dan niet erg geschikt. Ik heb gisteren de manual van de MPC4000 doorgelezen en qua opbouw is ie volgens mij niet veel verschillend van de MPC2000xl. Natuurlijk is alles uitgebreider, maar volgens mij is het gedeelte wat te maken heeft met midifiles niet veranderd.

Back