Edirol UM 880 of 550

Toetsen Coureur

Ingeburgerd
Hallo ik heb een klein vraagje.

Ik gebruik live een roland ax7, een triton, een motif es module en een roland a90.

Nu wil ik voor bepaalde songs de ax gebruiken en dan de ene keer geluiden halen uit mijn triton en de andere keer geluiden halen uit de motif es.

Nou wil ik natuurlijk niet de hele tijd de kabels omprikken en na het lezen van verschillende threads over de edirol um 550/880 begrijp ik hieruit dat ik met zo'n apparaatje ertussen makkelijk kan routen, klopt dit?

Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd?

Grtz. TC

Dat klopt!

Met de UM kun je elke input naar elke output leiden door simpelweg de betreffende knopjes in te drukken.
Werkt ook standalone, dus zonder PC.
Eén input naar meerdere outputs is ook geen enkel probleem.

Ik hoop dat dit een beetje je vraag beantwoordt.

groet

Tom

Thnx Tom!

Ik zal me dan maar eens zo'n ding aan gaan schaffen!

Grtz TC

Weet jij ook of de 550 hetzelfde is als de 880?

Heb altijd zoiets van dat het allemaal 19" moet zijn.... dan is het degelijker. hahaha

Origineel geplaatst door Ensemble
de 550 zitten beugels bij waardoor je hem als 19 inch kunt inzettten;)

Mja, dat wel. Maar de UM880 is voor échte kerels. :D

dat is waar. Ik vind zowieso altijd dat als kwok iets zegt, je dat zonder meer moet aannemen..

Maar denk even zelf na of je werkelijk 8 in en outs nodig zult gaan hebben, nu en in de toekomst..

Dan zal ik dat maar aannemen hahaha..

ik denk wel dat ik in de toekomst die 8 i/o nodig ben...
dus toch maar iets meer geld gaan uitgeven dus...

Ik zou ook voor de 880 gaan.
Ik heb toen na enig twijfelen een 880 gekozen. Die was toch best wel wat duurder en voor die drie modules die ik had....
Maar goed, we zijn nu een paar jaar verder en ik ben al aan het rondkijken voor een tweede 8x8 interface.

groet

Tom

Misschien snap ik 't niet helemaal maar is dit wel nodig. Kun je de roland niet gewoon op de 2de midi-in aansluiten van de triton en motif module. Als je wilt switchen tussen de 2 is een simpele schakelaar voldoende. Ik had een vergelijkbaar probleem en heb dit zo opgelost. Het doosje met de switch heb ik zelf gemaakt en koste 8 euro aan materiaal.

Ik zie me trouwens niet snel live spelen met meer als 3 synths. Het snel switchen van nummers en instellen van patches word steeds moeilijker, toch ? :confused:

Daar heb je wel gelijk in, maar gezien ik ruim 120 keer op de buhne sta wil ik gewoon met degelijke apparatuur werken. (met alle respect hoor).

En met 3 synths spelen vind ik geen probleem, alles is midi doorgekoppeld dus met een druk op de knop heb ik alle nieuwe settings klaar staan.

Maar natuurlijk wel bedankt voor je tip met die schakelaar.

Grtz TC

Ik kwam in de folder van feedback ook de ESI M8U tegen die bijne de helft goedkoper is.

Maar na een beetje gezocht te hebben in verschillende threads hier, lijkt mij de UM880 toch stukken beter en stabieler.

Heeft iemand hier nog ervaringen mee?

Back