Zip Drive probleem

Coup

Nieuwkomer
Werk al jaren met een AKAI MPC 2000Xl en een 250MB Zip Drive SCSI.
Laatste tijd merk ik dat de ZIP drive mijn 250MB diskettes niet (100MB wel trouwens) pakt,
althans op de MPC display staat continu WAIT................................Na verloop van
tijd "Disk Read Error". En ik kan mij niet indenken dat al mijn 250MB zip diskettes
naar de kl@te zijn want vorige week werkte het nog wel.

Heeeellluuup, want het creme de la creme van mijn muziek kan ik nu niet meer laden!

P.s: naast de floppy disk kan je in je MPC toch ook een flash card/cf card laten inbouwen?
Wat kost dat ongeveer en wat zijn de voordelen t.o.v. ZIP?

Holler

Zoek een cheapo tweedehands backup replacement op want als ze kapot gaan kun je dan tenminste die andere gebruiken.

Re: Zip Drive probleem

Origineel geplaatst door Coup
Werk al jaren met een AKAI MPC 2000Xl en een 250MB Zip Drive SCSI.
Laatste tijd merk ik dat de ZIP drive mijn 250MB diskettes niet (100MB wel trouwens) pakt,
althans op de MPC display staat continu WAIT................................Na verloop van
tijd "Disk Read Error". En ik kan mij niet indenken dat al mijn 250MB zip diskettes
naar de kl@te zijn want vorige week werkte het nog wel.

Heeeellluuup, want het creme de la creme van mijn muziek kan ik nu niet meer laden!

P.s: naast de floppy disk kan je in je MPC toch ook een flash card/cf card laten inbouwen?
Wat kost dat ongeveer en wat zijn de voordelen t.o.v. ZIP?

Holler
Back-up als de bliksem al je zippies!!
er bestaat een kans dat je zipdrive veel zippies vernaggelt!!
een ideaal programaatje hiervoor is chicken sys translator!!!

Ik heb hiermee mijn volledige AKAI hard-disk partitie (500mb) gebackup-ed op mijn pc

Origineel geplaatst door mikemix
Ai, vrees toch wel het ergste.
Ga voor de cardreader, werkt perfect.

Let's keep it postive now! Merkwaardig is dat 100MB schijfjes wel gewoon gelezen
worden. Enfin.

M.b.t. Cardreader, waar kan je dat installeren en wat kosten die dingen?

Secondly: als ik een USB zipdrive op de kop kan tikken, dan kan je toch de gevens/programma's
van de Zip diskettes gewoon op je PC pleuren en op die manier een backup maken?

Let's keep it postive now! Merkwaardig is dat 100MB schijfjes wel gewoon gelezen
worden. Enfin.

Secondly: als ik een USB zipdrive op de kop kan tikken, dan kan je toch de gevens/programma's

ja maar je moet wel chicken sys hebben (full version) o.i.d.

worden. Enfin.

Nee dit is geen doemdenken, zie het maar als dringend advies.
Cardreader is heel goed zelf in te bouwen, zeker bij de MPC2000XL
omdat ie ook IDE ondersteund.
Er hoeft dus niet perse een dure SCSI-versie in.

Origineel geplaatst door Frank-T
ja maar je moet wel chicken sys hebben (full version) o.i.d.

Ik ben nog nat achter de oortjes, dus vandaar dat ik maar raak vraag.

Dus gestel ik heb een USB Zip Drive, pop er een Zip diskette in en bewaar de gegevens
(programma files, midi sequences etc) in een map op mijn pc.
Vervolgens zet ik deze gegevens via die USB ZipDrive op een andere zip diskette.
Dan kan mijn AKAI al deze gegevens gewoon lezen, om MOET je chicken sys (verkrijgbaar bij KFC ofzo :D)
hebben om midi sequences op je PC te kunnen opslaan?

@MikeMix:
Waar kan je Cardreaders op halen dan en hoeveel geheugen bevat zo'n kaart dan?

~Holler~

Heb een 2ehands Zip Drive op de kop kunnen tikken. Diskettes waren gelukkig niet
naar de knoppen. Praise Jah:halleluja

Maar als iemand weet waar je die CF Card readers ergens goedkoop op de kop kan tikken,
hollerz

Heb een 2ehands Zip Drive op de kop kunnen tikken. Diskettes waren gelukkig niet
naar de knoppen. Praise Jah:halleluja

Maar als iemand weet waar je die CF Card readers ergens goedkoop op de kop kan tikken,
hollerz

ja.. dat zou ik ook wel willen weten...

zips zijn echt klote .. ik heb al een stuk of 4 drives versleten voor mijn su700. ik dacht dat jazz drives wat sterker zouden zijn maar helaas .. ook al 6 verneukt.. niet te geloven. ;{

Wat doen jullie allemaal met die drives? :confused:
Heb iets van 5 drives (USB, SCSI, Intern, extern, 100, 250) en allemaal
werken ze nog steeds na al die jaren.

Card reader is een perfect alternatief, alleen al omdat het snel werkt
en geen geluid maakt.

Ik werk met 250mb kaartjes maar hoger moet ook werken.
Waar ik wel achter kwam is dat hele oude CF kaartjes niet goed werken.
Deze zijn te traag qua data doorvoer, krijg je meteen data corrupt meldingen
in je MPC2000XL display.
Hebben de huidige kaartjes overigens geen last van.

'k heb ook een zip probleem, namelijk geen.

'k heb ook een zip probleem, namelijk geen.

Wel 5 diskjes volgeprutst tot en met 4 jaar geleden; wil iemand die voor mij naar usb stick overhevelen, kopieren dus?

om u aan te sporen mij daarvoor niet te veel zo niet niks in rekening te brengen (wil wel wat voor de slijtage dokken maar de drives zijn vrij goedkoop, op speurders vond ik de meesten) hier een proeve van mijn kunnen (en dus niet alles is in mijn diskjes opgesloten): http://poetpiet.tripod.com (irritante pop-ups alert). mail poetpiet bij gmail

Je kan die programs en samples gewoon op je pc opslaan hoor, hoef je je ook niet druk te maken om kapotte zips. Kun je je samples nog bewerken ook.

Back