Compressor/limiter: welke?

SCD

Gearlust [on]
Begeef mij hier op nieuw terrein :)

Hoewel ik een aantal goede plugins heb (Powercore, UAD-1), wil ik ook een kwalitatief goede hardware compressor limiter aanschaffen. Laten we zeggen tot maximaal 2000 euro.

Welke merken/types komen hiervoor in aanmerking? Maakt het nog uit of de bulk van het signaal dat ie moet verwerken uit synthesizers komt? Ik wil er zo nu en dan ook gitaren doorheen kunnen laten lopen.

Bij voorbaat dank, Boele

Hoe zijn die Avalon comps ?

Ik vind ze er wel erg lekker uitzien, de specs zijn ook niet mis, maar hoe klinkt het ? Iemand hier op SF z'n ding thuis in de rack hangen ??

Ik wil zelf ook een goede stereo (die óók dual-mono moet kunnen) buizen compressor in de rack gaan schroeven 1dd... Denk dat ik tot max 2000€ wil gaan.

Origineel geplaatst door Carnivore

Ik vind ze er wel erg lekker uitzien, de specs zijn ook niet mis, maar hoe klinkt het ? Iemand hier op SF z'n ding thuis in de rack hangen ??

Ik wil zelf ook een goede stereo (die óók dual-mono moet kunnen) buizen compressor in de rack gaan schroeven 1dd... Denk dat ik tot max 2000€ wil gaan.

Ja, die 2000 euro is ook mijn grens, of is dat gewoon een foute grens?

Kijk eens hier op gearslutz.com . Daar zal je hoop info vinden, maar let wel op dat vaak om een subjectieve uitspraak gaat en niet om de feiten.

Kijk anders bij I4 of Morel en laat je daar adviseren. Denk er wel goed over na of je wel een zeer duur apparaat wilt voor je studio en/of het niet goedkoper kan.

Origineel geplaatst door chosenminder
Ja stom, helemaal vergeten.

was gewoon een algemene mededeling hoor,niet persoonlijk bedoeld...:D

Dank voor alle info, hints en links. Zo'n ding leeft hier op het forum meer dan ik dacht... :D

Ik ga *zeker* geen overhaaste zaken doen. Dit is een apparaat waar het puur om het geluid gaat, en dus kan ik niet afgaan op woorden alleen. Maar ik wil me er wel eerst een beetje in thuislezen zal ik maar zeggen, voordat we gaan schiften. Nogmaals dank! :halleluja

Boele

Avalon AD2044 is een erg goede compressor.

Waarschijnlijk heb je in de links al gelezen dat veel high-end compressors hun eigen 'geluid' hebben. Dus vraag jezelf vooral goed af wat je er mee wilt doen. Wil je subtiele kleuring en warmte geven toevoegen of juist meer hard compressen zonder teveel vervorming. IN het eerste geval zou je een mooie buizencompressor kunnen zoeken. Ik zou in dat geval kijken of je een tweedehands Manley Vari-Mu kunt vinden. Maar die komen wel vaak hoger uit dan jouw budget. Er zijn ook andere compressoren. In het geval van wat meer harde compressie zou ik niet direct voor een buizenbak gaan, hoewel er buizencompressoren zijn die ook dit wel goed kunnen. Kijk, naast de AD2044, eens naar een Focusrite Red3, een Empirical Labs distressor, een Millennia TCL-2, of als je geluk hebt en je kunt er één tweedehands scoren voor een bedrag rond jouw budget: Een Crane Song STC-8. In mijn ogen is dat de meest veelzijdige en hoogwaardige compressor die er is. Hij staat bovenaan mijn lijstje (als ik weer geld heb......)

Succes

Ik kan niet zonder een distressor (niet op alle dingen, maar voor synths, gitaren, sommige stemmen etc is het een hele lekkere compressor), die dingen gaan voor 1300. Mono, maar je kan er 2 linken.

een SSL stereo compressor is fijn om doorheen te mixen, focusrite reds (maar daar moet je van houden), tubetech maakt waanzinnige compressors. Ik zou ook even gaan luisteren naar een Neve 8802 (stereo dynamics uit de 88)

Voor synths en gitaren is de Distressor wel een aanrader. Erg veelzijdig. Of de STS-8.

Buizen zou ik niet doen, is meer voor vocalen. Ik heb zelf ook een 33609, maar die zet ik meestal in voor drumbus.

grt,

Harrie
www.studiofroombosch.com
www.effectprocessor.com

Ik blijf de Red3 compressor van Focusrite fantastisch vinden. Al zal deze nieuwe boven je budget uitkomen.

Greetz

Origineel geplaatst door Carnivore

Heb de 747 van Avalon, prima ding, alleen niet voor de compressie, maar voor de sidechain en de 6 bands eq. Voor compressie zou ik gaan voor de Drawner 1968 en als je veel geld hebt, de Crane Song Sct-8, das echt the shit, als je het mij vraagt...

Back