Motu 828mkII koppelen aan TC M300 via SPDIF

lowieken

Stamgast
Hallo,

ik heb beide apparaten geconnecteerd via SPDIF (zit op beide toestellen dus leek me mooi meegenomen).
Ik routeer op mijn motu mooi de mijn 2de bus naar mijn spdif out. Ik zie daar ook de metertjes ophoog gaan als ik iets inspeel. Het probleem is dat er niks terugkomt van mijn M300 effectenvbak NAAR de motu.
op de SPDIF in geen krimp te zien.

enig idee wat ik fout doe ?

CHeers

Kris

TC ingesteld om Spdif te ontvangen en weer te verzenden?

ik denk dat ik de kern van het probleem gevonden heb.
mijn motu staat in 96khz modus, terwijl de M300 wslechst 41,1 of 48 khz aan kan.
het digitale signaal dat de M300 dus ontvangt is boven zijn petje.
nu vind ik het wel jammer dat ik niet de volledige 96khz van de motu kan gebruiken :'(

zijn er andere opties ?

Origineel geplaatst door lowieken
ik denk dat ik de kern van het probleem gevonden heb.
mijn motu staat in 96khz modus, terwijl de M300 wslechst 41,1 of 48 khz aan kan.
het digitale signaal dat de M300 dus ontvangt is boven zijn petje.
nu vind ik het wel jammer dat ik niet de volledige 96khz van de motu kan gebruiken :'(

zijn er andere opties ?

Zover ik weet is spdif een consumer standaard en komt deze helemaal niet boven de 48Khz uit.....

Dus nee....er is geen andere oplossing zover ik weet.

SPDIF kan technisch ook 24/96, dat is het probleem niet.

Ik denk eerder dat je probleem zit in het feit dat je een soort 'clock feedback' (niet letterlijk, maar qua idee) maakt. Bij veel SPDIF apparaten werkt het pas als het zendende apparaat de clock master mag zijn, en het ontvangende apparaat de clock slave.
Stuur je nu naar de M300 vanuit de MOTU, dan verwacht de M300 dat de MOTU de master is. Echter, omdat er inkomende SPDIF de MOTU inkomt, verwacht de MOTU dat de M300 de master is. Ik geloof dat je e.e.a. kunt fixen met een 3e clock ertussen (bijv. via een sample rate converter) maar da's weer extra investering en gezien de gebruikte apparaten een tikje overkill.
Ik zou je willen adviseren: stuur digitaal vanuit de MOTU de M300 in, en gebruik gewoon analoge inputs terug de MOTU in. Op die manier kan de MOTU zelf gewoon clock master blijven, en zit je niet te knoeien met wapperende sync.

Hanz,

ik begrijp je punt niet goed.
ik heb nu alles op 48khz staan, enkel spdif tussen motu en M300.
niks feedback, geluid is perfect nu.
mocht het echt aan clocksync liggen dan zou ik dat probleem toch ook bij 48khz hebben nie t?
denk dat het probleem gewoon was dat de M300 geen 96khz snapt, maar 48 khz wel.

groeten

lowieken

oh ok, dan is het idd. wat anders.

de reden dat ik het clock verhaal noemde, is dat ik zelf ooit een soortgelijk probleem gehad toen in m'n m300 aan de SPDIF in/out van m'n digi mengpaneel wilde hangen, namelijk.

maar blijkbaar zit je inderdaad tegen de beperking van de m300... niet dat ik het in de praktijk een grote issue zou vinden, de meerwaarde van recorden op 96 ipv 48 khz is echt niet reusachtig, zeker niet met relatieve budget apparatuur.

Hanz,

idd ik denk ook dat het verschil tussen 48 en 96khz niet echt merkbaar is met mijn setup.
in ieder geval bedankt voor je nuttige feedback

Kris

Back