Steve Krol
Nieuwkomer
Hey iedereen,
mijn eerste post dus hier gaan we dan!
Het gaat om het volgende:
Als zanger van een groep wil ik mij ook toeleggen op het sample/synth gedeelte van de muziek, we spelen iets in het genre van 65daysofstatic. Nu werk ik al een paar jaren met software maar live valt hier weinig mee te beginnen...ik vertrouw geen computers!
Nu was mijn vraag, wat is volgens jullie een een goede soundscape/beats/sample setup? Momenteel heb ik een "zware" speelgoed
Casio synth die ik als midi sturing gebruik op mijn Roland groovebox. Voor het sample gedeelte zou ik mij een Roland SP404 willen aanschaffen en verder door voor mijn syth een Roland Juno D of een Korgmicro.
Goed bezig of....? Das de vraag dus!
Misschien zijn er ook andere live toestellen die jullie kunnen aanraden...de Korg choas Pad II zie ik vaak verschijnen.
Als laatste vraag zou ik ook nog willen weten hoe jullie dit allemaal naar de monitor sturen...alles op mengtafeltje en dan naar monitor? Momenteel steek ik alles op een actieve monitor maar ik merk toch wat ruis op!
Afin, alvast bedankt voor de feedback!
groeten,
Steve
mijn eerste post dus hier gaan we dan!
Het gaat om het volgende:
Als zanger van een groep wil ik mij ook toeleggen op het sample/synth gedeelte van de muziek, we spelen iets in het genre van 65daysofstatic. Nu werk ik al een paar jaren met software maar live valt hier weinig mee te beginnen...ik vertrouw geen computers!
Nu was mijn vraag, wat is volgens jullie een een goede soundscape/beats/sample setup? Momenteel heb ik een "zware" speelgoed
Casio synth die ik als midi sturing gebruik op mijn Roland groovebox. Voor het sample gedeelte zou ik mij een Roland SP404 willen aanschaffen en verder door voor mijn syth een Roland Juno D of een Korgmicro.Goed bezig of....? Das de vraag dus!
Misschien zijn er ook andere live toestellen die jullie kunnen aanraden...de Korg choas Pad II zie ik vaak verschijnen.
Als laatste vraag zou ik ook nog willen weten hoe jullie dit allemaal naar de monitor sturen...alles op mengtafeltje en dan naar monitor? Momenteel steek ik alles op een actieve monitor maar ik merk toch wat ruis op!
Afin, alvast bedankt voor de feedback!
groeten,
Steve