Phonic Helix & Cubase/Reason probleem

davaba

Nieuwkomer
Gegroet,

Mijn probleem:
Gisteren kocht ik een Phonic Helix Board 12 Firewire. In combinatie met Cubase geeft deze geen enkel probleem. Wanneer ik echter Reason in slave mode met Cubase mee laat lopen (via Rewire) krijg ik een zeer verstoorde klank uit mijn Helix.
Volgens mij ligt het probleem bij de Rewire functie, want als ik Reason alleen open en afspeel via de Helix klinkt dit wel zuiver. Nu heb ik al vanalles geprobeerd en het internet afgeschuimd naar mogelijke oplossingen maar niets gevonden. Heeft iemand al iets soortgelijks meegemaakt en hoe ben je er dan vanaf geraakt?

Als dit probleem niet op te lossen valt hoop ik dat ik mijn mengtafeltje nog kan inruilen voor een ander...

Bedankt,

Daan

Voor de geïnteresseerden:

Ik ben terug geweest naar de winkel. Daar hebben ze het probleem van naderbij bekeken en blijkbaar was mijn versie van Cubase (LE, 1.0.10.110) niet compatibel met Reason 3. Vandaar de slechte klank.
Ze hebben dit getest door er een andere versie van Cubase te installeren (nl. Cubase SE) Dit werkte dus wel. Wel minder is dat dit €150 kost.

Het ligt dus niet aan te weinig RAM geheugen, zoals eerst werd gedacht in de winkel. Moest je dit probleem ook voorhebben kan je ook altijd proberen je buffer aan te passen van je mixer. Dit heeft invloed op de geluidskwaliteit (bij Cubase SE).

Daan

Het ligt dus niet aan te weinig RAM geheugen, zoals eerst werd gedacht in de winkel. Moest je dit probleem ook voorhebben kan je ook altijd proberen je buffer aan te passen van je mixer. Dit heeft invloed op de geluidskwaliteit (bij Cubase SE).
op haperingen enzo heeft het invloed
maar de geluidskwaliteit, dat hoor ik voor het eerst

Back