Wordt Cubase SX uigebracht voor o.a. Win 98?

Musicmaker

Vastbesloten
Hoi,

Weet iemand of er een versie van Cubase SX uitgebracht gaat worden voor o.a. Windows 98? Ik wil Cubase aanschaffen, maar SX(die ik het liefst wil hebben), draait nu alleen op XP en Windows 2000 terwijl ik windows 98 heb. Wanneer denk je dat die versie dan ongeveer wordt uitgebracht?

Bedankt.

SX 1.3 zou ook goed moeten werken onder 9x is mij verteld. Of dat echt zo is weet ik niet, maar misschien moet je gewoon ff de demo downloaden.

Cubase SL/SX is geoptimaliseerd voor XP. Het draait bij sommige mensen wel op Win98 en bij sommige niet. Het is echter volgens Steinborg (resistance is futile) zeer af te raden om iets anders dan XP te gebruiken. Heeft te maken met onder andere drivermanagement (voor midi, ASIO etc.), geheugenbeheer en ondersteuning voor zaken als XML (waar SL/SX zwaar op leunen voor configuratiezaken). Dat van dat XML snap ik niet helemaal maar die voor drivers en geheugen lijken me wel correct.
Ik ben speciaal geupgrade naar XP voor Cubase SL en ik moet zeggen dat het draait als een zonnetje.

Ok Bedankt iedereen.

Ik denk niet dat ik ga uitproberen of SX werkt bij mij. Ik wil geen risico lopen, en bijvoorbeeld mijn werk kwijtraken. Weet iemand of SX nog uitgebracht wordt voor o.a. Windows 98?

Bedankt.

Ik verwacht niet dat ze een versie gaan uitbrengen die geoptimaliseerd is voor windows 98, lijkt mij ook niet noodzakelijk.

Bovendien is het 98 platform bij microsoft al zo goed als uit beeld verdwenen.

Jammer om te horen. Ik heb 5.1 wel uitgeprobeerd, maar was daar niet zo tevreden over (Ik ben Logic gewend). Ik had gelezen dat SX qua bediening wat was verbeterd, dus ik dacht dat het voor mij wel beter zou zijn om daar mee te werken. Ik ga nu gewoon 5.1 aanschaffen. Dat is toch de meest volledige Cubase van de versies die voor SX verschenen zijn?

Origineel geplaatst door Musicmaker
Ik had gelezen dat SX qua bediening wat was verbeterd, dus ik dacht dat het voor mij wel beter zou zijn om daar mee te werken

Wat verbeterd. Wat heet. SX en 5.1 verschillen toch wel heel erg. SX is inderdaad zeer gebruiksvriendelijk, maar is in mijn ogen niet echt goed meer te vergelijken met 5.1. Veel eerder met Nuendo.

Origineel geplaatst door Musicmaker
Jammer om te horen. Ik heb 5.1 wel uitgeprobeerd, maar was daar niet zo tevreden over (Ik ben Logic gewend). Ik had gelezen dat SX qua bediening wat was verbeterd, dus ik dacht dat het voor mij wel beter zou zijn om daar mee te werken. Ik ga nu gewoon 5.1 aanschaffen. Dat is toch de meest volledige Cubase van de versies die voor SX verschenen zijn?

Probeer eerst nou eens de demo van Cubase SX om te kijken of die goed werkt op je PC.

http://service.steinberg.de/webdoc_ps_int.nsf/show/demos_applications_pro_pc_en

En upgraden naar WinXP is zo'n slecht idee nog niet, hoor. 8)

Back