Stille kast vs breakout?

Tubal Cain

Nieuwkomer
Hoi,
ik ga binnenkort een systeem aanschaffen met waarschijnlijk de rme multiface + pcikaart. Moet ik dan, omdat de multiface extern mijn audio al digitaal maakt, ook nog zorgen voor een stille computerkast, koeler, weetikhet? Of zie ik nou vanalles over het hoofd?
En is het de moeite om naar infinity4 of connectionbult te gaan of kan ik gewoon naar een lowbudget winkel??

bvd
TC.

Als je een pc wil die je puur voor muziek wil toepassen loont het misschien eentje te bestellen van Carillon Direct uit Engeland. Deze maken echt stille pc's waarbij ze zelfs over het front hebben nagedacht. Dik vastgeschroeft aluminium plaat ipv een plastic opklikpaneel.
Je kan ook zelf een pc samenstellen waarbij ik persoonlijk zou gaan voor een P4 daar deze iets minder warmte genereren en daar Zalman koelers voor gebruikt. Zowel voor de Cpu als je videokaart. Je harde schijf of schijven kun je in silent drives stoppen (geen ibm omdat deze een luchtgaatje hebben die je vrij moet houden). De panelen kun je beplakken met Magic Fleece en zorg voor een goede, stille voeding. Zelf prefereer ik Enermax. Als je dit alles hebt gedaan, heb je een nagenoeg niet hoorbare pc. Succes!

Let op: de meeste herrie komt van je harde schijf en de videokaart.

Back