Prophet One VST (gratis!)

Frank H

Trance around the world
Ik postte gisteren nog een topic op KVR omdat ik op zoek was naar een goede SCI Prophet One emulatie en toevallig was daar vandaag de release van deze prachtige creatie:

efm-pro-1_feature.jpg

Weliswaar gemaakt met Synthedit maar eigenlijk maakt dat ook geen moer uit want hij klinkt erg goed en bezitters van de echte Pro One zijn er ook enthousiast over.

Ideaal om bijvoorbeeld vette bassen mee te maken die je veel hoort in trance nummers van tegenwoordig (o.a. Above & Beyond gebruiken een Pro One) en hij is toch gratis dus ik zou zeggen: downloaden maar die handel! :koffie:

Download: http://www.ele4music.com/plugins/efm-pro-1.zip

hmm, interessant. Gaan we vanavond eens even checken.

@ViNCE, wat voor een probleem heb je dan icm FL?

Origineel geplaatst door Hallucinator
Dit is toch hetzelfde als de Pro53 van NA? of is deze mono en die van NA Poly is dat het verschil

De Pro53 is een Prophet 5 emulatie, dit is een Pro One emulatie. De Pro One is op zijn beurt een soort gestripte Prophet 5 en is inderdaad monofoon. Klinkt ook heel anders dan een Prophet 5 trouwens.

Is dat verschil gemakkelijk te omschrijven..

Ik bedoel, de OSC's en Filters zullen toch wel hetzelfde zijn? En als je dan bijv bij de Pro53 de unision op 0 zet zou ik zeggen dat je dezelfde synth hebt.

Verklaar u nader:D

Is dat verschil gemakkelijk te omschrijven..

Ik bedoel, de OSC's en Filters zullen toch wel hetzelfde zijn? En als je dan bijv bij de Pro53 de unision op 0 zet zou ik zeggen dat je dezelfde synth hebt.

Verklaar u nader:D

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dat ook niet precies weet, ik heb het me ook maar laten vertellen.
Technisch gezien is het volgens mij inderdaad gewoon een monofone Prophet 5 met minder mogelijkheden. Misschien dat iemand met meer expertise hier er iets zinnigs over kan zeggen. :)

Re: Prophet One VST (gratis!)

Origineel geplaatst door Frank H
Ik postte gisteren nog een topic op KVR omdat ik op zoek was naar een goede SCI Prophet One emulatie en toevallig was daar vandaag de release van deze prachtige creatie:

efm-pro-1_feature.jpg

Weliswaar gemaakt met Synthedit maar eigenlijk maakt dat ook geen moer uit want hij klinkt erg goed en bezitters van de echte Pro One zijn er ook enthousiast over.

Ideaal om bijvoorbeeld vette bassen mee te maken die je veel hoort in trance nummers van tegenwoordig (o.a. Above & Beyond gebruiken een Pro One) en hij is toch gratis dus ik zou zeggen: downloaden maar die handel! :koffie:

Download: http://www.ele4music.com/plugins/efm-pro-1.zip

nou dn kan ik nu eg mn pro one gaan verkopen ,..8o)
maar leuk er was toch van wine county toch ook een softe versie ,..nie eg aangeslagen anders had den dr wel meer mensen een pro1 vst
deze is gratis ,..cc erop ?
uniek synth vooral die kleine matrix ,..top!
en 1.3mb ?huh

Zou je eens dezelfde patch kunnen maken zowel Hardware als met de Software plugin... dat opnemen en dat zou ik wel eens willen horen.

Mogelijk R-ond?

Zou je eens dezelfde patch kunnen maken zowel Hardware als met de Software plugin... dat opnemen en dat zou ik wel eens willen horen.

Mogelijk R-ond?

hmm ik kan niet opnemen ,.[stomhe..?]
maar ik denk dat de handson feel en klankkarakter zichnie gauw laat vangen van de pro 1 ,...in een vst vorm ,..
vergis je niet kan leuk klinken
met een controller box erop kan t nog ok werken ,..ook

maar bv een pro 1 is een uniek synthjes xpressief ,..
net als bv zo,n @rp2600/moog modulair is ook een leuk stukie software ,...soms best leuk om iodeen op te doen ,..[mijn pc is nie eg toereikend om dr eg een song mee temaken met dat soort software vreet mn cpu op
- [ ik heb een amd1800...500ram ]

meestal pak ik dan mn egte mo0g modulair ermaar bij ,..yoke
best inspiratie vol ,..werken met [gratis] leuke software
drumatic drum vst van pie van ons forum ,...higly ,..apreciatted!

ik ga de stomp boxes van elm ,..maar uit proberen ,...
:halleluja http://www.ele4music.com/plugins.html

ff zitten pielen heeft wel wat weg
maar sje de res open draait op een pro one heb je hele ander karakterestieken ,..
env werken aardig ,..kam me voorstellen asje dr een ccbox aan hangt midi learn t een leuk synthje is
de mod matrix werkt zelfde lol ,..direct en ,..wheel
jammer dat de vst versie geen ,..3 lfos heeft [integ ook niet]
heb gelijkmaar nog wat synthjes uitgeprobeerd vandat vst merk ,..ookleuk

Attachments

• pro 5.wav
    591 KB · Bekeken: 98
lukt nie eg ,...ik zet een arp.aan die neemtie niet op probeer zelf fucking software bent gelijk zat
:halleluja

laatste x

trouwens die jx vst is eg wel een aaardige replica ,..instant dat jx chorus geluid
paar typishe square basses prestjes in
nou is de jx makkelijker te reproducen dan een pro one

Attachments

• pro 6.wav
    591,5 KB · Bekeken: 105
Laatst gewijzigd:
allerlaatste

niet dat je hier wat uit af kan leiden maar =gratis lol = altyd nog meer lol

iig arp zijn lastig te hosten ,..?

Attachments

• pro 7.wav
    691,7 KB · Bekeken: 123