Welke soft/hardware usk kaart werkt wél met XP Media Center Edition?

Poly-Peter

Ex Poly-61 bezitter
Collegae,
ik krijg binnenkort een nieuwe laptop, met XP Media Center Edition ( WMCE / MCE ). Is al betaald dus omruilen wordt lastig...

Mijn vraag: blijkbaar ondersteunt veel hard- en software deze versie van Windows XP niet.
Ik ben op zoek naar een USB geluidskaart + software die dus wel werkt met deze versie van XP.

Hieronder een lijst die ik elders op SF (en ook elders op het web) ben tegengekomen wat er allemaal niet zou werken (of althans niet wordt ondersteund; een ontzagwekkende lijst).
Maar ik vind nergens wat er WEL werkt. Iemand goede voorbeelden?? Terratec Phase 26 misschien? Magix??

Welke soft/hardware ondersteunt XP blijkbaar NIET:
? Digidesign Pro Tools (all versions).
? All Steinberg software.
? Cakewalk SONAR (all versions).
? The iLok.
? Focusrite interfaces.
? Lexicon Omega.
? All M-Audio devices
? Edirol interfaces.
? Alesis USB and Firewire mixers.
? All MOTU hardware and software.
? All E-MU hardware and software.
? Native Instruments software.
? Waves software.
? Mackie Spike. Tracktion has been known to work, but is not guaranteed.
? Novation X-Station series.
? TC Eletric PowerCore series.
? All RME hardware.
? All PreSonus hardware.
? All TASCAM software and hardware.
? Blue Snowball and Samson C01 USB Microphones.
? Universal Audio UAD-1 cards.

Iemand voorbeelden van iets wat wel werkt met XP Media Center ed. en hopelijk ook ondersteund wordt?

ikzelf heb MCE niet, en wil dat graag zo houden.
M'n broer is zo'n media- en netwerkfreak en heeft dat dus wel op 'n systeem staan.
Aangezien hij de beeld-o-loog is, en ik de geluid-o-loog ben van ons 2en, heb ik 'm wel eens geholpen met een klusje, als hij weer eens e.e.a. niet aan de praat kreeg.

Even een snelle conclusie van mijn kant: MCE werkt best leuk zolang het om taken gaat waar het voor dient. Zolang je je netjes houdt aan het gebruiken van de "wat betere/duurdere" consumentenonderdelen (geluidskaart: creative, videokaart: nvidia, tv-kaart: hauppauge, enz) is het best aan het draaien te krijgen. Wat echter niet te doen is, of op z'n minst bijna ondoenlijk, is je MCE-systeempje voor net wat andere dingetjes gebruiken dan waar M$ het voor bedacht heeft. Effe simpel een filmpje overzetten van een analoge cam via de s-vhs van de tv-kaart met andere software dan die van M$ is er niet bij.

Een mooi muzieksysteempje in elkaar draaien met MCE: begin er niet aan......

Dank voor je reactie!
Dat had ik inmiddels ook al begrepen, géén MCE... maar ja zit er toch al op, en ben nog wel zo serieus om graag legale software te hebben dus overstappen kost dan weer wat euro's.

Ben dus nog altijd op zoek naar iets dat wél werkt met MCE.

Ik snap dit niet.

Je weet dat bepaalde hard en software niet zal werken op dat OS. In je lijstje zie ik een aantal van de meest gebruikte en 'beste' pakketten/hardware staan. Nu deze wegvallen blijft er volgens mij niet bijster veel over.

Dus jij hebt het er voor over om nu met kwalitatief minder goede hardware en software muziek te gaan maken, alleen maar omdat het OS het niet ondersteunt? Die PC is toch nieuw? Dan moet je gewoon met de leverancier om de tafel gaan zitten. Ik zou nog eerder met een Ali Illegali versie van XP gaan werken dan met MCE als ik dit zo lees.

Ik snap (voorlopig) niet waar al die horrorverhalen over WMCE vandaan komen? Ik heb hier WMCE op mijn laptop en ik draai zonder problemen Cubase SX3 (legaal) met een M audio FW410. Heb het allemaal net geinstalleerd, dus hoe goed het echt allemaal werkt moet nog blijken natuurlijk. Maar ik heb er echt wel vertrouwen in. Morgen ga ik de hele dag recorden, dan laat ik wel weten hoe dat is gegaan...

Ik snap dat dus ook niet, en volgens mij is het op niets gebaseerd.

Misschien wordt het niet officieel ondersteunt ('not supported'), maar het werkt bij mij allemaal gewoon wel hoor... volgens mij is MCE ook precies hetzelfde als XP home met een nieuw thema en het programma Media Center (als je dit niet wilt gebruiken, gebruik je het lekker niet. Het wordt niet vanzelf opgestart ofzo). Verder geen enkel verschil. Correct me if I'm wrong.

Ik draai MCE, Cubase SX3, M-audio Delta 66. Ik gebruik Waves plug-ins en heb ook wel eens Sonar erop gehad... geen enkel probleem met stabiliteit, latency, incompatibiliteit of wat dan ook.

Ik zou dan ook willen zeggen: probeer het gewoon... Om een audio-interface te proberen neem je je laptop mee naar de muziekwinkel. Software: probeer een demo of een andere welbekende manier.

Alvast dank voor wat reacties.

Ik vind het toch wel een interessant onderwerp waar bijzonder weinig over te vinden is. De firma Steinberg is de enige die duidelijk is, maar andere bedrijven laten het in het midden (oftwel WMCE wordt niet expliciet niet genoemd, maar ook niet wel). En ik vond/vind ook dat er weinig hierover op allerlei fora te vinden is, vandaag deze thread.

Anyway, op de Steinberg website staat onderstaande:

Operating systems for PC systems
Current Steinberg products require Windows XP Home Edition or Windows XP Professional, ideally installed with the current service pack. Please note that we do not officially support the Windows XP Media Center, Tablet PC Edition and Windows Server Systems. Unless noted otherwise in the system requirements of a specific product, we also do not support Windows 2000 for DAW systems anymore.

http://www.steinberg.de/547+M52087573ab0.html#10976

Origineel geplaatst door Flesje
Morgen ga ik de hele dag recorden, dan laat ik wel weten hoe dat is gegaan...

Zoals verwacht, geen problemen gehad. D´r is de hele dag audio over Firewe op en neer gegaan, rocksolid.

Kom er toevallig net achter dat er in de SOS van December 2006 een artikel aan MCE en audio is gewijd. Ben ik nu wel benieuwd naar. ;)

Net SOS gehaald, staat idd een klein stukje over in, maar is eigenlijk wat armoedig: SOS advies is geen MCE. Tja, dat had ik ook al wel door... blijft lastig als je het al hebt.

Toch maar zoeken naar XP Home edition geloof ik.

Wat zijn hun argumenten daarvoor dan? Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar. Is het puur de officiele ondersteuning die er niet is, of hebben ze in het gebruik ook problemen gevonden?

Ik vind het nog steeds raar, daar windows xp en mce eigenlijk hetzelfde zijn...

Tja argumentatie blijft lastig, ook voor SOS.

Over alle gadgets die er in MCE zitten zegt SOS
"such realtime trickery can play havoc with hardware devices and software applications that stream audio".

Daarnaast heeft die schrijver volgens zeggen inmiddels genoeg negatieve ervaringen gelezen om deze waarschuwing te plaatsen.

"Some say 'not supported' isn't the same as ' won't work' but that's the gamble you take."

En tot slot: "I strongly advise the PC musician to avoid this windows operating system' Aldus Martin Walker in SOS van dec jl.

Lastig blijft dus: problemen zijn er blijkbaar zeker wel, maar ik heb nog geen OORZAAK gelezen, dus het blijft gissen wat nu wel en niet mogelijk is met MCE. Ik heb daar ook op andere internet fora nog niks over kunnen vinden. To be continued.

Ik kijk toch maar gewoon verder naar een mooie usb hardware en wil binnenkort wel eens iets gaan proberen (Mackie Spike spreekt me momenteel wel aan).

Back