MIDI Keyboard & Windows XP Media Center

massive303

Nieuwkomer
Ik ben van plan een Axiom 61 USB midi controller van M-audio aan te schaffen, of beter: WAS...Tot ik vernam dat dit apparaat niet werkt met Windows XP Media Center (WMCE)...Naar het schijnt zijn er niet zoveel midi controllers die werken met WMCE...Begrijpe wie het kan, een multimediaplatform dat zelfs zoiets niet ondersteunt. Anyway, men had mij dit aangepraat omdat ik anders geen voordeel zou halen uit mijn AMD 3800 Dual Core processor...

Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben, of die me een andere gelijkaardige controller kunnen aanraden...Ik heb wat op het net rondgeneusd en heb wat andere , gelijkaardige apparaten aangetroffen, zoals NOVATION reMOTE 61, CMU UF 6, E-MU Xboard 61....

Zijn er nog andere goede midi keyboards te vinden die zeker met WMCE werken...
Ik werk met CubaseSX en FLstudio. Softsynths: Massive van Native Instruments, Toxic III, ...Genre: Boards of Canada, Dentl, Bola...(orchestral, met de nodige baslijnen versterkt en hier en daar een bliepje....)

Wij danken u bij voorbaat....

Re: MIDI Keyboard & Windows XP Media Center

ik heb helaas geen antwoord op je vraag, maar, XPMC is de enige os waar je voordeel uit kunt halen met je amd???? waarschijnlijk bedoelde de verkoopgraage verkoper dat je nu in 64bit werkt, voorzover ik weet is er ook een 64 bit versie van xp en natuurlijk vista die eraan zit te komen.

Ik heb dit gecheckt en het gaat idd om een 64 bit versie....Ik heb er geen idee van of WMCE het enige OS is waarmee ik hier voordeel kan uit halen. Anyway, ik heb een lijstje gevonden met enkele toepassingen die zeker niet werken met dit OS:

? Digidesign Pro Tools (all versions).
? All Steinberg software.
? Cakewalk SONAR (all versions).
? The iLok.
? Focusrite interfaces.
? Lexicon Omega.
? All M-Audio devices
? Edirol interfaces.
? Alesis USB and Firewire mixers.
? All MOTU hardware and software.
? All E-MU hardware and software.
? Native Instruments software.
? Waves software.
? Mackie Spike. Tracktion has been known to work, but is not guaranteed.
? Novation X-Station series.
? TC Eletric PowerCore series.
? All RME hardware.
? All PreSonus hardware.
? All TASCAM software and hardware.
? Blue Snowball and Samson C01 USB Microphones.
? Universal Audio UAD-1 cards.

Ik kan hier wel bij vermelden dat ik geen probleem heb om Cubase SX 2.2.0 te draaien....

Gelukkig heb ik nog een laptop staan met een gewone versie van XP, en heb ik besloten de Novation ReMOTE SL 61 aan te schaffen...Ik zal dan later wel een upgrade maken naar VISTA....

toch bedankt!

Back