Yamaha CS6X Probleem

IndoEagle

Ingeburgerd
Hallo,

Ik heb een Yamaha CS6X overgekocht, maar er zit geen midi-software bij. Wat je er wel bij krijgt als je hem nieuw koopt. Volgens mij heet dat software, dat er normaliter bij hoort, 'XG Lite Works'. Verder ontbreekt ook nog de memory card.

Ik heb geïnformeerd bij een muziekwinkel en deze heeft me verteld dat Yamaha dat software niet los verkoopt. Dus ik hoef ook niet bij Yamaha aan te kloppen dus. En dus zit ik met een ongelooflijk probleem dus.
Ook zei deze meneer dat de memorycard gewoon bij fotozaken te koop is. Volgens mij houdt ie mij voor de gek ofzo.....

Maar goed, weet iemand een oplossing voor dat softwareprobleem van mij? Ik ben namelijk al behoorlijk gefrustreerd al....:(

Alvast bedankt en groetjes,

Klopt je kan die geheugenkaartjes kopen bij fotozaken en bij computer zaken kopen en dan zit er gewoon software bij..

Software als XG works zou je mischien kunnen vervangen door iets van cubase of iets dergelijks.

Origineel geplaatst door nick nova
XG is toch gewoon een soort van General Midi?
Wat bedoel je precies met midi-software?

Waarschrijnlijk sequencer software..

XG-works is de sequencer ontwikkeld door Yamaha zelf en vooral gericht op de X(tnded) G(eneral).
Maar het is nutteloos voor de CS6x omdat die op zich geen XG voices bevat, tenzij je de PLG-XG board zou installeren.
Wat je nodig hebt is Emagic sounddiver voor het editen van de voices van de CS6x, maar ik denk niet dat die standaard met de CS6x werd meegeleverd.

Ps. fijne synth: wat heb je ervoor betaald (ik ben ook aan het sparen). Ik zou graag een idee hebben wat de 2dehandsprijzen zijn?

Greetz :)

Hoi IndoEagle,

Ik wil wel ff een kopie maken van mijn XG Works Lite CD voor je en hem dan naar je opsturen.....

Stuur me ff een PB met je adres als je wilt dat ik dit doe ok??

Die SmartMedia cards kun je overal kopen.....
http://www.informatique.nl heeft wel goede prijzen.....

Ik hoor het wel...

Greetz,

CP

neem eens contact op met de importeur van yamaha in nederland en vraag naar de sounddiver cs6x cd...met een beetje geluk hebben ze er nog en krijg je die wel..deze soft is veel beter dan die xg works lite.

Het standaard geheugenkaartje bij die Yamaha is 4MB groot. Ik heb zelf een CS6x en heb er 64MB in gedrukt. Het is een gewone standaard SmartMedia kaart, die je bij elke computer-/fotozaak kunt kopen.

De software die je erbij krijgt:

- XG workslite
- Emagic SoundDiver

Verder staan op de CD waar XG works op staat ook nog een zooi samples voor de ingebouwde Phrase Sampler.

Haaaii!!! 8D

Wie heeft er Sounddiver voor mij?!

Ik heb wel de nieuwste update voor de CS6x

Grtzz... :biertje:

Back