Roland e-14 en midi; ikke nie begrijp

Survibes

Nieuwkomer
Beste lezers!! Ik heb een roland e-14 keyboard gekocht, maar krijg m niet midi aangesloten. Mn vorige keyboard was n kwestie van kabel erin en spelen maar. Deze dus niet. Er zit een midi-out optie op. Dat wil dan toch zeggen dat ik de geluiden op mijn pc midi kan aansturen?? Ik ben hierin best een leek, dus wie mij dit begrijpelijk kan uitleggen: HEEL ERG BEDANKT!! Werner uit Groningen. PS: ik heb m tweedehands gekocht, dus zonder software of handleiding.

Roland e-14 en midi: ????????????

Roland e-14 en midi: ????????????

Beste lezers!! Ik heb een roland e-14 keyboard gekocht, maar krijg m niet midi aangesloten. Mn vorige keyboard was n kwestie van kabel erin en spelen maar. Deze dus niet. Er zit een midi-out optie op. Dat wil dan toch zeggen dat ik de geluiden op mijn pc midi kan aansturen?? Ik ben hierin best een leek, dus wie mij dit begrijpelijk kan uitleggen: HEEL ERG BEDANKT!! Werner uit Groningen. PS: ik heb m tweedehands gekocht, dus zonder software of handleiding.

Ik zoek info over de roland e-14 icm. midi

Ik zoek info over de roland e-14 icm. midi

handleiding is idd jammer maar software zit normaal ook niet bij een E-14 :D
maar goed, zo te horen wil je hem als 'master keyboard' gaan gebruiken, dus niet de sounds die er inzitten gebruiken maar slechts werken met geluiden die je pc gaat genereren d.m.v. softsynth etc.

wees nog eens ff iets duidelijker:

- welke midi interface heb je op de pc?
- welke software wil je aansturen op de pc?

Handleiding van de E-14 heb je niet nodig; je duwt een MIDI plug in de enige connector op de E-14, en sluit die aan op de MIDI IN van je PC/geluidskaart/interface.

Bij mij thuis doet 'ie dat wel.

Om te kijken of je MIDI het doet, kun je MIDI OX downloaden en installeren, dan wordt aangegeven welke boodschappen ontvangen worden op de MIDI poort.

roland e14 en midi

roland e14 en midi

Beste mensen, bedankt voor jullie reacties. Ik heb m inderdaad gewoon ingeplugd, maar hij geeft (in reason) geen signaal. Ik heb een oud en klein keyboard ingeplugd waarop ie wel signaal geeft, dus ik vraag me af waarom op mn roland niet?! Alvast bedankt voor jullie moeite!!

Re: roland e14 en midi

Re: roland e14 en midi

Origineel geplaatst door Survibes
Beste mensen, bedankt voor jullie reacties. Ik heb m inderdaad gewoon ingeplugd, maar hij geeft (in reason) geen signaal. Ik heb een oud en klein keyboard ingeplugd waarop ie wel signaal geeft, dus ik vraag me af waarom op mn roland niet?! Alvast bedankt voor jullie moeite!!

Wat je beschrijft klinkt als 'stuk'...

Je mag hem wel eens langskomen brengen, dan kan ik er naar kijken...
Maar ik weet niet waar je woont, want dat heb je niet ingevuld.

Roland e14 en midi

Roland e14 en midi

Ik heb geen idee welke 'midi-interface' ik gebruik; ik weet eerlijk gezegd niet eens wat dat is... ik gebruik het keyboard om geluiden aan te sturen in het programma Reason.

Back