[track] Progressive sh!t

fuse

Gepokt en gemazeld
Ha,

Na een schreeuwende afwezigheid ben ik weer eens er goed voor gaan zitten en heb weer eens wat gemaakt wat goed genoeg was om op te nemen.

Een beukende kik afgewisseld met dromerige pads.
Lekkere analoge filterbas met bakken compressie.
Net niet rustig genoeg voor lounge en een tikkie elektro achtig.

Gebruikt de EX5,Polaris,XV5080,01v,Reason en SX (plus samples).

http://mmbase.dyndns.org/peaks/techno2.mp3
(let even niet op de titel)

Feel luisterplezier :)

Ach ja een lekker kabbelent trackje.. Maar als ik eerlijk moet zijn vind ik hem niet zo.

[opbouwende kritiek mode ON]
Beetje saaie beat! Waar zijn de breaks etc? De bas vind ik er niet zo bij passen en is niet laag genoeg IMO. Ook is de bas wat langdraaaadig en te lang.. Geluidskwali is top.
[opbouwende kritiek mode OFF]

Al met al ben ik dus niet zo gecharmeerd door deze track Fuse. Is natuurlijk een persoonlijke mening!!

greetz
Arv

hmmm ik ben het eigenlijk eens met arveyman
die bas is zeurderig en de clap is te opvallend aanwezig zodat het geheel niet echt dromerig wordt
verder gebeurt er een beetje weinig..
kwaliteit is wel goed zoals gewoonlijk, maar ik luister liever naar je vorige tracks!

Deze track heeft iets, maar het komt alleen door diverse "foutjes" niet helemaal tot uitdrukking. Het mist ten eerste opbouw, het is nu zeg maar aan het begin hetzelfde als in het midden en aan het eind. Er zitten goede ruimtelijk special effects en pads in maar ze vallen wel een beetje weg, en die bas blijft steeds op de voorgrond. Er zou best nog een extra element overheen kunnen om het was afwisselender te maken.
Verder zouden de drums toch wel een stevige groove-injectie moeten krijgen want het swingt gewoon niet, behalve dat stukje bij 2.37, daar komt ineens een subtiel percussie spoortje erin, waardoor het ineens heel lekker gaat swingen, alleen haal je dat na een paar seconden weer weg. Ik zou dat er al veel eerder ingooien en uitbouwen.
Verder zou ik dus aan de opbouw werken, begin met de bas heel laag gefilterd en laat hem bijvoorbeeld langzaam opengaan, waarbij tegelijkertijd steeds meer pads en effecten erbij komen, je hoort vaak dat in progressive tracks zo de spanning haast onmerkbaar opgebouwd wordt. Als je dan op een soort climax zit en je gooit er nog een paar extra drums en hihats tegenaan gaat het los. :)
Maar ja, zo zou ik het (proberen te) doen, het lijkt me eigenlijk wel een leuk idee om een remix te maken, als dat je wat lijkt moet je maar even contact opnemen.

He bedankt voor de reakties.
Misschien toch even in de rivisie gooien.

Wat ik me even afvraag welk deel wel OK. Het eerst of laatste?
Maar misschien dat hij even in het gehoor moet slijten om goed gewaardeerd te kunnen worden. :)

Toch nog ruim dertig downloads. :D

Laatst gewijzigd:
Ik vind deze track erg matig, fuse. De geluiden zijn zeker oké, maar de track is een beetje saai. Een echte intro ontbreekt... De track knalt er gelijk in. Verder gebeuren er weinig spannende dingen. Het blijft allemaal een beetje op de grond hangen. Een wat gevarieerder arrangement was welkom geweest. Het eerste gedeelte van de track is het beste...

Just my € 0,02...

UPDATED!!!

UPDATED!!!

Hola gringos,

Lekker weer even aan de slag geweest.
Bijna een eigen remix gemaakt.
Het begin anders gemaakt en meer variatie.
Ook meer groove in de beats gestopt.
En een arp over de bas gegooid.

http://mmbase.dyndns.org/peaks/techno2_2.mp3

Al beter? :)

Ik vind je nieuwe versie een stuk beter, opbouw is nu goed te horen en het klinkt best lekker. Misschien zou je nog iets extra in het nummer erbij kunnen brengen, om het wat completer (lees af te maken) te maken.

Klinkt al een stuk beter zo! :)

Back