[tr-606] deel 2

bob303vs909

Ach und Weh
Zooo, gister de 606 opgehaald met lekkende batterij schade.

Duidelijk te zien waren sproren van de lekkage bij de batterijklep en aan de onderkant van de kast.

Ter plaatste even helemaal opengeschroefd, de batterijhouder had alleen lekkage schade aan de 'onderkant'...de printplaat zag er helemaal piekobello uit...

De man had er geen adapter bij. Ik vroeg of wel eens geprobeerd had hem te gebruiken met een adapter en hij zei ja, maar dat zorgde alleen voor een brom....dat klonk hoopvol: een brom is te maken...

Goed, in de studio aangekomen sluit ik hem aan op een adapter, zet de in/output schakelaar op output (...had ik ergens gelezen...)...en druk op run:

Ding loopt als een trein...

Conclusie: gister voor 50 euro een prima 606 gescoord..ziet er zelfs helemaal ok uit, van binnen en van buiten...(de bovenkant...)

:okdan:

oh ennuh...ik en mijn 606: :luv: ...wat een fijn, fijn, fijn apparaat.....

goed te horen!

Ik heb de mijne paar jaar geleden ook voor 75 piek in nieuwstaat gekocht.
Ik heb hem laten modden(door Dagoose) . Echt een aanrader.
Apparte outs, pitch , decay voor snare & kick , Kick & tom sweep , tom decay en hihat filter.
Nogmaals een aanrader !:okdan:

ja, aan dat laatste zat ik ook te denken...ik ben zelf absoluut niet handig, maar als dagoose voor een zeer zacht prijsje mijn 606 kan modden.....graag....
apparte ins en outs is voor mij minder, omdat ik al zo weinig plek op mijn beschiede mengtafel heb....maar die andere....

Tr606 modden...

Tr606 modden...

Mmm, ik heb ook wel interesse in zo'n mod, en dan hoef ik ook niet de extra uitgangen. Wakosda?

Grtz,
Jeroen

Origineel geplaatst door bob303vs909
apparte ins en outs is voor mij minder, omdat ik al zo weinig plek op mijn beschiede mengtafel heb....maar die andere....

Aparte ins? Nou als dat zou kunnen !! :D :D

Re: [tr-606] deel 2

De man had er geen adapter bij. Ik vroeg of wel eens geprobeerd had hem te gebruiken met een adapter en hij zei ja, maar dat zorgde alleen voor een brom....dat klonk hoopvol: een brom is te maken...

Dan heeft hij waarschijnlijk een verkeerde adapter gebruikt. Ik heb op mijn SH-101 ook in het begin een brom gehad, omdat ik er niet de juiste adapter op aangesloten had. Dat was gewoon een adapter die ik nog ergens had liggen. Na aanschaf van de juiste adapater was het probleem verholpen :)

Oja en over mod alla dagoose als je google doet casio sk1 modificatie kom je op zijn mod site erg cool

Thanx...nog ff een vraagje...had er gister waarschijnlijk een verkeerde (te zware) adapter aanhangen en heb die gewisseld voor een minder zware...weet iemand de juiste output die die moet hebben? 9v en ?ma.....???

Origineel geplaatst door marcuuu
Oja en over mod alla dagoose als je google doet casio sk1 modificatie kom je op zijn mod site erg cool

en Google zegt:

Uw zoekbewerking - casio sk1 modificatie - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd

Suggesties:
- Zorg ervoor dat alle woorden goed gespeld zijn.
- Probeer andere zoektermen.
- Maak de zoektermen algemener.
- Gebruik minder zoekwoorden.

ben trouwens ook geinterresseerd in sep outs mod....als ik eerst mijn sync probleempje oplos

sander, niet iedereen is technisch. Ik ben echt NIKS met een soldeerbout.

Origineel geplaatst door marcuuu

Als je nou gewoon de link geeft grapjas :confused:

rustig maar crx....

Back